Memo til SQL database.
Fra : Thomas Lyngsdal

Dato : 13-11-01 08:54

Hej.

Jeg skal have trukket teksten fra et MEMO felt til en
SQL-Database(sql-server 2000), men jeg får en NULL værdi ud af MEMO-feltet.

Syntax er : SQL.ADD('INSERT INTO Vare(VareTekst)
VALUES('''+VareMemo.Lines.GetText+''');');

Men det er en NULL værdi der bliver sendt....

Hvordan trækker man teksten ud af memo, uden at man skal smide det i en
tekstfil først..

mvh.

Thomas

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-11-01 17:21

"Thomas Lyngsdal" <tl@jdpartner.dk> wrote in message
> [...]
MEMO-feltet.

> Syntax er : SQL.ADD('INSERT INTO Vare(VareTekst)
> VALUES('''+VareMemo.Lines.GetText+''');');

Prøv VareMemo.Lines.Text.
Jeg kan ikke lige huske funktionens navn, men kig efter Quotedstring eller
lignende. Den sørger for at tage højde for ' inde i strengen.

mvh
Stig Johansen.