dansk opdatering
Fra : David Blangstrup

Dato : 13-11-01 16:01

Jeg har en ven, der sidder og knirker med et MacOS 9.0.4 på sin
slotloading iMac. Jeg vil gerne opdatere ham, men jeg har kun US
systemerne. Hvor kan man downloade danske opdateringe, så jeg får ham
op på 9.2.1?
- David

Fra : tom dissing

Dato : 13-11-01 15:59

Apple.com
Tom

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-11-01 16:08

> [...]
> slotloading iMac. Jeg vil gerne opdatere ham, men jeg har kun US
> systemerne. Hvor kan man downloade danske opdateringe, så jeg får ham
Mac OS 9.1 DK opgradering:
<http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Update
s/Danish/Macintosh/System/Mac_OS_9.1_Update/Single-File/DK-Mac_OS_9.1_Up
date.smi.bin>

Mac OS 9.2.1 DK opgradering (kræver 9.1):
<http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Update
s/Danish/Macintosh/System/Mac_OS_9.2.1_Update/Single-File/Mac_OS_9.2.1_U
pdate.smi.bin>
--
Preben
Numquam erro - umquam si errem, infitier.

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-11-01 16:48

In article <1f2tjcr.122jpag10kni9hN%preben@SLETlokalsat.dk>, Preben
Bødker Nielsen <preben@SLETlokalsat.dk> wrote:

> [...]
> <http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Update
> s/Danish/Macintosh/System/Mac_OS_9.2.1_Update/Single-File/Mac_OS_9.2.1_U

Tak, Preben. Det var lynhurtigt
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 13-11-01 23:03

> [...]

> <http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Update
> s/Danish/Macintosh/System/Mac_OS_9.2.1_Update/Single-File/Mac_OS_9.2.1_U

Vil det sige, at den er blevet ordnet så den virker? Det gjorde den ikke
for bare kort tid siden - hverken den eller den segmenterede download...

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-11-01 07:28

Lars Kristian Sørensen skrev:

> Vil det sige, at den er blevet ordnet så den virker? Det gjorde den ikke
> for bare kort tid siden - hverken den eller den segmenterede download...

Jeg har i går aftes prøvet såvel den ene som den anden, og jeg får i
begge tilfælde fejl, når den forsøger at "mounte disc image'et":

The chekcsum is invalid

Ved den segmenterede download sker det ved segment 5.

Jeg har prøvet både i Internet Explorer (5) og i Netscape (4.7).

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 14-11-01 10:22

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
>
> The chekcsum is invalid
>
> Ved den segmenterede download sker det ved segment 5.

Hm, tænkte det nok. Jeg har fået nøjagtig de samme fejl. Det er meget,
at de ikke får det rettet.

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-11-01 11:01

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hm, tænkte det nok. Jeg har fået nøjagtig de samme fejl. Det er meget,
> at de ikke får det rettet.
Så hent dem på min FTP:
ftp.lokalsat
/A/Public (user: kunde pw: kunde)

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-11-01 16:31

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Så hent dem på min FTP:
> ftp.lokalsat
Tak (jeg fandt det på ftp.lokalsat.dk)

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-11-01 17:38

In article <1f2uzvp.dxxfdf18p4tcmN%preben@SLETlokalsat.dk>, Preben
Bødker Nielsen <preben@SLETlokalsat.dk> wrote:

> Så hent dem på min FTP:
> ftp.lokalsat
> /A/Public (user: kunde pw: kunde)

Tak igen, Preben Jeg skal først bruge den om en måned, når min ven
har fået det CC ADSL, jeg overtalte ham til. Håber din ftp stadig er
åben da.
- David

--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-11-01 08:39

> [...]

> Tak igen, Preben Jeg skal først bruge den om en måned, når min ven
> har fået det CC ADSL, jeg overtalte ham til. Håber din ftp stadig er
Den er i princippet åben døgnet rundt (kundelevering af annoncer etc.).

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-11-01 11:02

In article <1f2uwrl.14fltkzup0egmN%lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk>,
lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk (Lars Kristian Sørensen) wrote:

> Hm, tænkte det nok. Jeg har fået nøjagtig de samme fejl. Det er meget,
> at de ikke får det rettet.

Hvilken version af Stuffit Expander har i installeret?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 14-11-01 12:03

> Hvilken version af Stuffit Expander har i installeret?

6.5.1 Sidste nye...

Men jeg har også prøvet med den gamle 6.5-version med samme resultat

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-11-01 14:43

In article
<1f2v29c.1ot0cim1ik3hbsN%lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk>,

> 6.5.1 Sidste nye...
>
> Men jeg har også prøvet med den gamle 6.5-version med samme resultat

Du har ikke en endnu ældre version liggende du kan prøve med?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 14-11-01 23:19

> Du har ikke en endnu ældre version liggende du kan prøve med?

Jo, et eller andet sted har jeg vist stadig én. Men jeg tror virkelig
seriøst, at det er hos Apple, at problemet er. However: Jeg prøver, og
vender tilbage.

