Ændre queryString hvis brugeren realoader ~
Fra : Chrisser

Dato : 08-12-03 08:25

Hej
Jeg har brug for at sætte et ekstra parameter på queryString hvis siden
realoades, jeg har forsøgt mig med forskellige varianter over:

function testForReload(){
var lok = window.location.href;
lok = lok + '&snyd=true'
window.location.href = lok;
window.location.reload(true);
}

Denne har jeg forsøgt at kalde fra bodys onunload og onbeforeunload, men det
har ingen effekt - siden loades uden det ekstra parameter.

Kan det i det hele taget lade sig gøre ?

Mvh

Chrisser

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 11-12-03 19:33

> function testForReload(){
> var lok = window.location.href;
> lok = lok + '&snyd=true'
> window.location.href = lok;
> window.location.reload(true);
> }

Kan man lave noget, så en session har fat i, hvilken side du kigger på?!
I ASP..?!

<script>
<%
strP = Request.Querystring("p")
strC = Request.Querystring("snyd")
%>
lok = window.location.href + '&snyd=true';
function naesteSide() {
window.location.href = "http://"+location.host+""+location.pathname + "?p=" +
(<%= strP %>+1)
}
function forrigeSide() {
window.location.href = "http://"+location.host+""+location.pathname + "?p=" +
(<%= strP %>-1)
}
function snyd() {
<% If strC = "" Then %>window.location.replace(lok);<% End If %>
}
<%
If strP = Session("side") Then
Response.Write "snyd();"
End If
Session("side") = strP
%>
</script>

<input type="button" onClick="forrigeSide()" value="Forrige">
<input type="button" onClick="naesteSide()" value="Næste">

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 12-12-03 08:22

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:
> Kan man lave noget, så en session har fat i, hvilken side du kigger
> på?!
> I ASP..?!

[snip kode]

Det ville nok virke fint hvis brugeren benytter knapperne, men hvis man
højreklikker og vælger reload har jeg ikke kunnet "overskrive" den handling
i Javascript. Problemet er en opdatering af en dato i databasen der kun må
køre én gang og siden er selvfølgelig struktureret sådan at den efter
opdatering udskriver en masse til brugeren.
Derfor ville jeg helst undgå at ommøblere det hele hvis jeg kunne.
Det endte jeg selvfølgelig emd at gøre da der ikke kom nogle løsninger
Det vil sige at jeg efter opdateringen laver en response.Redirect hvor jeg
så er nødt til at sende en masse med - men det virker.

Mvh
Chrisser