Opgrader denne kode så man kan oploade bil~
Fra : søren

Dato : 01-03-04 13:44

Hejsa

Jeg har brug for meget hjælpe lige nu og her.
Det drejer sig om at jeg har bikset nået kode sammen her som jeg
gerne vil have til at kunne oploade et billede til databasen med
navn, email, overskift og osv.

Jeg har cliche.dk som udbyder.
jeg har fået at vide her at jeg skal bruge aspsmartopload men det
dækker vel over flere ting.
Jeg håber meget på at der sidder en kvik person der ud som kan
fikse dette for mig tak.

Her er koden:
---------------------
<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into Images (dato, navn, email, overskrift,
indledning, text, images, link) values ('" & DatePart("D",Now())
& "-" & DatePart("M",Now()) & "-" & DatePart("YYYY",Now()) &
"','" & Session("navn") & "','" & Request.Form("email") & "','" &
Session("overskrift") & "','" & Session("indledning") & "','" &
Session("text") & "','" & Session("Images") & "'," &
Request.Form("link") & "')"

Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

id="table1">
bgcolor="#808080">
border-right: 1 solid #000000; border-bottom: 1 solid #000000">
cellpadding="3" id="table2">
size="1">
<input type="text" name="navn" size="62" style="font-size:
8pt; font-family: Verdana; border: 1 solid #000000"></font></td>
size="1">
<input type="text" name="email" size="62" style="font-size:
8pt; font-family: Verdana; border: 1 solid #000000"></font></td>
size="1">
<input type="text" name="overskrift" size="62"
style="font-size: 8pt; font-family: Verdana; border: 1 solid
#000000">
size="1">
size="1">
<input type="text" name="indledning" size="62"
style="font-size: 8pt; font-family: Verdana; border: 1 solid
#000000"></font></td>
<textarea rows="16" name="text" cols="61"
style="font-size: 8pt; font-family: Verdana; border: 1 solid
#000000"></textarea></td>
size="1">
<input type="text" name="link" size="62" style="font-size:
8pt; font-family: Verdana; border: 1 solid #000000"
value="HTTP://">

Fra : Peter

Dato : 01-03-04 14:11

http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=ASPsmartupload&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/billag/html/index.html

Fra : søren

Dato : 01-03-04 17:47

Er der ikke nået som kan hjælpe mig.
Istedet for bare at sende en masse link som jeg ikke kan bruge til nået
og som jeg har set før, kan man så ikke få hjælpe til at få koden lavet sådan at den
kan opload billeder til access databasen.

Hjææææælp.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter

Dato : 01-03-04 19:11

>Istedet for bare at sende en masse link som jeg ikke kan bruge til nået
>og som jeg har set før, kan man så ikke få hjælpe til at få koden lavet sådan at den
> kan opload billeder til access databasen.

Når du søger på google er du 2 klik fra at finde manualen til "aspsmartopload".
Hvis du ikke kan bruge manualen til noget ..... ja så har du et problem.

Hvis du søger en person, der kan lave dit arbejde for dig skulle du
måske sende dit opslag til dk.opslag.stillinger

Fra : søren

Dato : 01-03-04 20:14

Nu må jeg altså lige sige at grunden til at jeg søger hjælp på html.dk er at få hjælp
til at få denne kode til at kunne oploade billeder til access databasen, med det sagt så
kan jeg altså
ikke bruge hjælpe links til nået som helst. Jeg har allerede for længe siden besøgt en
masse hjemmesider angående aspupload og har ikke kunne finde ud af det selv.
Derfor er det netop derfor at jeg har oprettet et spørgsmål på html.dk for at få hjælp
til lige
præcis denne specifike kode som jeg har tilføjet mit spørgsmål.
Derfor er jeg nået træt af smarte personer som bare siger at jeg kan glo på en eller
anden
hjemmeside. Enten kan man hjælpe med at modificere opgradere koden, eller også er der jo
ikke den store ide med at svare på andre hjælpe spørgsmål vel. Hvis jeg manglede hjælp
til
at finde information på nettet angående dette havde jeg jo så skrevet det i mit
spørgsmål.

