Gennemsejlingsdybder
Fra : Flemming

Dato : 21-03-08 22:53

Jeg har af og til brug for at vide hvilken gennemsejlingsdybde og
gennemsejlingshøjde der er i bestemte farvande.
Hvor finder man de oplysninger?

Kan man f. eks. sejle gennem Ejderen med en dybgang på 2,05 meter og en mast
på 16 m?

Eller Guldborgsund med samme dybgang?

MvH
Flemming

Fra : Carl Dragert

Dato : 22-03-08 03:05

http://www.danskehavnelods.dk/

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-03-08 10:23

Hej Flemming,

Det ser du da på søkortene samt i Efterretninger for Søfarende,
lodsbøger, m.m.
Den 25/5 2007 var der en Flemming der spurgte om dybden i
Guldborgsund og det kom der følgende indlæg ud af:
http://kandu.dk/unet618687.aspx

Mvh/Harding

Fra : Flemming

Dato : 22-03-08 13:22

Ja det var mig der spurgte sidste år. Jeg har fået anden båd siden med
større dybgang og kunne ikke finde det gamle indlæg.
Det ser ud til at Guldborgsunds sydlige del kan besejles.

Er der nogen der ved noget om Ejderen?

/Flemming

"Harding E. Larsen (slet Z92XA)" <harding@Z92XAlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:12061781720.657493725115256@dtext.news.tele.dk...

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-03-08 14:07

Du kan f.eks bruge Google, her findes bl.a.:

http://www.graenseforeningen.dk/artikel/3323

Det er også muligt at gå via B-31 klubbens hjemmeside og finde:
Kanalbeskrivelser over sejlbare kanaler m.m på:

http://groups.msn.com/danskb31klub/kanalerwaterways.msnw

se under: Regler, kanaler m.m. i Tyskland

Fra : Hanne og Hans

Dato : 23-03-08 11:48

Ejderen. max dybgang 2,7m broerne åbner på anmodning.
Fra Nordenfeld slusen og ud forbi Ejdersperværket
kan man kun sejle på højvandet. Da vi var der begyndte man 2 t før højeste
højvande ved Friederichstadt og så er det ellers derudad. det løber ud med
2-5 knob. Man skal et godt stykke ud forbi sperværket før der er vand nok
ved lavvande.
Hans

Fra : Flemming

Dato : 23-03-08 13:49

Er det en flot tur eller er Kielerkanalen lige så god?
/Flemming

Fra : Hanne og Hans

Dato : 24-03-08 11:28

Det er en rigtig flot tur og Friederichstadt er absolut et besøg værd. Og
der kan man få den lille tidevandstabel.
Der imod synes vi ikke at Helgoland er noget særligt, men det er jo en
smagssag.
Hans