Open firmware på iMac 333 rev b
Fra : gunner carstens

Dato : 12-11-01 23:53

Jeg har en iMac som jeg er ved at installere MandrakePPC linux 8.0 på.
For at kunne komme til at lave dual boot,skal jeg gå ind i Open Firmware
"option command O F". Der skal jeg så indtaste en fin lang kommando med
et par backslashes (\\). Problemet er, at jeg ikke med mit danske
keyboard sat til amerikansk kan finde noget som helst sted på
keyboardet, hvor jeg kan få sådan en backslash.

Jeg synes jeg har prøvet alle kombinationer! ??

Nogen der har en udvej til det?
mvh Gunner

Fra : macsteen

Dato : 12-11-01 22:54

in article 3BF052E4.4070506@mail1.stofanet.dk, gunner carstens at
g.c@mail1.stofanet.dk wrote on 12.11.2001 23:53:

> [...]
> keyboardet, hvor jeg kan få sådan en backslash.
>
> Jeg synes jeg har prøvet alle kombinationer! ??

Sidder den ikke på *-tast til venstre for retur? Det gør den i hvert fald
hvis man skifter til US-tastatur og ser efter i Key Caps.

Fra : Fred Philmon

Dato : 13-11-01 10:09

> Sidder den ikke på *-tast til venstre for retur? Det gør den i hvert fald
> hvis man skifter til US-tastatur og ser efter i Key Caps.
Se, netop den tast var blank, der kom ikke noget ud på skærmen når jeg
brugte den tast. Er det shift * , æble * eller option * ?
mvh Gunner

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 13-11-01 17:36

Fred Philmon <fred.philmon@mobilixnet.dk> wrote:

> Se, netop den tast var blank, der kom ikke noget ud på skærmen når jeg
> brugte den tast. Er det shift * , æble * eller option * ?
> mvh Gunner

Bare ingenting. Tryk blot ' (den under stjernen).

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-11-01 10:32

gunner carstens <g.c@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> keyboardet, hvor jeg kan få sådan en backslash.
>
> Jeg synes jeg har prøvet alle kombinationer! ??

ÆBLE+ALT 7
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
PS Hvordan fik du skrevet backslash i _din_tekst?

--
Preben
Numquam erro - umquam si errem, infitier.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-11-01 10:56

Preben Bødker Nielsen <preben@SLETlokalsat.dk> wrote:

> ÆBLE+ALT 7
> \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
> PS Hvordan fik du skrevet backslash i _din_tekst?
ALT+SHIFT 7

Fra : Fred Philmon

Dato : 13-11-01 16:57

> ALT+SHIFT 7
Desværre virker det ikke; mine æble og alt taster virker overhovedet
ikke i Open Firmware mode Jeg har også prøvet med blanke taster dér
hvor der normalt skulle sidde en \ , men det får ikke prompten til at
vælge OS frem.

Jeg skrev det her til gruppen på min anden computer
mvh Gunner

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-11-01 16:03

> [...]
> vælge OS frem.
>
> Jeg skrev det her til gruppen på min anden computer
Har du prøvet rådet fra macsteen, men uden ekstrataster.
Altså tasten * (til venstre for retur)

Fra : Fred Philmon

Dato : 13-11-01 17:55

> Har du prøvet rådet fra macsteen, men uden ekstrataster.
> Altså tasten * (til venstre for retur)

Ja, men den viser blank space. Jeg har så prøvet med denne blanke space
(for at se om den måske bare ikke viste det på skærmen men reagerede på
"indholdet", så at sige), men det virker heller ikke -- så bliver
kommandoen noget lignende:
setenv boot-device hd,6: : :tbxi

Men det går altå heller ikke
/gunner