hvad er navnet på min hjemmeside (cybercit~
Fra : Kenneth G

Dato : 16-01-04 19:07

Hej i ng

Håber at jeg er havne i den rigtig gruppe.

Jeg er lige kommet på bredbånd hos cybercity, og har fået en Smarte-email
adresse, men jeg kan ikke finde min hjemmeside adresse.

Har jeg ret i at den starter med http:// minus "WWW" jeg har lagt en
home.html på serveren men jeg kan ikke rigtigt komme åbnen den ?

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Devast8or

Dato : 16-01-04 19:45

Kenneth G wrote:
> [...]
>
> Har jeg ret i at den starter med http:// minus "WWW" jeg har lagt en
> home.html på serveren men jeg kan ikke rigtigt komme åbnen den ?

I mit velkomstbrev er min CC hjemmeside angivet som
users.cybercity.dk/~dslXXXXXX (hvor X'erne er mit brugernummer). Er det du
leder efter?

Devast8or

Fra : S

Dato : 16-01-04 21:27

Devast8or skrev news:SeWNb.74992$jf4.4787754@news000.worldonline.dk
> I mit velkomstbrev er min CC hjemmeside angivet som
> users.cybercity.dk/~dslXXXXXX (hvor X'erne er mit brugernummer). Er det du
> leder efter?

Jeps.
Dertil kan vi lave en adresse som fritvalg.adsl.dk som peger på egen IP, så
kommer lysterne over én til at hoste selv er det adressen (kan også bruges
til alle de andre ting som ftp, netradio, webcam osv.). Findes under
adsl-tjenester.

Fra : Devast8or

Dato : 16-01-04 22:08

S wrote:
> [...]
> IP, så kommer lysterne over én til at hoste selv er det adressen (kan
> også bruges til alle de andre ting som ftp, netradio, webcam osv.).

Ah, cool.

Jeg har ikke fået installeret linien endnu, jeg har bare velkomstbrevet :)

Devast8or

Fra : S

Dato : 17-01-04 08:45

Devast8or skrev news:OkYNb.75034$jf4.4793669@news000.worldonline.dk
> Ah, cool.

Udemærket tænkt af CyberCity.
I forbindelse med svar i d.e.i fandt jeg lige vejledning til at hoste
hjemmesider på egen maskine. Jeg tillader mig lige at smide den her i
gruppen.

Du kan hoste med fx. UniServer med Apache. Prøv at klikke her
http://cybermedie.dk/forum/viewforum.php?f=9&sid=7158e911c6ba812eaa23eb9d140465b6
Jeg ved ikke om man kan linke sådan til phpBB-forums, ellers gå på
http://cybermdie.dk/forum lidt nede er kategorien Programmer / Software og
underkategori Webservere.

Der er programmet til download og vejledning i opsætning af hjemmesider

> Jeg har ikke fået installeret linien endnu, jeg har bare velkomstbrevet :)

På forsiden - http://cybermedie.dk/ er der mange andre gode links du kan
bruge når du kommer rigtigt online.

Fra : Devast8or

Dato : 17-01-04 18:38

S wrote:
> [...]
> Software og underkategori Webservere.
>
> Der er programmet til download og vejledning i opsætning af

Ok, mange tak :)

Devast8or

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-01-04 19:52

Den hedder http://"dit_alias".homepage.dk

> Har jeg ret i at den starter med http:// minus "WWW" jeg har lagt en
> home.html på serveren men jeg kan ikke rigtigt komme åbnen den ?

Den skal hedde default.htm ..

- Martin

Fra : Kenneth G

Dato : 16-01-04 21:31

Jeg siger mange tak for hjælpen, det virker nu

TAK TAK TAK

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-01-04 21:36

Kenneth G (nix@nix.dk) skrev følgende:
> Jeg siger mange tak for hjælpen, det virker nu
>
> TAK TAK TAK

;) Ro på. En anden gang står alt hvad du skal bruge på www.cybercity.dk .

- Martin

Fra : Kenneth G

Dato : 16-01-04 22:53

Jeg er helt sikker på at der står at forsiden skal være home.html. men du
har ret !

Kenneth

Fra : Morten Davidsen

Dato : 16-01-04 23:37

"Kenneth G" <nix@nix.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er helt sikker på at der står at forsiden skal være home.html. men du
> har ret !

Cybercity Ciger > Tjek vores hjemmeside

home.html > dokumenteret her:
http://www.cybercity.dk/privat/support/byg_hjemmeside/upload_ftp/

"dit-alias.homepage.dk" > dokumenteret her:
http://www.cybercity.dk/privat/tjenester/hjemmeside/

/MD

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-01-04 00:19

Kenneth G (nix@nix.dk) skrev følgende:
> Jeg er helt sikker på at der står at forsiden skal være home.html.

Det kan sq godt være du har ret. :) Jeg tror jeg blander det sammen med et
andet webhotel.

- Martin

Fra : Kenneth G

Dato : 17-01-04 02:01

Nu bliver det indviklet for det der står på de sider er det jeg har prøvet,

Men det du skrev med default.htm er virker !!!

Jeg fatter ikke en ski.

Kenneth

Fra : Morten Davidsen

Dato : 17-01-04 03:10

"Kenneth G" <nul@putte.amager> skrev i en meddelelse
> Nu bliver det indviklet for det der står på de sider er det jeg har
prøvet,

> Men det du skrev med default.htm er virker !!!

Hmm ... du har ret >
http://designcoders.homepage.dk/

CC har nok bare valgt at skrive at man skal bruge "home.html" for ikke at
giver flere muligheder i stedet for at forvirre kunderne. Men i realiteten
kan man nok bruge et par stykker.
Det kommer lidt an på hvad man har sat op på ens Apache server i variablen
DirectoryIndex
... på min egen server har jeg sat en del muligheder >
DirectoryIndex index.php index.php3 index.php4 index.phtml index.cgi
index.pl index.shtml index.html index.htm