størrelse på billede.
Fra : Kristian Falk-Peters~

Dato : 12-11-01 22:14

http://www.usaor.net/users/paladini/rebfleet.jpg

Ved at skrive et ellen andet efter dette link kan jeg så bestemme hvor stort
billetdet skal vises ?

Hvad skal jeg skrive for at få den X*Y pixels ?

Hilsen

Kristian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-11-01 23:23

Mon, 12 Nov 2001 22:14:15 +0100, skrev "Kristian Falk-Petersen"
<Falk-Petersen@adslhome.dk>:

>Ved at skrive et ellen andet efter dette link kan jeg så bestemme hvor stort
>billetdet skal vises ?

Højreklik på billedet når du har indsat det i FP, Picture
Properties (Billede egenskaber ?) => nederst Size (størrelse ?)
=> Specify size (Angiv størrelse ?)

Men det vil gå ud over billedkvaliteten, så har du mulighed for
at beskære det (eller skal det gøres større ?) i et grafikprogram
vil det være bedre.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kristian Falk-Peters~

Dato : 13-11-01 17:45

Det er ikke i fp men på internettet et sted hvor jeg kun kan linke til
billedet

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-11-01 17:43

"Kristian Falk-Petersen" <Falk-Petersen@adslhome.dk> skrev ...
> Det er ikke i fp men på internettet et sted hvor jeg kun kan linke til
> billedet

Forudsat at du har fået lov til at låne billedet...
Højreklik på billede, vælg "Gem som", sæt det på din egen side i rette str.

Hvis du ikke har fået lov til at låne, så har du heller ikke fået lov til at
"pille" på størrelsen, vel...?

Camilla

Fra : Kristian Falk-Peters~

Dato : 13-11-01 22:03

Det er svært at forklare men billeder skal vises på en side og billedet
ligge på en anden side, jeg har ikke tænkt mig at ændre på billedet men bare
få det vist på den anden side lidt mindre.

Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev i en

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-11-01 22:32

Tue, 13 Nov 2001 22:03:13 +0100, skrev "Kristian Falk-Petersen"
<Falk-Petersen@adslhome.dk>:

>Det er svært at forklare men billeder skal vises på en side og billedet
>ligge på en anden side, jeg har ikke tænkt mig at ændre på billedet men bare
>få det vist på den anden side lidt mindre.

På den måde jeg forklarede, jeg går ud fra at du kun linker til
selve billedet og ikke til en htmlside.

PS. Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Sune

Dato : 13-11-01 22:13

> [...]
stort
> billetdet skal vises ?
>
> Hvad skal jeg skrive for at få den X*Y pixels ?

Indsæt | Billede | fra fil

indtast http://www.usaor.net/users/paladini/rebfleet.jpg i feltet URL og
klik OK

Klik på billedet med højre musetast og vælg "egenskaber for billede"

Klik på fanebladet "udseende"

Sæt hak i feltet "angiv størrelse"

Indtast en ny størrelse i feltet "bredde" (højde justerer sig selv, hvis du
har hak i "bevar højde-bredde forhold")

Klik OK.

Men som andre nævner, bliver det ikke helt så kønt.

--
Sune