Den dansende mus
Fra : Lars Thorborg

Dato : 21-06-08 16:40

Hej gruppe
Harding skrev for et års tid eller to siden om den dansende mus i
forbindelse med det levende søkort.
En bekendt har problemet med hans bærbare i forbindelse med en Garmin 89,
der er sat til usb porten. Jeg har forgæves Goooooglet, men kan ikke finde
indlæget. Hjælp....

Hilsen Lars

Fra : Flemming

Dato : 21-06-08 21:39

Vent med at sætte USB musen til efter opstart af PC.
/Flemming

Fra : Lars Thorborg

Dato : 22-06-08 08:44

Hej Flemming
Vi bruger mousepad'en på den bærbare og selv om vi venter med at sætte
GPS'en til til efter opstart, fiser markøren rundt, så vi ikke kan bruge
den.

Hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 08:54

Forklaringen er det modsatte. Når pc'en starter op og modtager noget fra
stikket der ligner muse-signaler, så tror den GPSen er en ekstern mus og
bruger så signalerne fra GPS'en til at styre musen.

Tag stikket fra gpsen ud når du starter pcen og sæt det først i når du dlsk.
Så burde det virke. Alternativt er trikket at konfiguere pc'en til "Aldrig
ekstern mus". Det omtalte link beskrev hvorledes man går det i
opstratskonfigurationen.

Bjarke

Fra : Lars Thorborg

Dato : 22-06-08 09:02

Hej Bjarke
Vi prøver det. Jeg havde bedt dem om at start maskineriet inden jeg kom ned
i båden, så fejlen kan snildt ligge der. Tak.
Hilsen Lars

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:485e050a$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 09:11

Hvis du skal lave en permanent configurationsløsning, så skal du vide, at
det gøres (meget) forskelligt på de forskellige windows versioner. Fandt
lige beskrivelsen (MS' egen) til Windows 2000, men jeg gætter på du er
kommet lidt videre end det ....

http://support.microsoft.com/kb/283063/en-us

Fra : Lars Thorborg

Dato : 22-06-08 09:22

Hej igen
Ja, det er en xp'er. Har kort kikket på dit link, det ser lidt nørdet ud.
Jeg mener Hardings opskrift var rimelig simpel, og så var den på dansk

meddelelse news:485e0909$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Per Nordahl

Dato : 22-06-08 10:55

> [...]
> den på dansk
>
> Hilsen Lars
>
> "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev

Kig evntl. på det her link.

http://www.sejlsport.dk/sw22591.asp

Måske det kan bruges. ved det ikke da jeg kun bruger sådan noget
papir-noget (+GPS)
Mvh "Thulfen"

Fra : Harding Larsen

Dato : 22-06-08 15:10

Hej Lars,

Jeg tror at det er denne streng du har set på:

http://kandu.dk/unet619366.aspx

Det er "Microsoft Seriel Ballpoint" der skal deaktiveres.
Halvhjertede forsøg med at tilslutte på forskellige tider duer
ikke.
Det er jo ikke en direkte forbindelse, som der bruges via en
RS232 forbindelse; men en dynamisk forbindelse der oprettes via
en USB forbindelse og Windows snupper så en driver i farten som
den synes passer til den enhed som tilsluttes.
Windows synes at Microsoft Seriel Ballpoint ligner og derfor
skal denne mulighed deaktiveres.
Indlægget i strengen er både på norsk og dansk så jeg håber det
giver den fornødne forståelse, trods alt.

Mvh/Harding

Fra : Lars Thorborg

Dato : 23-06-08 08:00

Hej Harding
Du ka' nogen ting - Tak for svar fra dig og alle andre... God Sct. Hans

Hilsen Lars

"Harding Larsen (slet VVGM1)" <harding@VVGM1larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:12141441850.410476621511531@dtext.news.tele.dk...