JavaScript Popup Function Problem
Fra : MipZhaP

Dato : 31-03-05 22:17

Hej NG,

jeg har følgende popup function:

<script Language="JavaScript">
<!--
function popup(url, name, width, height)
{
settings=
"toolbar=yes,location=yes,directories=yes,"+
"status=no,menubar=no,scrollbars=yes,"+
"resizable=yes,width="+width+",height="+height;

MyNewWindow=window.open("http://"+url,name,settings);
}
//-->
</script>

Og følgende linje til at eksekvere functionen med:
onclick="javascript:popup('fms.mipzhap.dk/index2.php','File
Managin System',670,480);">Click here to open popup
window</a>.<br/>

Popup'pen virker 100% i Mozilla Firefox, men ikke i MS Internet
Explorer. Nogen der kan have den mindste form for anelse til hvad
problemet er? Jeg kan bare ikke finde det :(

På forhånd tak..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-05 09:23

MipZhaP skrev:

> <script Language="JavaScript">

Bør være <script type="text/javascript"> (men det er ikke årsagen
til dit problem).

> Og følgende linje til at eksekvere functionen med:
> onclick="javascript:popup('fms.mipzhap.dk/index2.php','File
> Managin System',670,480);">Click here to open popup
> window</a>.

Det er en dårlig ide at lave links uden en gyldig href-værdi. Brug
hellere href til at angive destinationen, og lad så onclick om at
åbne pop op-vinduet.

Pseudoprotokolangivelsen "javascript:" i din onclickhændelse er i
bedste fald overflødig - i værste fald risikerer du at kaldet ikke
virker (kode angivet i onclick mv. er pr. definition script-kode i
standardscriptsproget på siden).

Jeg vil foreslå følgende ændring:

target="File_Managin_System" onclick="popup(this.href, this.target,
670, 480);return false;">Linktekst her</a>

Det kræver en mindre ændring af din funktion (http skal ikke
længere sættes foran url).

> Popup'pen virker 100% i Mozilla Firefox, men ikke i MS Internet
> Explorer. Nogen der kan have den mindste form for anelse til hvad
> problemet er?

Afprøver du siden lokalt? Så vidt jeg husker har seneste IE-udgave
blokeret for en del javascripttilladelser når en side køres lokalt
(altså fra disken i stedet for gennem en webserver).

Giv evt. et link til siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MipZhaP

Dato : 01-04-05 16:33

> Det kræver en mindre ændring af din funktion (http skal ikke
> længere sættes foran url).

Okey. :) Tak..

> Afprøver du siden lokalt? Så vidt jeg husker har seneste IE-udgave
> blokeret for en del javascripttilladelser når en side køres lokalt
> (altså fra disken i stedet for gennem en webserver).

Havde jeg egentlig ikke lige tænkt på, men i dette tilfælde kører
jeg ikke siden lokalt. :) Men tak for hjælpen, så vil jeg prøve det
du foreslog :)