/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
frossen start?
Fra : Bo Thomsen


Dato : 12-11-01 15:56

min vfr 750f vil ikk starte når den har stået uden for natten over,
i frost vejr. ( og det stadigvæk er frost )
jeg har fået af vide det måske er platinerne?
kan det være det eller hvad ellers?
jeg har heldt ½ L kabu. sprit i tanken.
bo thomsen




 
 
pwh (12-11-2001)
Kommentar
Fra : pwh


Dato : 12-11-01 19:14


Bo Thomsen <fjernes_hondavfr@ishoejby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9sor4n$d8c$1@sunsite.dk...
> min vfr 750f vil ikk starte når den har stået uden for natten over,
> i frost vejr. ( og det stadigvæk er frost )
> jeg har fået af vide det måske er platinerne?
> kan det være det eller hvad ellers?
> jeg har heldt ½ L kabu. sprit i tanken.
> bo thomsen
>
Platiner ???.
Det er ikke en gammel Puch . Jeg er 99.999% sikker på at der
er elektronisk tænding på en Vfr

Pwh




Asger Steffensen (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 12-11-01 23:19

Har en VFR ikke elektronisk tænding? Så er det _ikke_ platiner!
Prøv med et friskt batteri, og/eller sprit som du selv er inde på.

Asger
ZX-10

"Bo Thomsen" <fjernes_hondavfr@ishoejby.dk> wrote in message
news:9sor4n$d8c$1@sunsite.dk...
> min vfr 750f vil ikk starte når den har stået uden for natten over,
> i frost vejr. ( og det stadigvæk er frost )
> jeg har fået af vide det måske er platinerne?
> kan det være det eller hvad ellers?
> jeg har heldt ½ L kabu. sprit i tanken.
> bo thomsen
>
>
>



Bo Thomsen (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 12-11-01 22:56

> Har en VFR ikke elektronisk tænding?
jo, det har den sørme også.

>Så er det _ikke_ platiner!
ok, så blev jeg det klogere.

> Prøv med et friskt batteri, og/eller sprit som du selv er inde på.
der er massere af strøm til starteren, men den vil bare ikk starte.
men den er begyndt at gå lidt ujævnt under 3000 rpm, og det har jeg lige
læst at kan betyde skifteklare tændrør. så det må prøves.
bo thomsen






Armand (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-11-01 01:03


Bo Thomsen <fjernes_hondavfr@ishoejby.dk> skrev i en
news:9spjnu$s2n$1@sunsite.dk...
>
> > Prøv med et friskt batteri, og/eller sprit som du selv er inde på.
> der er massere af strøm til starteren,

Tror du! :-/
Prøv lige at efterprøv opfattelsen ved at sætte et par startkabler(á:
bil) til fra begyndelsen af, og se om ikke at den drejer lystigere og
måske endda starter => mc'en trænger til et friskt batteri!

> men den er begyndt at gå lidt ujævnt under 3000 rpm, og det har jeg
> lige læst at kan betyde skifteklare tændrør. så det må prøves.

Jup!
Sikkert et par drukne-svage NGK'ere.
Køb dig et sæt Denso, eller hvilke som helst andre fabrikater til
erstatning!

--
Armand.






Bo Thomsen (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 13-11-01 23:03

> Prøv lige at efterprøv opfattelsen ved at sætte et par startkabler
jeg har her til aften prøvet med startkabler og noget dåsestads "sama" fra
en tankstation. og skiftet tændrør på de to bagerste cyl. de forreste kunne
jeg ikk
lige komme til, jeg tror at jeg skal pille luftfilterkassen helt af eller
måske køleren.
og her til aften ville den heller ikk starte, men der var også rimfrost uden
på tanken...

måske er den også bare moden til et kæmpe værkstedseftersyn i dec. måned.
med div. justeringer.

den vil gerne ( de andre dage. ) starte når blot temperaturen var over +5 g.
bo thomsen







Armand (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-11-01 00:13


Bo Thomsen <fjernes_hondavfr@ishoejby.dk> skrev i en
news:9ss505$g1c$1@sunsite.dk...
> >
> og her til aften ville den heller ikk starte, men der var også
> rimfrost uden på tanken...
> den vil gerne starte når blot temperaturen var over +5 g.
> måske er den også bare moden til et kæmpe værkstedseftersyn i dec.

Hvordan er svømmerhusene at få fat i på så'en en svend?

Prøv at få tømt alle fire svømmerhuse for indhold en dag hvor det er
tøvejr - Måske problemet skyldes en god sjat vand, der lige akkurat kan
give
bensinen plads til at komme forbi indtil den fryser til en fast isklump
:-/
Chokerdysen suger omend endnu lavere i svømmerhuset end hoveddysen,
hvorved at især chokerbrug (= ved koldstart) ligeledes kan forstyrres af
såvel
vand, som is :-/

Vand kommer sædvanligvis fra tanken; men da vandindholdet i tanken
(også) ligger i bunden, lukkes det først til karbunaderne ved brug af
reserve-pos. på bensinhanen - Kan det passe at du for nyligt har været

"RES" for første gang i lang tid ??

En spritkur skulle kunne opløse vandet; men er det først endt i
svømmerhusene er der længere til at spritten får sin indvirkning, derfor
er en tømning langt at foretrække!

--
Armand.






Martin Sørensen (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 15-11-01 21:09

> En spritkur skulle kunne opløse vandet; men er det først endt i
> svømmerhusene er der længere til at spritten får sin indvirkning, derfor
> er en tømning langt at foretrække!