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-11-01 23:27

In article
<1f2vx5j.1p00me91s936p6N%lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk>,

> Jo, et eller andet sted har jeg vist stadig én. Men jeg tror virkelig
> seriøst, at det er hos Apple, at problemet er. However: Jeg prøver, og
> vender tilbage.

Nu så jeg lige en anden, der havde fejlen med ver. 5.5, så du behøver
ikke at anstrenge dig.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 14-11-01 15:34

Martin Edlich skrev:

> Hvilken version af Stuffit Expander har i installeret?
5.5

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-01 14:49

Hej Jesper & Lars

Jeg har prøvet at hente den ned flere gange uden problemer. Til gengæld har
der ofte været problemer med DiskCopy - ødelagte indstillingsfiler. Den har
givet samme resultat, som I har fået, men efter fjernelse af indstillingerne
fra indstillingsmappen har den mountet det fulde image uden problemer.

Jeg har også prøvet med Aladdin Expander, - heller ingen problemer.

Hvis I har en hurtig forbindelse, så vil jeg da gerne sende den til jer
begge, - så send bare en mail off-list, så får i den retur med 9.2.1
vedhæftet.

mvh. Erik Richard

Jesper Juellund Jensen wrote:

> [...]
>
> Ved den segmenterede download sker det ved segment 5.
>
> Jeg har prøvet både i Internet Explorer (5) og i Netscape (4.7).

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-11-01 15:52

> Hvis I har en hurtig forbindelse, så vil jeg da gerne sende den til jer
> begge, - så send bare en mail off-list, så får i den retur med 9.2.1
> vedhæftet.
Så skal den dælende spilttes i et antal filer.

PS. den ligger stadig på ftp.lokalsat.dk
(512 Mbit)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-01 22:36

Hej Preben

-) - ja eller en stor serverkapacitet. -))

Der har været nogle serverproblemer her, så jeg ikke havde modtaget dit
indlæg før lang tid efter, at jeg havde postet, - ellers havede jeg ikke
sendt min mail med tilbuddet...

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Så skal den dælende spilttes i et antal filer.
>
> PS. den ligger stadig på ftp.lokalsat.dk
> (512 Mbit)

mvh. Erik Richard

Fra : N/A

Dato : 16-11-01 17:19

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-11-01 17:19

in article 1f2yrge.1s4y22o1972jnoN%preben@SLETlokalsat.dk, Preben Bødker
Nielsen at preben@SLETlokalsat.dk wrote on 16/11/01 11:49:

> Her har du et K
> Gæt selv hvor det skal indsættes

Peter K?

--
/peter

"Where's my burrito?" -- Homer

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 15-11-01 16:37

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> fjernelse af indstillingerne fra indstillingsmappen har den mountet det
Ok - det vil jeg prøve en anden gang.

> Hvis I har en hurtig forbindelse, så vil jeg da gerne sende den til jer
> begge,
Tak for tilbuddet, men jeg fandt den på ftp.lokalsat.dk

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 15-11-01 23:16

> Tak for tilbuddet, men jeg fandt den på ftp.lokalsat.dk

Samme her. (Og også tak for tilbudet)

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : N/A

Dato : 15-11-01 19:28

Fra : Pete

Dato : 15-11-01 19:28

> From: preben@SLETlokalsat.dk (Preben Bødker Nielsen)
> Newsgroups: dk.edb.mac
> Date: Thu, 15 Nov 2001 15:51:46 +0100
> Subject: Re: dansk opdatering
>
> PS. den ligger stadig på ftp.lokalsat.dk
> (512 Mbit)

Den må være dyr sådan en forbindelse!

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-11-01 11:49

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-11-01 03:27

Hej David

Du kan finde masser af opdateringer her:
<ftp://ftp.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/Danish/Macintosh/>.

Selve den danske 9.2.1 er her:
<http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/Danish/Macintosh/System/Mac_OS_9.2.1_Update/Single-File/Mac_OS_9.2.1_Update.smi.bin>.

Hvis din kammerat bruger Apple Language Kits til sprog, så er det et
_krav_, at han har den fulde CD til 9.1 opgradering for at kunne
opdatere til 9.2.1. Han skal så bruge en af de softwarekuponer, der er
med til OS 9.0.x og gå til den danske Apple site og finde den dérværende
9.1 opgraderingsformular, som han så skal sende til Apple Fullfilment
Center i Irland og formedens 159kr. vil han så få tilsendt den fulde CD.
Der vil gå ca. 2-3 uger, før han får den.

Efter modtagelsen af CD'en opgraderer han så til 9.1 og opdaterer til
9.2.1 med downloadet ovenfor.

mvh. Erik richard

David Blangstrup wrote:

> [...]
> op på 9.2.1?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 14-11-01 10:22

> Selve den danske 9.2.1 er her:
> <http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Update
> s/Danish/Macintosh/System/Mac_OS_9.2.1_Update/Single-File/Mac_OS_9.2.1_U
> pdate.smi.bin>.

....som ikke virker! Se andetsteds i samme tråd.

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen