Dansemusen er død
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-05-07 13:15

Hej alle,

I et indlæg af Flemming Torp vedr.: GPS til USB på notebook PC skrev
Flemming:

Men det der med at cursoren "leger kattens leg med musen" har jeg også

oplevet, men man fortæller mig, at det er noget, man kan fjerne - ved
at
afkrydse et flueben ... mit problem er, at jeg ikke aner, hvordan det

skal gøres, men det vil jeg prøve at spørge de kloge IT-folk om ...

og

Jeg har forsøgt at finde en mulig løsning via Google og på klingende
Norsk fandt jeg følgende:

quote:

Når jeg starter min PC med GPS´en tilkoplet, blir musen helt
ukontrollerbar. Muspekeren flyr over hele skjermen.

Dette er et velkjent Windows XP problem og har ingenting å gjøre med
TIKI. Windows tror at GPS signalene kommer fra en mus.

Følgende prosedyre vil normalt løse problemet:

1. Start PC´en med din GPS tilkoplet. Muspekeren vil hoppe rundt
omkring
og mye annet rart kan skje.

2. Frakople GPS´en. Musen vil roe seg.

3. Åpne Windows kontrollpanel ´System´, og velg ´Maskinvare´ og
deretter
´Enhetsbehandling´.

4. Klikk på ´+´ tegnet ved siden av ´Mus og andre pekeenheter´.

5. Klikk på ´Microsoft Serial Ball Point´ - Det er denne Windows XP
forveksler med din GPS.

6. Høyreklikk og deaktiver denne enheten".

unquote

Og så er mit spørgsmål til gruppen:

Hvad siger I til den anbefaling ... holder den vann? Og hvad sker,
hvis
man samtidig kører med en trådløs USB-mus - som ER en mus? Bliver den

deaktiveret?

Der mangler blot et enkelt punkt:
4A. Sæt USB stikket i igen og se at linien "Microsoft Serial
Ballpoint" vises, (Musen fortsætter med at hoppe rundt lige til at RS
232 stikkene (forbindelsen mellem RS232/USB ledningen og GPS´en
afbrydes, så falder musen til ro).

Herefter følger punkt 5. og 6 og der vil komme et rødt kryds ud for
Micrisoft Seriel Ballpoint.

Til sidst sættes RS232 stikkene sammen igen,

Dansemusen er død.

Den tilsluttede trådløse mus giver ikke problemer, den opfører sig
eksemplarisk, den skal ikke nyde noget!

Mvh/Harding

Fra : Steffen Skov

Dato : 27-05-07 15:59

Tak for oplysningerne, de skal da afprøves. Hidtil har min pc virket ved, at
jeg ikke sætter USB-stikket til GPS-musen i før, computeren er køreklar. Det
har virket perfekt.
Hilsen
Steffen

"Harding E. Larsen (slet G9DOY)" <harding@G9DOYlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11802684430.708051913622345@dtext.news.tele.dk...

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-05-07 16:55

Hej Steffen,

Den med at sætte stikket på efter at programmet var startet har
jeg også gjort utallige gange. Det var som en Århus-afbryder: nu
virker den - nu virker den ikke - nu virker den - o.s.v.

Problemet ligger nok i at de kinesere der har skrevet driveren
til USB/RS232 kablet ikke har lavet arbejdet færdigt.
Måske kan en tilsvarende da ligge hos Mocrosoft.
I hvert fald er det driveren til "Microsoft Serial Ballpoint"
PC´en vælger og med den tilsluttede GPS sender den sine data ind
gennem kablet til PC´en og da den tror at det er musesignaler
flytter den courseren rundt og klikker både på venstre og højre
museknap efter forgodtbefindende.
Når driveren til ballpoint deaktiveres kan PC´en kun vælge den
rigtige driver og så kører nav.programmerne tilfredsstillende.

Mvh/Harding

Fra : Steffen Skov

Dato : 27-05-07 18:54

Hej Harding
For mig har det nu aldrig været en "Århus afbryder". Men som skrevet før,
vil jeg prøve din vejledning.
Hilsen
Steffen (der er lidt misundelig på din kasket).

"Harding E. Larsen (slet 4FS48)" <harding@4FS48larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11802816470.440897442509964@dtext.news.tele.dk...

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 27-05-07 20:25

Hej Steffen,

OK, men så køb da den hat:

http://www.westmarine.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/10001
/-1/10001/278994/10001/114/113/22

Pris 14,99$

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-07 21:59

Jeg har sådan en fætter med skinfoer og snor ned om hagen ..., men desværre
ikke med så stor skygge ... De andre på båden morer sig kosteligt, indtil de
hen på en regnvejrsdag eller nat begynder at blive våde og fryse eller har
tabt deres ... så forsvinder deres smil ... og morskaben er derefter mest
på min side ...

Kan man ikke købe en lignende i EU? Frankrig? (Fremmedlegionen?).

Iøvrigt tak for din tilbagemelding om dansemusen - jeg har ikke selv haft så
megen tid på det sidste, men rart at vide, at det fungerer.

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

"Harding E. Larsen (slet IE42R)" <harding@IE42Rlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11802942420.436647479593955@dtext.news.tele.dk...