Til dem som kun vil lave det for penge og ikke har nogensom helst ide om at hjælpe
gratis når de går ind i disse spørgsmål, skulle måske tage og finde andre steder og lave
deres forretninger da det ikke hører hjemme her, eller i andre hjælpe forummer.

Så enten kan man forbedre koden og hjælpe mig eller også kan man ikke.
Det drejer sig om at hjælpe og ikke tjene penge her husk det.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 01-03-04 21:14

Hej Søren,

søren wrote:
> [...]
> kan jeg altså
> ikke bruge hjælpe links til nået som helst.

Hvad er forskellen på den tekst du læser i manualen og den tekst (de
svar) som du forventer at læse her på usenet? Hvis du regner med en
grydeklar løsning, så er det nok lidt optimistisk. De fleste vil gerne
hjælpe andre til at forstå, men ønsker ikke at lave arbejdet.

> Jeg har allerede for længe siden besøgt en
> masse hjemmesider angående aspupload og har ikke kunne finde ud af det selv.

Så stil et mere præcist spørgsmål. Forklar hvad du har prøvet og spørg
hvad der går galt. Det ser jo ikke en gang ud til at du overhovedet har
_prøvet_ at få det til at virke!

> Derfor er det netop derfor at jeg har oprettet et spørgsmål på html.dk for at få hjælp
> til lige
> præcis denne specifike kode som jeg har tilføjet mit spørgsmål.

Nettet sejler i spørgsmål a'la "lav lige dette her for mig". Hvorfor
forventer du at folk skulle hjælpe netop dig? Hvis du viser at du
faktisk har brugt tid på at få det til at virke, er folk mere
tilbøjelige til at hjælpe.

> Derfor er jeg nået træt af smarte personer som bare siger at jeg kan glo på en eller
> anden
> hjemmeside.

Jeg er træt af folk som beder andre om at lave deres arbejde og brokker
sig når de bliver afvist.

> [...]
> deres forretninger da det ikke hører hjemme her, eller i andre hjælpe forummer.

Omvendt kan jeg sige at folk som dig som forventer at få udført arbejde
gratis burde smutte et andet sted hen. Der er nogle uskrevne regler for
brugen af usenet, som blandt andet betyder at man skal vise et vist
engagement selv. Ikke bare "Det virker ikke - lav det for mig!".

> Så enten kan man forbedre koden og hjælpe mig eller også kan man ikke.
> Det drejer sig om at hjælpe og ikke tjene penge her husk det.

Hjælpe hjælpe.

M.

Fra : søren

Dato : 01-03-04 23:42

Til Michael

Jeg har brugt meget tid på at finde ud af dette Michael ellers ville jeg jo ikke spørge her
på HTML.DK vel. Jeg kan ikke fatte at jeg skal have denne debat. Det er da soleklart at jeg
har
brugt meget tid på at prøve selv at løse det, men at du ligefrem påstå at jeg ikke har bliver
jeg sku sur. Hvordan kan det være gang på gang at man bliver hakket ned på denne måde, når
man
faktisk kommer herind i forummet for at få rigtig hjælp og ikke få at skulle stå til regskab
for at man ikke har prøvet eller lavet en skid selv.

Enten kan man hjælpe med denne kode eller også kan man ikke.
Jeg gider ikke at hører på folk som fortæller mig at jeg nærmest er en idiot fordi jeg ikke
selv kan lave det da jeg er newbie i asp. Derfor må de folk som svare på disse spørgsmål da
også kunne se at vedkommende har svært ved det og har prøvet mange gange efter diverse
manualer.

Vi er vel voksne mennesker ikke som burde kunne hjælpes af uden hver eneste gang at skulle
igennem dette såkalde debat om hvordan jeg bare selv kan løse det og hvordan jeg overhovedet
ikke selv har prøvet og så videre......

