http -> www
Fra : mette

Dato : 14-05-03 19:27

Hej NG

hvordan sikker man sig, at brugerne der skal indskrive enlink i en database
(access) at der ikke kommer til at stå http:// 2 gange.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-05-03 21:31

mette wrote :

> hvordan sikker man sig, at brugerne der skal indskrive enlink i en
> database (access) at der ikke kommer til at stå http:// 2 gange.

Der er et par muligheder for at gøre det.

1.
Skriv din html som:
http:// type="text" name="blabla">

(så kan man se, at det allerede står der).

2.
Du kan også checke på om det er skrevet i de data du modtager:

dim strData,newString
strData = Request.Form("blabla")
if InStr(strData,"
http://") >=0 then
   newString = strData
else
   newString = "http://" & strData
end if

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Glad spampal-bruger, der pt har en succesrate på 90,86%
http://www.spampal.org.uk/

Fra : Torben Brandt

Dato : 15-05-03 00:11

Jesper Stocholm wrote:

> 2.
> Du kan også checke på om det er skrevet i de data du modtager:
>
> dim strData,newString
> strData = Request.Form("blabla")
> if InStr(strData,"http://") >=0 then

Hov, skal der ikke stå " > 0" for InStr returnerer 0 netop hvis http://
ikke findes.

>    newString = strData
> else
>    newString = "http://" & strData
> end if

mvh Torben

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-05-03 07:47

Torben Brandt wrote :

> Hov, skal der ikke stå " > 0" for InStr returnerer 0 netop hvis http://
> ikke findes.

Da jeg skrev det, mente jeg at den returnerede -1, hvis den ikke findes
og 00, hvis den søgte streng er i begyndelsen af hovedstrengen ... men nu
er jeg blevet i tvivl. Det må dog kunne testes relativt nemt

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk - www.asp-faq.dk
** De andre siger, at han er 16 **