response.write som links
Fra : Jacob ..

Dato : 02-01-04 10:05

Jeg kan ikke få det her til at virke:

& ""%>"><%Response.Write "" & rs("Email") & ""%></a></td>

rs("Website") & ""%>"<%Response.Write "" & rs("Website") &

Mailadressen virker fint men website henter den ikke??!

Hvad er galt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Henriksen

Dato : 02-01-04 11:25

"Jacob .." <laessoe@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke få det her til at virke:

> & ""%>"><%Response.Write "" & rs("Email") & ""%></a></td>

lave det om til:

Response.Write "<td width='33%'>"
Response.Write "<a href='mailto:" & rs("Email") & "'>" & rs("Email") &
"></a>"
Response.Write "</td>"

> rs("Website") & ""%>"<%Response.Write "" & rs("Website") &

og:

Response.Write "<td width='33%'>"
Response.Write "<a href='http://" & rs("Website") & "'>" & rs("Website") &
"></a>"
Response.Write "</td>"

> Mailadressen virker fint men website henter den ikke??!
>
> Hvad er galt

På den måde vil du have nemmere ved at debugge. Et andet tip. Når du skal
have hjælp med noget kode der ikke virker, så skriv hvad det angiver som
fejl. Det er nemt nok at gennemskue her, men hvis det er længere kode, så
kan det nogle gange være svært at se.

--
Niels Henriksen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-01-04 17:59

On Fri, 2 Jan 2004 11:24:43 +0100, "Niels Henriksen" <news@biggs.dk>
wrote:

>"Jacob .." <laessoe@yahoo.dk> wrote in message

<snip>

> [...]

>fejl. Det er nemt nok at gennemskue her, men hvis det er længere kode, så

For de langsomme (mig): Hvad er fejlen i mailto-tingen? Så vidt jeg
kan se er den OK, men jeg har nok overset et eller andet?
I http-tingen kan jeg se, at der mangler et '>' for '</a>'

Derudover kan jeg helt tilslutte mig dine råd - i dette tilfælde er
det nok især HTML-kilde-koden, man får noget ud af at kigge i.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jacob ..

Dato : 03-01-04 10:34

> [...]
>
> Derudover kan jeg helt tilslutte mig dine råd - i dette tilfælde er
> det nok især HTML-kilde-koden, man får noget ud af at kigge i.

Sædvanligvis plejer jeg at skrive evt. fejl (og udskrive SQL hvis det er det
den hænger på), men i dette tilfælde er der ingen fejlkoder.

Meningen er at jeg response.writer fra databasen:

1) Email som kommer rigtigt nok ud med mail@mail.dk som hyperlink
2) Website som kommer ud blank (altså ingenting) og meningen er jo at den
skal komme ud som www.website.dk som hyperlink - ligesom email rigtigt nok
gør?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

- eller sådan:
b) <td width="33%"><a
href="http://www.website.dk"www.website.dk

> [...]
>
>1) Email som kommer rigtigt nok ud med mail@mail.dk som hyperlink
>2) Website som kommer ud blank (altså ingenting) og meningen er jo at den

Helt ingenting kan det vel ikke være?
En copy-paste fra din HTML ville gøre det lidt mere klart ...

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 03-01-04 11:28

On Sat, 3 Jan 2004 09:33:36 +0000 (UTC), Jacob .. <laessoe@yahoo.com>
wrote:

> [...]

Fik du rettet den?

>Sædvanligvis plejer jeg at skrive evt. fejl (og udskrive SQL hvis det er det
>den hænger på), men i dette tilfælde er der ingen fejlkoder.

Nej, men hvordan ser HTML'en ud? - Sådan:
a) <td width="33%"><a href="http://"