Absolut path
Fra : Bo Munch Jensen

Dato : 05-11-06 00:12

Klokken er nu mange og øjnene kan snart ikke mere.

Jeg skal lave en absolut path mellem to filer.

I fil 1 skal der være en absolut henvisning til fil 2

Fil 1 er her: /public_html/aa/bbb/fil 1
Fil 2 er her: /public_html/11/222/fil 2

Hvad er den absolutte path.

Jeg ved godt det er grundlæggende, men jeg har set mig blind på min fejl.

mvh
Bo Munch Jensen

Fra : Bo Munch Jensen

Dato : 05-11-06 00:24

Bo Munch Jensen skrev:
> [...]
>
> Hvad er den absolutte path.
>
> Jeg ved godt det er grundlæggende, men jeg har set mig blind på min fejl.

Selv om klokken er mange fik jeg det til at virke - helt af mig selv.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 05-11-06 00:45

Bo Munch Jensen wrote:
> Jeg skal lave en absolut path mellem to filer.
>
> I fil 1 skal der være en absolut henvisning til fil 2
>
> Fil 1 er her: /public_html/aa/bbb/fil 1
> Fil 2 er her: /public_html/11/222/fil 2
>
> Hvad er den absolutte path.

Den absolutte sti til fil 2 er

/public_html/11/222/fil 2

Såfremt at / virkelig er roden. Jeg går ud fra at du ville skrive hvis
det ikke var tilfældet.

Hvis du derimod mener den /relative/ sti, er den ../../../11/222/fil 2.

Mvh. Michael.

Fra : Martin

Dato : 05-11-06 11:29

Bo Munch Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg skal lave en absolut path mellem to filer.
>
> I fil 1 skal der være en absolut henvisning til fil 2

Hvis man ikke "kender" den absolutte sti, men kun stien fra
webbiblioteket, så kan man med fordel gøre således:

$_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/aa/bbb/fil 1";

(Jeg regner med at public_html mappen er den man smider ting ind så de
kan ses online)

Jeg bruger ofte en defineret variabel hvis jeg udvikler et eller andet i
en undermappe.

define('WEB_PATH',"http://".$_SERVER['HTTP_HOST']."/udvikling/");
define('SERVER_PATH',$_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/udvikling/");

Så behøver man ikke til at omskrive de relative stier hvis man omdøber
mappen eller lign.