Min Seca har også nogle gange taget lidt tid om at starte, hvis den havde
fået lov at stå et par dage uden at være startet. Nu er jeg begyndt at
blande karburatorsprit i benzinen, og nu starter den faktisk med det samme,
selv om den har stået i tre døgn. Så det hjælper helt sikkert en del. Jeg
synes også at den trækker lidt mere jævnt end før.

Men Bo Thomsen som startede tråden, skrev jo at han brugte karb. sprit, så
det er vel ikke der problemet ligger, ihvertfald ikke hvis han har kørt med
det igennem et lille stykke tid.

signing off.. Martin Sørensen



Bo Thomsen (16-11-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 16-11-01 16:03

> Men Bo Thomsen som startede tråden, skrev jo at han brugte karb. sprit, så
> det er vel ikke der problemet ligger, ihvertfald ikke hvis han har kørt
med
> det igennem et lille stykke tid.
og det har jeg fra ca. en uge før problemerne begyndte.
jeg den har ikk haft problemer før, men det er også første gang jeg køre i
frost vejr.
bo thomsen





Armand (17-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-11-01 17:34


Martin Sørensen <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:9t17d7$2vh8$1@news.cybercity.dk...
> > En spritkur ...............................men er det først endt i
> > svømmerhusene er der længere til at spritten får sin indvirkning,
> > derfor er en tømning langt at foretrække!
> Men Bo Thomsen som startede tråden, skrev jo at han brugte karb.
> sprit, så det er vel ikke der problemet ligger, ihvertfald ikke hvis
> han har kørt med det igennem et lille stykke tid.

Min pointe var jo at vand, når det først er havnet i karbunaderne, kan
være svært opløselig alene v.h.a. sprit, hvorfor en svømmerhus-tømning
før/samtidig med er elementær!

--
Armand.







Ib Jakobsen (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 14-11-01 19:21

Bo Thomsen wrote:

>
>
> den vil gerne ( de andre dage. ) starte når blot temperaturen var over +5 g.

Hvilket får mig til at tænke på om der er en choker på en sådan model. Og i så
fald lukker den helt til?.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Bo Thomsen (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 15-11-01 08:39


> Hvilket får mig til at tænke på om der er en choker på en sådan model. Og
i >så fald lukker den helt til?.

der er choker på sådan en, men om den lukker tæt ved jeg ikk.
bo thomsen





Ib Jakobsen (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 15-11-01 19:39

Bo Thomsen wrote:

> > Hvilket får mig til at tænke på om der er en choker på en sådan model. Og
> i >så fald lukker den helt til?.
>
> der er choker på sådan en, men om den lukker tæt ved jeg ikk.

Hvis det er go'e gammeldaws spjæld, der lukke for luften tror jeg du har fejlen
der. Er det "startkarburator" typen kan det nok udelukkes.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Armand (17-11-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-11-01 17:26


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3BF40BC3.96B6829E@post.tele.dk...
> Bo Thomsen wrote:
>
> > > Hvilket får mig til at tænke på om der er en choker på en sådan
> > > model.
> > der er choker på sådan en, men om den lukker tæt ved jeg ikk.
> Hvis det er go'e gammeldaws spjæld, der lukke for luften tror jeg
> ............ Er det "startkarburator" typen kan det nok udelukkes.

Jup - På alle C.V. karbunader (= stort set på alle moderne motorcykler)
er det "startkarburatorer" á ekstra dyser der bliver åbnet!

--
Armand.






Ib Jakobsen (18-11-2001)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 18-11-01 00:57

Armand wrote:

>
>
> Jup - På alle C.V. karbunader (= stort set på alle moderne motorcykler)
> er det "startkarburatorer" á ekstra dyser der bliver åbnet!

Så er den med chokerspjældene ude. Så siger min erfaring mig at den slags
dyser her det med at ire indvendig. Lige som dårlig tomgang ofte skyldes
trætte tomgangsdyser. De må kunne afmonteres og renses.

--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport
BMW R80/7 engang med sidevogn



Allan Bojesen (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 13-11-01 23:39


> min vfr 750f vil ikk starte når den har stået uden for natten over,
> i frost vejr. ( og det stadigvæk er frost )
> jeg har fået af vide det måske er platinerne?
> kan det være det eller hvad ellers?
> jeg har heldt ½ L kabu. sprit i tanken.
> bo thomsen

Kan der ikke være en prop af frosset vand et sted, bensinhane, slanger,
svømmerhuse?? Prøv at lade bensinen + sprit løbe gennem systemet.
Du kunne jo også prøve at varme kabuerne op med en føntørre og se om det
hjalp på startvilligheden. Hvis det eventuel hjalp kan det elektriske vel
udelukkes.

Bare et par trætte tanker. G´nat

Allan Bojesen



Kurt Kristiansen (14-11-2001)
Kommentar
Fra : Kurt Kristiansen


Dato : 14-11-01 09:46

Hej!

Jeg har det samme problem med min gode gamle Honda CBX fra '87.
Står den ude i frostvejr (med mc garage over), er den længe om at starte,
men står den i garagen, så starter den med det samme som på en sommerdag.
Den skal i øvrigt have en skvat sprit, når temperaturen kommer under 5
grader.

Det er, for min mc, ikke et justerings eller batteriproblem, men efter min
mening bare en "lune" den har.


Hilsen

Kurt kristiansen

kurt_k@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/dk/


"Bo Thomsen" <fjernes_hondavfr@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:9sor4n$d8c$1@sunsite.dk...
> min vfr 750f vil ikk starte når den har stået uden for natten over,
> i frost vejr. ( og det stadigvæk er frost )
> jeg har fået af vide det måske er platinerne?
> kan det være det eller hvad ellers?
> jeg har heldt ½ L kabu. sprit i tanken.
> bo thomsen
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408677
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste