At gemme en side.?
Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-05-03 00:11

Hejsa...

Det er muligt (ja endda sansynligt) at jeg har overset noget, men i så
fald vil jeg være glad for en henvisning til rette sted.

Er det muligt via. PHP at hente en side på en fremmed server og gemme
denne side på hardisken - enten på den computer hvor kaldet kommer fra
eller på den server hvor PHP scriptet ligger.?

Altså noget a'la:

Hent: "hhtp.//www.fnux.la/stuuf?page=1"
Gem denne side som: "../fnux_1.html"
Hent: "hhtp.//www.fnux.la/stuuf?page=2"
Gem denne side som: "../fnux_2.html"

osv.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-05-03 00:26

> Det er muligt (ja endda sansynligt) at jeg har overset noget, men i så
> fald vil jeg være glad for en henvisning til rette sted.

Jep, det er det da...
Hvis du vil have den til serveren skal du kigge på

http://php.net/fopen og de tilhørende læse funktioner...

Eller for at gøre det lidt nemmere kan du kigge på
http://php.net/file

Hvis den skal downloades til brugerens maskine kan man gøre noget ala
(HUSK VALIDERING!)...
<?php
if($_POST['url'] != "") {
   if($output=file('http://'.$_POST['url'], 'r')) {
      header("Content-type: foo/bar");
      echo implode('',$output);
      exit();
   }
}
?>
<form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>" method="post">
http:// type="text" name="url" value="">
<input type="submit" value="Gem fil">
</form>

:)

Håber du kunne bruge det...

mvh
Johan

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-05-03 09:18

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> skrev Wed, 21 May 2003
01:25:48 +0200

> [...]
>
>http://php.net/fopen og de tilhørende læse funktioner...
>
>Eller for at gøre det lidt nemmere kan du kigge på

Oh. Jeg troede ikke det var så nemt.

>Håber du kunne bruge det...

Absolut, det virkede i første hug. Mange tak for hjælpen.