definere rigtige sti
Fra : Kim Hansen

Dato : 04-12-03 12:57

hejsa jeg har problmer med at definere stien til min popup vindue

koden ser sådan ud
<head>
<script Language="JavaScript">
<!--
function popup(url, name, width, height)
{
settings=
"toolbar=no,location=yes,directories=no,"+
"status=no,menubar=no,scrollbars=no,"+
"resizable=yes,width="+width+",height="+height;
MyNewWindow=window.open("http://"+url,name,settings);
}
//-->
</script>
</head>

$sident;?>','win1', 220, 200);" /><U>Se/Ret (Åbner i nyt vindue)</a></U>

det jeg godt kunne tænke mig at få væk er kimha.(maskin navnet). da det
gerne skulle være sådan er jeg bae kan smide siderne over på en anden
webserver iunden at ændre noget..

PS. jeg har prøvet at skrive localhost & 127.0.0.1. så kan jeg godt åbne
siderne på serveren men ikke på de tilsluttede klient maskiner

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-12-03 12:59

Undskyld jeg tror at jeg har ramt en forkert gruppe.... men er der ikke
nogle der kan hjælpe ???

Fra : Jacob Atzen

Dato : 04-12-03 13:10

"Kim Hansen" <kim_b78@stofanet.dk> writes:

> Undskyld jeg tror at jeg har ramt en forkert gruppe.... men er der
> ikke nogle der kan hjælpe ???

Denne gruppe omhandler PHP. Dit spørgsmål har intet med PHP at
gøre. Du er klar over det intet har med PHP at gøre og alligevel
bliver du ved. Hvorfor poster du ikke bare i den rigtige gruppe?

Hint: <http://www.usenet.dk>
Hint: <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>

- Jacob Atzen

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-12-03 13:14

Jeg opdaget det først da jeg havde sendt det...

kender du en måde hvor jeg kan hive serveren navn eller ip ud på.. jeg har
fundet ud af at klienterne kan man ved $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
echo $ip;

Fra : Jacob Atzen

Dato : 04-12-03 19:23

"Kim Hansen" <kim_b78@stofanet.dk> writes:

> kender du en måde hvor jeg kan hive serveren navn eller ip ud
> på.. jeg har fundet ud af at klienterne kan man ved $ip =
> $_SERVER['REMOTE_ADDR']; echo $ip;

Prøv at kigge i manualen. Den er tilgængelig på:
<http://www.dk.php.net>

Jeg er sikker på du kan finde svaret der, måske endda i samme afsnit
som beskriver $_SERVER['REMOTE_ADDR']

Og når du så har læst der, så hop over på <http://www.usenet.dk> og
læs lidt om netikette. Især, at man svarer _under_ det man svarer på.

- Jacob Atzen

Fra : kim isaksen

Dato : 05-12-03 12:04

"Kim Hansen" <kim_b78@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> kender du en måde hvor jeg kan hive serveren navn eller ip ud på.. jeg har
> fundet ud af at klienterne kan man ved $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

prøv en

<?
print_r($_SERVER);
?>

Så bliver du MEGET klogere.!

/iM

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-12-03 13:16

Fandt lige ud af.. af mit problem ikke kan løses ved javascript.. men kan
muligvis løses med php...

jeg har brug for serverens ip eller navn.. jeg ved at man kan hente klientes
ip ud med $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
echo $ip;

hvordan henter man så serverns ud..???