Send videre.
Fra : Lars

Dato : 18-02-02 21:50

Ok, jeg har prøvet et par gange før, og prøver nu for sidste gang. Jeg er
nok ikke så god som jeg håbede på.

Det som jeg rigtigt gerne vil have løst er, når der tastet et domænenavn i
en tekst boks, finder den automatisk hen til siden: http://www.det_domæne
_der_blev_skrevet.dk/webmail ( der må gerne være en mulighed for at vælge
..dk, .com eller .net )

Prøv at se på følgende adresse:
http://www.reel-installation.dk/test2/webmail.htm

Den giver følgende fejl:
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output
started at /home/sites/site50/web/test2/webmail.php:6) in
/home/sites/site50/web/test2/webmail.php on line 7

Jeg har prøvet at skrive følgende php fil som er lagt på serveren:

<basefont size=2 face=arial>

<?
Header("Location: http://".$_GET['domain'].".".$_GET['tld']."/webmail");
?>

<FORM ACTION="webmail.php" METHOD="GET">

Skal jeg virkelig ud og betale eller er der en der kan guide mig igennem det
sidste?

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-02-02 22:21

Davs

> Jeg har prøvet at skrive følgende php fil som er lagt på serveren:

> [...]

Her outputter du "<html>.... face=arial>" FØR du sætter en header og det mås
man ikke! En header skal sættes før ALT andet output (selv et lille
uskyldigt mellemrum bliver sparket i jorden :)

Undlad alt før Header("...") - du er jo alligevel ikke interesseret i at
vise noget output, når brugeren skal sendes videre til den indtastede URL.

/Thomas

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 18-02-02 23:18

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.dk> wrote in message

> Undlad alt før Header("...") - du er jo alligevel ikke interesseret i at
> vise noget output, når brugeren skal sendes videre til den indtastede URL.

Helt enig i resten, men kan man ikke forestille sig at der findes browsere
e.lign. der ikke automatisk forstår den Header? Så man altså bliver nødt til
at have et manuelt link *efter* headeren? :)

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-02-02 00:14

> [...]
til
> at have et manuelt link *efter* headeren? :)

Det ved jeg ikke... men hvis det er tilfældet kan man måske i stedet skrive
en meta-header?

$metahead = "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"0; URL=blabla.com\">";
echo $metahead;
exit;

/Thomas

Fra : Lars

Dato : 21-02-02 21:05

Det virker stadig ikke helt, men reagere nu anderledes, vil i kigge en gang
mere, prøv evt. at læse min kilde i html.

Lars