hjælp til mine links
Fra : Andreas Færk

Dato : 10-10-07 21:57

Hejsa allesammen.

Jeg er relativt ny i html, men har indtil videre klaret de
problemer der har været og har da også fået en lille hjemmeside
op at køre..

Men men..

Til mit nye projekt har jeg snydt lidt og hentet et design fra
oswd (mother earth) og ændret lidt på det. Problemet er at mine
links (internt på siderne) ikke virker. Jeg har aldrig prøvet
noget lignende og har gjort ALT hvad jeg har lært her på html.

Her er et eksempel på en af menuerne:

<ul id='navlist'>
<li><a href="http://www.html.dk">Film
</ul>

Det øverste er det link jeg har prøvet at få til at virke
(games).. det er stavet rigtigt og står med små bogstaver som det
skal. Link nr 2 (film) virker, men ikke dem der skal gå mellem
mine ejne sider. Hvad har jeg gjort galt?

Hilsen Andreas
P.s. Sry hvis jeg har postet et forkert sted

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-07 22:10

Andreas Færk skrev:

Der mangler "http://". Skriv

   href="http://onlinegames.html"

# i et link bruges til at referere til samme side som man har i
browseren. Hvis der ikke står andet, vil man sandsynligvis starte
øverst på siden.

Hvis du vil linke til et afsnit om stumfilm, kan det gøres sådan:

Selve afsnittet:

<h1 id='stumfilm'>Lidt om stumfilm</h1>
Blablablablablablablablablablabla ...

Linket:

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-10-07 06:01

> Der mangler "http://". Skriv
>
> href="http://onlinegames.html"

Er det ikke en smutter? Der findes vel ikke noget tl-domæne, der hedder
..html?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-10-07 08:02

Philip Nunnegaard skrev:

> Er det ikke en smutter? Der findes vel ikke noget tl-domæne, der hedder
> .html?

Jo, du har helt ret. Jeg fokuserede kun på den manglende
indledning.

--
Bertel

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-10-07 22:11

Andreas Færk <andreasfaerk@yahoo.dk> skrev :

>Jeg har aldrig prøvet
>noget lignende og har gjort ALT hvad jeg har lært her på html.

Vær lige opmærksom på, at du ikke skriver på html.dk, men i
nyhedsgrupper, som kan læses på mange andre måder.

> [...]
>skal. Link nr 2 (film) virker, men ikke dem der skal gå mellem
>mine ejne sider. Hvad har jeg gjort galt?

Kom med et link, ellers er det ikke til at svare på.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : naqibullah

Dato : 11-10-07 09:23

kan du give os et links, så kan vi se hvad er i vejen?