/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vil ikke opgradere fra 7 til 10
Fra : scrubber
Vist : 643 gange
300 point
Dato : 11-03-16 00:29

Hej !

har brug for Jeres hjælp jeg er ved at være så træt af windows at jeg overvejer at skifte til linus. Min maskine kommer jævnligt og vil skifte fra windows til 10'eren. Den vil opgradere men jeg har ikke lyst til at installere microsoft supertilbud. Jeg gider ikke mere overvågning af mig end der allerede er i forvejen. Inden for de sidste 3 dage har den flere gange prøve at opgradere selvom jeg ved ikke hvor mange gange jeg har klikket nej. Og kom der så igen et vindue op om deres lorte tilbud om at opgradere, her var det ikke engang muligt at sige nej her skulle jeg sige jeg indenfor 4 dage. Hvad fanden er der galt med de fjolser fra microsoft.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke gider konstant at blive konfronteret med deres lortetilbud om windows 10.

Øv Øv hvor er jeg ved at være træt af wimdows.

mvh Scrubber

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-03-16 00:53

Den opgraderer jo ikke noget uden dit samtykke - men hvis du ikke vil have den Microsoft længere (fungerer jo i øvrigt udmærket) så må du jo bare over på et andet styresystem...

Eksempelvis LINUX hvis du tror du bliver mindre overvåget der

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-03-16 07:20

Citat
Og kom der så igen et vindue op om deres lorte tilbud om at opgradere, her var det ikke engang muligt at sige nej her skulle jeg sige jeg indenfor 4 dage.

Der var vel et rødt kryds i øverste højre hjørne?

Ja, det er irriterende, men så er det vel heller ikke værre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-16 07:29

Tilbudet følger med enhver opdatering til Windows (..den som kommer den anden onsdag i måneden). Ellers kan man undgå at få den vist således:
Citat
Højreklik på opdateringen i Windows update og derefter klik på "Skjul opdatering".

Det må man så gøre een gang om måneden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-16 08:06

Ps. Du/I kan læse mere om Windows irriterende 'vane' her:

http://www.version2.dk/artikel/microsoft-udnytter-sikkerhedsopdatering-til-reklamere-windows-10-649216

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-16 08:18

jeg mener at have læst et sted at hvis man ikke frivilig opdatere så var det muligt at microsoft gjorde det men ????

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-16 08:26

desuden kan jeg ikke forstå hvorfor holde fast i win7 jeg synes win 10 er meget bedre og dem som jeg har opgraderet , ca 20 , er glade for win 10 der er et par småting som man skal vænne sig til men når du kommer fra win 7 er det ikke så svært

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-16 09:21

Her en guide om hvordan du slår det fra!

How to remove the Windows 10 GWX upgrade nonsense
http://www.dedoimedo.com/computers/windows-7-to-10-gwx-how-to-remove.html

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 11-03-16 09:25

En mere, der skal downloades fra den side, så vær opmærksom på hvad du klikker på!!!

Remove the “Get Windows 10” Icon Forever with GWX Stopper
http://news.softpedia.com/news/remove-the-get-windows-10-icon-for-ever-with-gwx-stopper-490567.shtml

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-03-16 09:29

Jeg er som sådan også glad ved win10. Men !!! hvis du printer, HP printer skal du stille om for at få printer papir bakken aktiv. Her har jeg valgt at lave om på valget af det program der startes til billedbehandling. også Brouser har jeg valgt noget andet. Her ved mig selv fortsætter office 2007. Hos andre Har jeg måtte vælge office365. Så er jeg noget spændt på når det skal betales. Dette lidt om mine oplevelser. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-16 09:29
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-03-16 09:30

mente foto papirbakken hej hej

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-03-16 10:42

Husk lige at det ikke er alle printere som understøttes af Linux. (Hvis du skulle være så heldig at have en printer som understøtter Postscript eller Ghostscript så gør den.) Undersøg om der skulle være Linux drivere til den printer som du evt. måtte have.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-16 11:41

Du kan jo altid afprøve linux i Live tilstand uden at der installeres noget.

Hvis du har det lille hvide vindue nede ved uret.
Jeg klikker på den lille dobbeltpil og vælger tilpas.
Og der vælger jeg at den ikke skal vise noget om win 10.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-03-16 12:26

Det virker med det lille program Klaudi linker til http://kandu.dk/spg175838.aspx#2011389
Programmet har stoppet GWX installationen og fjernet ikonet nede ved uret. Så må vi se om det holder når windues 7 får installeret opdateringer. Det skriver jeg mere om senere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-16 19:57

BentJuul - du skal så nok kigge på de opdateringer inden du lader dem komme indenfor døren.
Altså hvis du ikke vil glo på den reklame.

ca. citat:

Nu er den bedste windows klar.......................Milennium
Nu er den bedste windows klar.......................XP overgået til Ny Teknologi og Fil System
Nu er den bedste windows klar.......................Vista Stadig med NTFS
Nu er den bedste windows klar.......................Win 7 NTFS
Nu er den bedste windows klar.......................Win 8 NTFS
Nu er den bedste windows klar.......................Win 8,1 NTFS
Nu er den bedste windows klar.......................Win 10 NTFS

Nu er den bedste windows klar..............Win 12 med ulæseligt filsystem for andre end windows
Nu er den bedste windows klar.......................14 (ja for hvem tør kalde den 13)
Nu er den bedste windows klar...............Win til phone som til dels kan bruges som computer
Nu er den bedste windows klar....stemmestyret med færdige løsninger du er nødt til at acceptere

Nu er den bedste klar....................... Linux er nu blevet for almindelige mennesker.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-03-16 21:07

Eyvind - dem kan jeg umiddelbart ikke se, hvor ser du dem?
I øvrigt har jeg opdateret min Win7 og der er endnu ikke kommet nogen icon nede ved uret om win1o

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-16 21:15

Ok - jeg forestiller mig bare, at den win 10 reklame kommer dumpende.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-03-16 22:56

Det ser ud til at det lille program fjerner win10 update uden noget tillæg,

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-03-16 11:12

Citat
Hvad gør jeg hvis jeg ikke gider konstant at blive konfronteret med deres lortetilbud om windows 10.

Øv Øv hvor er jeg ved at være træt af wimdows.
Du bruger det lille program som Klaudi har lagt link til. Det virker og alle dine problemer er løst..

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 18-03-16 21:21

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-16 22:23

velbekomme