/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
badevandsprøver
Fra : svendgiversen
Vist : 1026 gange
200 point
Dato : 31-01-14 13:31

Der er noget jeg ikke forstår, her i svar fra kommunen på vor ansøgning om blå strand:
"
Friluftsrådet, kreds Sønderjylland øst, har videresendt din ansøgning om at få Blå Flag strand i Egernsund. Ud over de eksisterende tre Blå Flag strande i Vemmingbund, Sønderborg og Fynshav er det kun Købingsmark og Kerneland, der umiddelbart optages som Blå Flag strand her og nu. Det er fordi de opfylder betingelserne for antallet af badevandsprøver for året 2013.Udvalget for Teknik og Miljø behandler spørgsmålet om antallet af Blå Flag i kommunen på møde d. 18. februar 2014.Jeres bemærkninger om strandens og vejens tilstand er videresendt til Vej & Park.
"
Hvorfor skal to små udsteder her i kommunen umiddelbart optages?
På bekostning af os, med mange flere, mest tyske turister og badegæster fra hele Europa.

>fordi de opfylder betingelserne for antallet af badevandsprøver for året 2013...
Hvem tager badevandsprøver og hvorfor er det ikke sket her??

Vort vand, lige ud til Flensborg Fjord, er helt sikkert renere end i Købingsmark og Kerneland

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-01-14 14:02

Citat
Der er noget jeg ikke forstår, her i svar fra kommunen på vor ansøgning om blå strand:

Hvorfor spørger du så ikke de relevante myndigheder hvis du er interesseret i et svar?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-14 14:34

Det vil jeg selvfølgelig også gøre,

jeg prøver bare på at få et par ekstra argumenter og viden om kommunal adfærd,
her i kandu inden jeg mailer tilbage til den nu navngivne sagsbehandler i kommunen.

Spørgsmålet er stadig, da vi flere gange har søgt om blå strand: Hvem foretager vandprøver?
Og har vi her på Fjordvej, modsat Købingsmark og Kerneland, forsømt noget i den henseènde??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 31-01-14 14:58

Citat
Hvem tager badevandsprøver og hvorfor er det ikke sket her??

Det kan du læse om her

http://sonderborgkommune.dk/sites/all/files/Forvaltninger/Teknik%20og%20Milj%F8/Dokumenter/natur/Badevandsprofil%20Egernsund.pdf

Citat
Denne badevandsprofil er offentliggjort i marts 2011 og skal senest
revideres ved badesæsonens start i 2015, medmindre der sker
ændringer i klassifikationen. Klassifikationen opdateres hvert år.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-14 14:59

På opfordring:
>Hvorfor spørger du så ikke de relevante myndigheder
"
Tak xyz, fordi du vil behandle vor anmodning seriøs om blå strand her ved Egernsund, men der er noget jeg ikke forstår?
>er det kun Købingsmark og Kerneland, der umiddelbart optages som Blå Flag strand her og nu. Det er fordi de opfylder betingelserne...

Er der noget vi har forsømt? Hvem tager vandprøver, vandet her lige ved Flensborg Fjord er da meget renere end i Købingsmark og Kerneland,..

Renere vand, flere turister, og vi har flag og toiletter og alt det andet; fra dengang det stadig var blåt.

Hvis det er op til os vil vi gerne sende vandprøver, mange med helt rent klart badevand her fra Egernsund...

På vegne af mange beboere her på Fjordvej,
Erna og Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-01-14 15:12
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-14 15:40

Fantastisk fundet ans, du får maks points/stjerner for dette,
men for at sagsbehandleren her i Sønderborg kommune kan se det
venter jeg et par dage med at lukke...
"
Hej igen Ebbe,
jeg har nu forhørt mig på nettet og fået dette svar
http://sonderborgkommune.dk/sites/all/files/Forvaltninger/Teknik%20og%20Milj%F8/Dokumenter/natur/Badevandsprofil%20Egernsund.pdf
ikke langt fra os og fint rent vand, så vist ikke nødvendigt med vandprøver herfra?
hilsen igen
Erna og Svend
"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-01-14 18:19

PS:
Skat har ændret datoen for håndværkerfradrag til den 20. februar 2014 og ikke som tidligere nævnt den 10. marts 2014.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 31-01-14 22:40
Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-14 11:14
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-14 12:57

Også tak til rotw for oplysninger og kriterier for blå strand,
og igen, godt fundet ans, de to konkurrende strande, sværere alternativer end vi troede?