Hvis det kun drejer sig om at tjene penge her på HTML.DK som der åbenbart er nogle som tror
at
forummet skal bruges til kan jeg kun sige, at det er en nået forskuet tanke gang.
De personer som kommer herind for at få hjælp med deres kode, har værken lyst eller synes det
er morsomt at få sådanne svar i hovedet, tænk på hvis det var dig selv som havde brug for
hjælp, og at du vidste at der på html.dk sad nogle mennesker som kunne hjælpe lige dig med
lige dit problem og at du så bare fik det svar at du selv kunne prøve på en af disse
hjemmesider, og at du eller bare selv kan lave det for vi gider brug tid på det.

Det er ligesom at sige til vedkommende som har oprettet spørgsmålet at:
dig gider vi sku da ikke og hjælpe med nået som helst og hvad fanden havde du regnet med bla
bla.....

Den tone lyder ligesom en 14 knægt som jeg personligt ikke bryder mig om, og mange andre jeg
kender.

Hvis jeg selv kan hjælpe andre mennesker med deres spørgmål gør det med glæde og uden at
skulle hakke på vedkommende for at de bare lige skal betale ved kasse et for at få lavet det.
Hvis man skal tjene penge kan man sku da lave et firma istedet for med egen hjemmeside forum
der. De ligner ikke nået at udnytte private personer som gør det så godt muligt vel.

Men der er jo altid nogle personer imellem har jeg erfaret som bare ikke kan lade være med at
brokke sig over andres spørgsmål.

Angående at jeg ikke har spurgt godt nok ind til hvad jeg vil have hjælp til er nået tåbeligt
nonsens man kan da allerede ved overskiften se hvad jeg skal have hjælp til ikke og ved
nærmere kig på koden kan man da for den erfaren asp nørd da se at det går ud på ikke.

Jeg forklar så lige igen:
Jeg kan ikke finde ud af at få sat billed opload funktion på denne kode så der kan komme et
billed link ind i databasen og selv billedet ind i en mappe som hedder Images.

Kan du/andre fikse det så svar på spørgsmålet, kan du/andre ikke så lad dog for gudsskyld
værer med at høvle personen til som virkelig har brug for hjælp.

Fra : Chrisser

Dato : 02-03-04 08:03

søren wrote:
> Til Michael

Men nu kommer jeg altså lige med en indskudt sidebemærkning

> Jeg har brugt meget tid på at finde ud af dette Michael ellers
> ville jeg jo ikke spørge her på HTML.DK vel.

Du befinder dig i en nyhedsgruppe på usenet - ikke på HTML.DK. HTML.DK
stiller et interface til rådighed hvorfra man kan skrive til nogle, for
HTML.DK, relevante nyhedsgrupper. Du kan læse mere om disse nyhedsgrupper
på:
http://www.usenet.dk/

> Hvis det kun drejer sig om at tjene penge her på HTML.DK som der
> åbenbart er nogle som tror at
> forummet skal bruges til kan jeg kun sige, at det er en nået
> forskuet tanke gang.

Som sagt har denne gruppe og HTML.DK ikke rigtig noget med hinanden at gøre,
og der er ingen her i nyhedsgrupperne der er ude på at tjene penge. Det
drejer sig om hjælp til selvhjælp - udveksling af viden og erfaring mellem
mennesker der sidder og bruger deres fritid herinde.

Mvh
Chrisser

Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-03-04 09:10

Hej Søren,

Se lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

søren wrote:

> [...]
> har
> brugt meget tid på at prøve selv at løse det, men at du ligefrem påstå at jeg ikke har bliver

Det er *IKKE* soleklart at du har brugt meget tid på det. Du har hverken
beskrevet hvad det er du har prøvet eller hvor du sad fast. Tvært imod
ser det ud til at du bare har taget noget kode og sendt det ind. Du
*PÅSTÅR* at du har brugt meget tid på det. Hvis du havde brugt så lang
tid på det, hvorfor så ikke sende den kode som reelt bruger
aspsmartupload, men som ikke virker? Og hvorfor kan du ikke stille et
mere præcist spørgsmål om hvad det er der ikke virker for dig?

