Teste URL
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 21-11-02 15:55

Hej NG

Jeg prøver at bikse et scripts sammen,
som kan teste en given URL.

Som er fast programmeret.

Nogen som ligger inde med noget i den still

Mvh
Thomas Nielsen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 21-11-02 15:57

Thomas Nielsen skrev:

> Jeg prøver at bikse et scripts sammen,
> som kan teste en given URL.
>
> Som er fast programmeret.
>

> Nogen som ligger inde med noget i den still

Ikke lige, men prøv at slå fopen op i manualen på http://dk.php.net

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-11-02 17:10

Thomas Nielsen wrote in <Mr6D9.27389$HU.1973110@news010.worldonline.dk>:
> Jeg prøver at bikse et scripts sammen,
> som kan teste en given URL.
>
> Som er fast programmeret.

Teste hvad? Om det er en 200, 404, 3xx eller 5xx?
Eller måske bare om der er forbindelse til serveren?

Med en "fast programmeret" (hard-coded) url er det nok ikke syntaxen du vil
tjekke. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 21-11-02 20:02

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message

> Teste hvad? Om det er en 200, 404, 3xx eller 5xx?
> Eller måske bare om der er forbindelse til serveren?
>
> Med en "fast programmeret" (hard-coded) url er det nok ikke syntaxen du
vil

Jo teste om en url som www.domain.tld/../.../ osv
Teste om der er sårbarheder på en IIS srv

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-11-02 07:42

Thomas Nielsen wrote in <93aD9.28680$HU.2014905@news010.worldonline.dk>:
> Jo teste om en url som www.domain.tld/../.../ osv

Jamen teste den for hvad? Den url der mangler "http://", man får nok ikke
forbindelse til serveren, da domænet sikkert ikke findes, og de prikker ser
lidt fjollede ud.

Hvad er det du vil teste for? Alt det jeg nævnte?

Hvis det er syntaxen er det nok en regexp du skal have gang i. Jeg har lavet
en regexp som jeg bruger til at lave urler til links i noget plaintext.

Det kan blive meget bedre, men dette har virket hver gang indtil nu, bortset
fra at den forudsætter at man med protokollen og ikke domænenavnet. Det er
et valg.

$text = preg_replace(
'_((http://|ftp://)[a-zA-Z0-9:@./+\_\-%?=&;#]+)_e',
"'<a href=\"/linkout.php?url='
.urlencode('$1')
.'\" target=\"_blank\">$1</a>'",
$text);

Den kan let omskrives til blot at kontrollere syntax, hvis det er det, du
vil?

> Teste om der er sårbarheder på en IIS srv

Det gør man mig bekendt nemmest ved enten at tjekke versionsnummer, eller
ved at prøve at lægge den ned.

--
Mvh.

Niels Andersen