Vort hus ses i dit første link, nummer to hus nord vest for WC et,
det gule med gavlen ud til vandet og egen badebro.

Af hensyn til ansvar og forsikring står der privat på broen,
men alle kandu brugere er velkommen til at benytte den...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-14 10:28

Men tak alligevel:

"
Hej SvendBadevandet er rent nok i Egernsund, og kommunen fortsætter med at tage badevandsanalyser, som hidtil.For at en strand kan blive Blå Flag strand er der imidlertid en række krav, der skal være opfyldt bl.a. skal der mindst et helt år forud være taget dobbelt antal af badevandsprøverne. Ud over de eksisterende Blå Flag strande er det kun Kerneland og Købingsmark, der opfylder dette krav. Men der er desuden en række krav til handicapfaciliteter, redningsposter, antal af offentlige arrangementer mm. Der er derfor kun mulighed for et begrænset antal Blå Flag strande.Teknik og Miljøudvalget tager stilling til det fremtidige niveau herunder antallet af Blå Flag strande på deres møde d. 18. februar i år.med venlig hilsen xyz
"
Samtidig dokumentation på nettet for sagsbehandling, vi har erfaring for at dette ofte hjælper,
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-14 21:58

Inden jeg lukker, et sidste forsøg:
"
Tak igen igen, Ebbe, men nu er der mere jeg ikke forstår, og min kone, der har ejet Fjordvej 25 mens stranden stadig var blå er også yderligere forvirret:

> bl.a. skal der mindst et helt år forud være taget dobbelt antal af badevandsprøverne. Ud over de eksisterende Blå Flag strande er det kun Kerneland og Købingsmark, der opfylder dette krav.
Og hvorfor er der så ikke foretaget dobbelte prøver herfra, hvad har vi forsømt?
>Men der er desuden en række krav til handicapfaciliteter, redningsposter, antal af offentlige arrangementer mm. Der er derfor kun mulighed for et begrænset antal Blå Flag strande.
Nu har jeg kun boet her et par år, men min nye kone spørger om I har en traktor vi kan låne, så vil vi gerne prøve at rense stranden, den er fyldt med tang og værre hybenbuske og andre planter breder sig...
Vi har som sagt WC, flagstang, offentlig bro mm. fra dengang stranden stadig var "blå"?
Naboer har holdt vejfest og vi har lavet St. Hans bål, vi vil gerne lave to tre arrangementer mere i år, hvis det er nødvendigt??
Og omkring Fjordvej, i forbindelse med kloakering er der ny asfalt på den lille vestlige del, og også på parallel Kyst vejen, samt tværvejen fra Driven in bageren ned mod os, men den del af Fjordvej der ligger ud mod Flensborg fjord er under al kritik, med over ti år gamle asfalt lappe løsninger, og med vandpytter både fra regnvand og bølge skvulp. der ligner indsøer, kom og se det, eller er det nødvendigt vi sender fotos???
Vi har stadig renere vand, flere turister, og vi her på Fjordvej gør gerne meget mere for at få blå strand, men hvad????
Jeg har boet mange år på Als, men vidste ikke at Kerneland var Drejet ved Kegnæs, også et fint sted med samme vand som her,
men så skal de tyske turister fra Flensborg jo køre over dobbelt så langt...
Jeg kender også Købingsmark, som et udmærket område på Nordals, men ved Lillebælt og nok med lidt mere forurening en her?????
Hilsen igen igen
Erna og Svend
"

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-02-14 14:32

Tak for svaret ans.