> [...]
> faktisk kommer herind i forummet for at få rigtig hjælp og ikke få at skulle stå til regskab
> for at man ikke har prøvet eller lavet en skid selv.

Sådan er det altså her på usenet. Omvendt vil du opleve at folk
sandsynligvis er meget hurtige til at hjælpe hvis du bare gider at
forklare hvad det egentlig er, der ikke virker.

> Enten kan man hjælpe med denne kode eller også kan man ikke.

Jeg kan godt hjælpe. Men hvorfor skulle jeg, når du tilsyneladende
hellere vil skrive en hel side med brok frem for at forklare mere
præcist hvad problemet er?

> [...]
> også kunne se at vedkommende har svært ved det og har prøvet mange gange efter diverse

Det er nok fordi at folk var nysgerrige efter at vide om du overhovedet
havde læst manualen. Det skrev du ikke noget om i dit oprindelige
indlæg. Faktisk lykkedes det for dig at skrive det på en facon der
virkelig træder på folks ligtorne. Der står mere eller mindre "lav det
for mig!".

> [...]
> igennem dette såkalde debat om hvordan jeg bare selv kan løse det og hvordan jeg overhovedet

Det er utroligt meget nemmere at hjælpe hvis du beskriver præcis hvad
problemet er.

> Hvis det kun drejer sig om at tjene penge her på HTML.DK som der åbenbart er nogle som tror
> at
> forummet skal bruges til kan jeg kun sige, at det er en nået forskuet tanke gang.

Nu ser det ud til at du fortsat tror at dette er HTML.dk. Det er det
ikke. Hvis du synes at du bliver behandlet dårligt, så synes jeg ærligt
talt at du skulle klage til webmaster på HTML.dk og se hvad der sker!

> [...]
> hjemmesider, og at du eller bare selv kan lave det for vi gider brug tid på det.

Det er snarere HTML.dk der ikke har vejledt dig grundigt nok i hvordan
man får det bedste svar på usenet.

> [...]
> bla.....
>
> Den tone lyder ligesom en 14 knægt som jeg personligt ikke bryder mig om, og mange andre jeg

Så læser du ikke mit indlæg grundigt nok.

> Hvis jeg selv kan hjælpe andre mennesker med deres spørgmål gør det med glæde og uden at
> skulle hakke på vedkommende for at de bare lige skal betale ved kasse et for at få lavet det.

Hvad har fået dig til at tro at der er folk som bare vil arbejde for dig
gratis? Den mest almindelige regel på usenet er at man kan få hjælp til
at forstå og udføre arbejdet selv - ikke andet.

> Hvis man skal tjene penge kan man sku da lave et firma istedet for med egen hjemmeside forum
> der. De ligner ikke nået at udnytte private personer som gør det så godt muligt vel.

Så det er altså dig der bliver udnyttet!!! Så har jeg hørt det med.

> Men der er jo altid nogle personer imellem har jeg erfaret som bare ikke kan lade være med at
> brokke sig over andres spørgsmål.

Indtil videre har du fyldt ca 3 skærmbilleder med brok frem for at
forklare hvad dit problem egentlig er. Hvem er det så der er på tværs?

> [...]
> nærmere kig på koden kan man da for den erfaren asp nørd da se at det går ud på ikke.

Det er sikkert også en kæmpe fordel for dig at svine folk til på kryds
og tværs.

> Jeg forklar så lige igen:
> Jeg kan ikke finde ud af at få sat billed opload funktion på denne kode så der kan komme et
> billed link ind i databasen og selv billedet ind i en mappe som hedder Images.

Tre liniers beskrivelse af problem - ca. 200 linies brok. Flot klaret.

> Kan du/andre fikse det så svar på spørgsmålet, kan du/andre ikke så lad dog for gudsskyld
> værer med at høvle personen til som virkelig har brug for hjælp.

