/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Digitale modtagerbokse
Fra : Oldboston
Vist : 826 gange
100 point
Dato : 18-09-13 21:06

Jeg har et abonnement hos Canal Digital og trods den høje pris på 349 kr mdl har vi valgt at beholde det indtil videre. Det er digital modtagelse med parabolantanne (ude på landet).
Men boksen,. som hedder Digiality 422TS - og jernbetjeningen volder besvær. Fjernbetjeningen kræver oifte, at man trykker hårdt mange gange, før den virker (batterierne er helt friske). Man kan oprette sine favoritkanaler og det er også nødvendigt, for på selve kanallisten står der ca. 2.400 forskellige kanaler. Men det er frygtelig besværligt at oprette kanallister og redigere i dem. Man kan kun flytte eller redigere en kanal ad gangen og det kræver mange klik for hver kanal. Findes der ikke noget nemmere, måske mere moderne. For boksen er vist 4-5 år gammel. Vi vil gerne fortsætte med Canal Digital, det er kun boks og fjernbetjening, jeg spørger om. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-09-13 21:29

Logitech Harmony fjernbetjæninger kan programmeres via computeren (vis USB), så den passer til din boks.
http://www.logitech.com/da-dk/harmony-remotes

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-09-13 21:31

Enten er der nogen der har byttet rundt på tasterne på mit tastatur, eller også har jeg brug for en staveplade

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-09-13 21:38

Har du kontaktet Canal Digital? Det må jo være dem der skal tage stilling til dit spørgsmål!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-09-13 21:43

prøv at spørge sælger her,. om han har samme problem,
http://www.dba.dk/parabolmodtager-cx-ci-422-ts/id-1002170019/

hvis ikke,. kunne du måske handle billigt,...

men problemet lyder som alm. slitage, det er svært at rep.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-13 01:38

I modsætning til dig synes jeg ikke at det er for dyrt at bruge CanalDigital som TV leverandør, vi har Family pakken til 469 kr pr måned, her i sommerferien skiftede vi den gamle boks ud med HD boksen med harddisk
https://www.canaldigital.dk/Tv-boxeoghardware/tv-bokse/HD-Entertain-center/
den er nem at betjene (synes jeg) og ligesom dig har jeg oprettet en favorit liste, det var ikke spor besværlig og muligheden for at kunne optage et program mens jeg ser et andet program tiltaler mig

Kommentar
Fra : lham

Dato : 19-09-13 07:17

Muligvis er det selve tasterne på fjernbetjeningen der er blevet "snavsede indeni".
Gamle fjernbetjeninger kan tit bringes til live ved at adskille dem og rense dupperne på "gummiknappladen " og de underliggende guldbelagte mønstre på printpladen med isoplopylalkohol,og evt gnide de rensede områder efter tørring med en smule kontakt 60 spray på en vatpind.

Hvis Boxen ikke er udenfor garanti eller tilhører din udbyder skal du nok ikke lave ovenstående .

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-09-13 08:14

Man kunne fristes til at gentage et spørgsmål til spørgsmålet fra lidt tidligere i denne seance:

Har du kontaktet Canal Digital? Det må jo være dem der skal tage stilling til dit spørgsmål!

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 20-09-13 00:38

Udskift din gammel box til den som denne bruger har købt http://kandu.dk/spg168701.aspx#1932106 så er alle dine problemer løst.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-13 19:44

Og tyven EA_HS brækker sig igen nu med ny avatar, hvor har du så stjålet den?

Og en ny profil fra samme herre er dukket frem i dagens lys!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-09-13 21:55

Citat
Og tyven EA_HS brækker sig igen

..... Jeg skulle ellers mene det er DIG inviterer til Uvenskab og Ballade,.. D. 27-05-13
http://www.kandu.dk/Spg167499.aspx

fordi du ikke fik din vilje,.....
det var både Dumt og Barnligt,.. måske skulle du tænke mere over din Svinske opførsel,.. !

siden er du bare blevet mere og mere Uudholdelig,
sikkert fordi der ikke er nogen der gider dit Barnlige Vrøvl,
http://www.kandu.dk/Spg167623.aspx

efterfølgende præsterer du det rene 'mudderkastning'
i alle de tråde hvor jeg forsøger at hjælpe andre i nød,...

jeg fatter ikke at KANDU.dk / Admin,
bliver ved at acceptere din ØDELÆGGENDE profil,..

jeg har forklaret dig flere gange, at jeg returnerer bare det LORT du smider i hovedet på MIG,
du bestemmer HELT selv hvor meget,.. og hvor længe,...

at du nu også stjæler MIN Avatar, gør hverken fra,.. eller til,..
jeg er fløjtende ligeglad,...

men for din egen skyld,.. og dit hidsige temperament,.. burde du måske overveje
det gamle ordsprog :

Behandl andre, som du selv vil behandles
lad frem for alt være med at gøre noget mod andre, som du ikke ønsker, de skal gøre mod dig.
Hold din samvittighed ren. Husk at sige undskyld, hvis du har dummet dig.
Vis andre respekt. Vær venlig. Hvis du opfører dig med omtanke, vil andre respektere dig.

De tanker, og handlinger du sender ud,.. kommer Tifold tilbage.

ved at følge disse simple råd,.. vil du kunne sove om natten igen,
dit blodtryk vil falde mærkbart,..
det samme med dit enorme medicinforbrug,

i det hele taget vil du få et meget bedre liv,..
og måske vil dine omgivelser begynde at acceptere dig igen...

Kommentar
Fra : mandags

Dato : 20-09-13 22:00

Citat
Og en ny profil fra samme herre er dukket frem i dagens lys!

er det noget der tit sker i dette forum ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-13 22:02

Citat
ved at følge disse simple råd,.. vil du kunne sove om natten igen,
dit blodtryk vil falde mærkbart,..
det samme med dit enorme medicinforbrug,

Mere gylle!

Jeg har nu ikke stjålet nogen avatar og da slet ikke din!

Kommentar
Fra : mandags

Dato : 20-09-13 22:06

altså, helt ærligt
er han ikke lidt af en Klovn, ham der der påstår man kan stjæle en Avatar, ?
det er jo det rene volapyk.

Kommentar
Fra : mandags

Dato : 20-09-13 22:07

Jeg har nu ikke stjålet nogen avatar og da slet ikke din!

Kommentar
Fra : mandags

Dato : 20-09-13 22:10

Og så gider 'VI' ikke mere i dag,
men husk det nu :

jeg returnerer bare det LORT du smider i hovedet på MIG,
du bestemmer HELT selv hvor meget,.. og hvor længe,...

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 02-10-13 07:50

Tak for svarene, jeg er ikke sikker på, hvilket af svarene der er bedst, så jeg trak lod mellem dem,
der gav et seriøst bud. Tak for det. Det blev Poten, der vandt lodtrækningen.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-13 11:37

Citat
Tak for svarene, jeg er ikke sikker på, hvilket af svarene der er bedst, så jeg trak lod mellem dem,
der gav et seriøst bud. Tak for det. Det blev Poten, der vandt lodtrækningen.

Så kan spørgsmålet vel godt lukkes ned og points uddeles - ikk?

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 25-10-13 10:49

Tak for svaret marken84. Jo selvfølgelig kan/skal det lukkes ned.