Hackere???
Fra :

Dato : 28-10-01 20:54

hej !

Ligefør da jeg ikke rigtig lavede noget på computeren kom der en hjemmeside
op med en hel masse værktøjer til at hacke med. kan det være en hacker der
har åbnet den??
Jeg aner intet om hacking så derfor spørger jeg.

Mvh

Jan

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 29-10-01 09:52

jan-v@tdcadsl.dk (=þ) skrev i
<3bdc6265$0$232$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>en hacker der har åbnet den??
>Jeg aner intet om hacking så derfor spørger jeg.

Ja, i værste fald kan din maskine køre et fjernstyringsprogram, som en
eller anden bruger via modem eller netværk.

Hvis du vil vide mere, så læs siden:

http://a.area51.dk/sikkerhed

--
Best regards, (remove the underscore to reply by mail)
Niels Kristian Jensen

Fra : Zikterion

Dato : 29-10-01 14:16

ja eller oxo har manden bare åbnet en side med et popup.......

Fra :

Dato : 29-10-01 15:15

Som sagt, lavede jeg ikke noget da det skete.

Mvh

jan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-10-01 16:05

On Mon, 29 Oct 2001 15:15:19 +0100, "=þ" <jan-v@tdcadsl.dk> wrote:

>Som sagt, lavede jeg ikke noget da det skete.

Havde du et browservindue åbent på en eller anden side? Diverse poppus
er nu designet, så de først starter fx efter et par minutters
inaktivitet, bl.a. for at undgå popup-killers, og påståeligt for ikke
at forstyrre, mens brugeren sidder og klikker rundt.

Men hiv et passende program ind på computeren og check den. Bemærk
dog, at sprøde kompromitteringer tilsvarende gør sit for at skjule sig
selv, netop for at undgå at blive opdaget.

--
- Peter Brodersen

Fra : Zikterion

Dato : 29-10-01 21:30

ik' for at flamme, men......man behøver altså ik' vide noget om puter for at
tænke, og en hacker ville sq nok ik' afslører sig ved at lave et popup med
"hacker værktøjer" .........

ville du lave et indbrud oxo mens du lavede det, ville du så ringe til
ejeren af huset......?

Fra : DUdsen

Dato : 30-10-01 15:56

Zikterion wrote:

> ik' for at flamme, men......man behøver altså ik' vide noget om puter
> for at tænke, og en hacker ville sq nok ik' afslører sig ved at lave
> et popup med "hacker værktøjer" .........

Jo det kan de netop godt finde på mest af alt for at skramme brugeren
det kan også værre at ved kommede bare ville se om han kunne.

> ville du lave et indbrud oxo mens du lavede det, ville du så ringe til
> ejeren af huset......?

det er da før set at digitale indbrudstyve lægger deres visitkort

Fra : Zikterion

Dato : 31-10-01 13:16

der er sq forskel på at lægge en msg i bunden af en hp. oxo afslører sig
selv men man er igang.........

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-10-01 20:14

> Ligefør da jeg ikke rigtig lavede noget på computeren kom der en
hjemmeside
> op med en hel masse værktøjer til at hacke med. kan det være en hacker der
> har åbnet den??

Lyder som reklame.

Hvad sker der hvis du skriver en URL som ikke eksitere og uden "http://",
hvilken URL få du?

Hvis du vil af med det, er det nemeste en reinstallation af maskinen.

Fra :

Dato : 30-10-01 07:25

der sker ikke noget.