Ja tak. Nej tak.

M.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-03-04 11:27

søren skrev:

> Jeg har brugt meget tid på at finde ud af dette Michael ellers
> ville jeg jo ikke spørge her på HTML.DK vel.

1) Du skriver i en offentlig nyhedsgruppe - det er _ikke_ en en del
af html.dk

Prøv at læse her: <http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

2) Som Michael også har skrevet er det ikke spor klart at du har
brugt tid på at finde ud af det selv. Du har brugt hovedparten af
tiden i gruppen her på at være sur over de svar du har fået (eller
måske de svar du ikke har fået). Hvis man er ny bruger i et forum,
er det en god ide at lytte til de råd man får. Det har du indtil
videre ikke været særlig god til.

> Jeg kan ikke fatte at jeg skal have denne debat. Det er da
> soleklart at jeg har brugt meget tid på at prøve selv at løse
> det,

Forklar venligst hvorfor du mener at det er soleklart at du har
brugt tid på at prøve selv. Hvordan skal vi andre kunne se det når
du ikke skriver noget om det?

> men at du ligefrem påstå at jeg ikke har bliver jeg sku sur.

Dårlig taktik. Du får ikke mere eller hurtigere hjælp ved at blive
sur (det omvendte er mere sandsynligt).

Hvis du fortsætter med den facon, vil du formentlig blive ignoreret
af en god del af brugerne i gruppen. Så kan det være særdeles svært
at få et hurtigt og brugbart svar.

Prøv at læse følgende sider:
   <http://usenet.dk/netikette/debatteknik.html>
   <http://usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html>

> Jeg gider ikke at hører på folk som fortæller mig at jeg
> nærmest er en idiot fordi jeg ikke selv kan lave det da jeg er
> newbie i asp.

Der er ingen der fortæller dig at du er en idiot - læs hvad der
bliver skrevet i stedet for at læse hvad du tror der bliver
skrevet.
Du opfører dig pt som om alle os andre er dumme fordi vi ikke bare
gør som du beder os om. Men det er altså dig der er ny i dette
forum. I stedet for at bruge den kritik du modtager, så bruger du
en hulens masse energi på at fortælle hvor uretfærdigt det er.

Hvis du fortsætter med den forurettede stil, så ryger du prompte i
mit filter - min dag er for kort til at bruge tid på personer der
nægter at lytte til hvad andre siger. I modsat fald skal jeg gerne
prøve at hjælpe.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Jensen

Dato : 01-03-04 23:57

søren wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg har brug for meget hjælpe lige nu og her.

Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe, men prøver lidt.

> Her er koden:
> ---------------------
> <%
&gt; Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
&gt; DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
&gt; DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
&gt; Conn.Open DSN
&gt;
&gt; strSQL = "Insert into Images (dato, navn, email, overskrift,
&gt; indledning, text, images, link) values ('" &
DatePart("D",Now())
&gt; & "-" & DatePart("M",Now()) & "-" & DatePart("YYYY",Now()) &
&gt; "','" & Session("navn") & "','" & Request.Form("email") & "','"
&
&gt; Session("overskrift") & "','" & Session("indledning") & "','" &
&gt; Session("text") & "','" & Session("Images") & "'," &
&gt; Request.Form("link") & "')"
&gt;
&gt; Conn.Execute(strSQL)
&gt;
&gt; Conn.Close
&gt; Set Conn = Nothing
&gt; %>

Det ovenstående ville jeg sætte i et nyt dokument.

Du har så vidt jeg kan se ikke noget form tag. Så hvad sker der når
du trykker på knappen Opret indlæg?

Fra : søren

Dato : 02-03-04 01:59

Hej Martin Jensen

Jeg har sendt en mail til dig hvor jeg forklarer lidt nærmere.
med database.

Venlig hilsen

Søren Larsen

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe, men prøver lidt.

&gt; &gt; Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
&gt; &gt; DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
&gt; &gt; DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
&gt; &gt; Conn.Open DSN
&gt; &gt;
&gt; &gt; strSQL = "Insert into Images (dato, navn, email,
overskrift,
&gt; &gt; indledning, text, images, link) values ('" &
&gt; DatePart("D",Now())
&gt; &gt; & "-" & DatePart("M",Now()) & "-" & DatePart("YYYY",Now())
&
&gt; &gt; "','" & Session("navn") & "','" & Request.Form("email") &
"','"
&gt; &
&gt; &gt; Session("overskrift") & "','" & Session("indledning") &
"','" &
&gt; &gt; Session("text") & "','" & Session("Images") & "'," &
&gt; &gt; Request.Form("link") & "')"
&gt; &gt;
&gt; &gt; Conn.Execute(strSQL)
&gt; &gt;
&gt; &gt; Conn.Close
&gt; &gt; Set Conn = Nothing
&gt; &gt; %>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-03-04 09:20

søren <dsl52640@vip.cybercity.dk> wrote in news:c1vb62$2nn$1@sunsite.dk:

> [...]
> navn, email, overskift og osv.
>
> Jeg har cliche.dk som udbyder.
> jeg har fået at vide her at jeg skal bruge aspsmartopload men det

Nej, AspSmartUpload er så vidt jeg ved en enkelt komponent - der dog kan
meget.

> [...]
> Session("overskrift") & "','" & Session("indledning") & "','" &
> Session("text") & "','" & Session("Images") & "'," &

Hvad er problemet med denne kode? For mig at se, bruger du slet ikke
AspSmartUpload - har du noget kode, som du ikke kan få til at virke?

Generelt er det en god idé at kikke på hjemmesiden www.asp-faq.dk [1],
der er denne gruppes officielle OSS [1]. Her kan du få hjælp og råd til
en del spørgsmål, der ofte optræder herinde. Du kan evt kigge på www.asp-
faq.dk/article?id=41, der fortæller lidt om, hvilke oplysninger, der er
gode at sende med, hvis man har problemer. Specielt er det meget nemmere
for os at gennemskue din sql, hvis du udskriver resultatet af strSQL
herover - i stedet for at medsende selve oprettelsen af strengen.

I korthed kan artikles opsummeres til:

1. Hvilken fejl får du?
2. Kom der en fejl - og hvordan ser koden ud omkring fejllinien?
3. Hvad forventede du, at der skulle ske - men ikke skete?

[1] Oprettet med frivilligt arbejde af nogle af de mere "faste" herinde
[2] Ofte Stillede Spørgsmål

PS: Jeg svarer ikke på emails

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : søren

Dato : 02-03-04 15:14

Nu har jeg prøvet denne her mange mange også men den virker heller ikke:

se fil: http://www.scannet.dk/aspsupport/Download/AspUpload3.zip
se website:
http://www.scannet.dk/frame.asp?url=http://www.scannet.dk/ASPSupport/AspUpl
oad.htm

Jeg for denne fejl på serveren:
Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/Upload3.asp, line 5

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please
visit the Microsoft Online Support site located at:
http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

linie 5 er følgende:
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

Dette script lægger et billede i en mappe og et link i en access database.

Er der så nogle der kan kigge på hvorfor det ikke virker.

Fra : Jens U. K.

Dato : 02-03-04 15:21

"søren" <dsl52640@vip.cybercity.dk> wrote in message
[snip]
> Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

Stavefejl? persist <-> persits

/Jens Ulrik

Fra : Jens U. K.

Dato : 03-03-04 10:10

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
> "søren" <dsl52640@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [snip]
>
> Stavefejl? persist <-> persits

Det tyder det vist ikke umiddelbart på alligevel da firmaet der udvikler
aspupload hedder *persits*

Men en søgning i deres supportsider gav dette link:

http:... *ved nærmere eftertanke har jeg valgt ikke at skrive linket* ...

Utroligt du ikke selv er faldet over det i al din "søgning" på alverdens
hjemmesider. Prøv at søge i Persits supportsider en gang til.

/Jens Ulrik

Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-03-04 15:46

Søren,

søren wrote:
> [...]
>
> Jeg for denne fejl på serveren:
> [klip]
>
> Er der så nogle der kan kigge på hvorfor det ikke virker.

Denne form for besked er langt nemmere at gå til og hjælpe med. Du
skriver hvad du har gjort og hvor det går galt - så er det dælme noget
nememre at hjælpe.

Nu mangler du bare at læse

M.

<input type="submit" value="Opret indlæg" name="indsot"
style="background-color: #DCE2E4; font-size: 8pt; font-family: Verdana">
</form>

Sådan at jeg kan sætte følgende felter ind i databasen:
navn, email, overskrift, indledning, text, link, FILE1

hvis man kan medtage ID og dato automatisk i dette også vile det værer godt.

Jeg håber det er til at overskue da det nu er blevet en nået stor potion kode.

Fra : søren

Dato : 02-03-04 16:36

jeg forstå stadig ikke helt hvad der er galt i denne kode:

nu lister jeg lige begge sider op her + sådan som meningen er at formen skal se
ud:

Upload2.htm
--------------

<form method="POST" enctype="multipart/form-data" action="Upload3.asp">
</form>

Den sender oplysninger her til Upload3.asp

Upload3.asp
---------------

<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
Upload.SetMaxSize 50000, True
Upload.SaveVirtual("/log/")

For Each Item in Upload.Form
FileID = Item.Value
Next

For Each File in Upload.Files
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " &_
"DBQ=" & Server.Mappath("log/db.mdb") & ";"
File.ToDatabase strDSN, "insert into UploadData(ID, Path, Data) " &_
"values('"&FileID&"', '"&File.Path&"', ?)"
if Err <> 0 Then
Response.Write "Error saving the file: " & Err.Description
Else
File.Delete
Response.Write "File "&FileID&", uploaded!<br>"
End If
Next
%>

------------------------
Den skulle meget gerne kunne gemme den i acces databasen men ved ikke lige hvad
der går galt på serven med denne fejl.
[...]

Og få at gøre sagen endnu mere besværlig ville jeg gerne have have
siden Upload2.htm kommer til at se sådan her ud:

<form method="POST" enctype="multipart/form-data" action="Upload3.asp">

#000000; border-bottom: 1 solid #000000">
id="table2">
<input type="text" name="navn" size="62" style="font-size: 8pt; font-family:
Verdana; border: 1 solid #000000"></font></td>
<input type="text" name="email" size="62" style="font-size: 8pt;
font-family: Verdana; border: 1 solid #000000"></font></td>
<input type="text" name="overskrift" size="62" style="font-size: 8pt;
font-family: Verdana; border: 1 solid #000000">
<input type="text" name="indledning" size="62" style="font-size: 8pt;
font-family: Verdana; border: 1 solid #000000"></font></td>
         <textarea rows="16" name="text" cols="61" style="font-size: 8pt; font-family:
Verdana; border: 1 solid #000000"></textarea></td>
<input type="text" name="link" size="62" style="font-size: 8pt; font-family:
Verdana; border: 1 solid #000000" value="HTTP://">
Fra : Michael Zedeler

Dato : 02-03-04 18:36

Hej Søren,

søren wrote:
> [...]
> [klip]
> <%
> Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

Dér. Samme fejl som påpeget af en anden person tidligere.

Kan jeg PLEASE ikke få dig til at læse

Fra : Claus Marcussen

Dato : 03-03-04 03:28

søren wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

&gt; Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

Har du overvejet, at når du vil bruge ASPSmartUpload, så var det måske smart at
skrive

Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

i stedet for ???

mvh Claus Marcussen

Fra : René Løweneck

Dato : 02-03-04 16:39

Hej Søren !

> linie 5 er følgende:
> Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")

Prøv med :

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

Håber det hjælper

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : søren

Dato : 02-03-04 16:40

Jeg har nu prøvet at ændre den til:

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")

Men jeg for stadig samme fejl desværre.