PC/mac og kalender booking system
Fra : Henrik Krogh

Dato : 12-11-01 20:47

jeg er havnet i et kontorfælleskab hvor der vel desværre som forventet
er alt for få rigtige computere.
Netværket funger fint men jeg kan ikke se de andres computere

Fra : Henrik Krogh

Dato : 12-11-01 20:55

Jeg er havnet i et kontorfælleskab hvor der vel desværre som forventet
er alt for få rigtige computere.
Netværket funger fint men jeg kan ikke se de andres computere - Nogen
forstandige der kan anbefale et program der lader alle se hinandens
harddiske og et kalenderprogram / bookingsystem der kan ses af alle
platforme.
Vh Henrik Krogh

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-11-01 21:26

In article <1f2s1yz.1wtqdcd8c2qsyN%henrik.krogh@bigfoot.com>,
henrik.krogh@bigfoot.com (Henrik Krogh) wrote:

> [...]
> forstandige der kan anbefale et program der lader alle se hinandens
> harddiske og et kalenderprogram / bookingsystem der kan ses af alle

At se hinandes harddiske er ikke en løsning, der kan anbefales. Sæt en
filserver op i stedet for. Hvis de resterende computerere, er
Windows-PC'ere, så installer DAVE på din Macintosh, såfremt i vil have
den billige løsning.

At anbefale et kalenderprogram/bookingsystem kræver lidt flere
oplysninger om krav til specifikationer.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Krogh

Dato : 12-11-01 22:34

> [...]
> den billige løsning.
>
> At anbefale et kalenderprogram/bookingsystem kræver lidt flere
> oplysninger om krav til specifikationer.

kalenderprogram/bookingsystem skal bruges til at booke et enkelt
mødelokale og evt oplyse hvor de andre opholder sig - noget simpelt
-hvad er DAVE for noget hvad kan gør det?

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-11-01 00:47

In article <1f2s4j4.10tvtvhbr39cN%henrik.krogh@bigfoot.com>,
henrik.krogh@bigfoot.com (Henrik Krogh) wrote:

> kalenderprogram/bookingsystem skal bruges til at booke et enkelt
> mødelokale og evt oplyse hvor de andre opholder sig - noget simpelt

http://www.WebEvent.com/

http://www.meetingmaker.com

http://www.novell.com/products/groupwise/

Sipelt bliver det ikke, når du insisterer på krydsplatform og
planlægning - medmindre i kan finde en FileMaker-løsning eller skrue en
sammen selv.

> -hvad er DAVE for noget hvad kan gør det?

Det gør at du kan se PC'ernes harddiske.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Krogh

Dato : 13-11-01 01:36

> [...]
> sammen selv.

> Det gør at du kan se PC'ernes harddiske.

Takker for rådene her er noget at gå videre med

Fra : macsteen

Dato : 12-11-01 21:57

in article 1f2s1yz.1wtqdcd8c2qsyN%henrik.krogh@bigfoot.com, Henrik Krogh at
henrik.krogh@bigfoot.com wrote on 12.11.2001 20:55:

> [...]
> forstandige der kan anbefale et program der lader alle se hinandens
> harddiske og et kalenderprogram / bookingsystem der kan ses af alle

En mindre Windows 2000 server med Lotus Notes skulle kunne gøre det.

Fra : VJJ

Dato : 12-11-01 22:34

hej kalenderfolk

er der i øvrigt nogen, der ved om man kan få en palm pilot til at tales
med lotus notes (ja, nemt...) - men hvad nu hvis notes er installeret på
en Macintosh...

findes noget sw?

mvh johs

Fra : macsteen

Dato : 12-11-01 22:42

in article 3BF04047.6FDDD09A@paradis.dk, VJJ at oddesund@paradis.dk wrote on
12.11.2001 22:34:

> er der i øvrigt nogen, der ved om man kan få en palm pilot til at tales
> med lotus notes (ja, nemt...) - men hvad nu hvis notes er installeret på
> en Macintosh...

Så vidt jeg ved et no go
Ellers vil jeg meget gerne høre om det!

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-11-01 23:15

Kig på www.avantgo.com

Fra : Thorfinn

Dato : 19-11-01 11:33

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> wrote:
> VJJ at oddesund@paradis.dk wrote on
> 12.11.2001 22:34:

> Så vidt jeg ved et no go
> Ellers vil jeg meget gerne høre om det!

Der findes et produkt med navn XTNDConnect Server fra
http://www.extendedsystems.com, som gør det muligt at en Palm/Pocket
PC/Epoc kan kommunikere direkte med domino, OCDB eller MS Exchange
serveren.

se http://www.extendedsystems.com/ESI/Products/Mobile+Data+Management+Products/Server-Based+Synchronization/default.htm

Via en docking station direkte på ethernet, modem eller via Mac'en kan
din palm derefter opbygge kommunikationen med domino serveren.

Jeg har ingen erfaringer med produktet.

hilsen
Sebastian

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-11-01 20:57

In article <1f2q78c.14rox0y1mggrk0N%henrik.krogh@bigfoot.com>,
henrik.krogh@bigfoot.com (Henrik Krogh) wrote:

> jeg er havnet i et kontorfælleskab hvor der vel desværre som forventet
> er alt for få rigtige computere.
> Netværket funger fint men jeg kan ikke se de andres computere

Fortsættelse følger, eller?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk