Plastfolie - hvor ?
Fra : Michael K.S.

Dato : 12-11-01 15:08

Hello !!

Jeg skal bruge noget selvklæbende plastfolie til lidt selvfremstillet
dekorationer på min racer.Selvom det nok næppe bliver udsat for det
helt voldsomme i form at vejr og vind er det nok smartest med noget
der kan tåle lidt vand - hvor køber man sådan noget henne ? (det skal
være _billigt_ ).

-M

Fra : Morten Dahl

Dato : 12-11-01 15:29

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt voldsomme i form at vejr og vind er det nok smartest med noget
> der kan tåle lidt vand - hvor køber man sådan noget henne ? (det skal

Tjae som officiel leverandør til CTD/motortosserne skulle jeg nok være
istand til at levere de dekorationer du skal bruge til favorable (og sorte
som en negers ...) priser..

-
Morten Dahl
Vejle_Jylland

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-11-01 15:26

On Mon, 12 Nov 2001 15:28:38 +0100, "Morten Dahl" <news@mekasign.dk>
wrote:

>Tjae som officiel leverandør til CTD/motortosserne skulle jeg nok være
>istand til at levere de dekorationer du skal bruge til favorable (og sorte
>som en negers ...) priser..

He-he,jeg så godt resultatet på Mads' racer og det var flot må jeg
sige - Så meget gider jeg dog slet ikke gøre ud af det,for du ved
hvordan det er,det holder næppe ret længe (folien gør sikkert hvis man
holder den på hjulene,men det gør man næppe ).Så mange tak for
buddet,men jeg tror jeg holder mig til noget lidt mere amatøragtigt i
denne omgang.

-M

Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-01 16:20

> Tjae som officiel leverandør til CTD/motortosserne skulle jeg nok være
> istand til at levere de dekorationer du skal bruge til favorable (og sorte
> som en negers ...) priser..

Vi skal snart have lavet en frakke til KTM'en, og gerne i noget slidstærkt
materiale
Fordele ved den er, at det nærmest kun er plane flader der skal tapes ind.

Og hvis du har 10 min til overs, må du godt begynde at lede efter fonten som
er anvendt på nummerplader, for det tog ca 5 minutter efter jeg havde
monteret prøvepladen igår, før den var bukket, så vi skal nok ud i en
uautoriseret løsning.

Mads Lund
KTM

Fra : Morten Dahl

Dato : 14-11-01 10:45

On Mon, 12 Nov 2001 16:20:12 +0100, "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk>
wrote:

> [...]
>er anvendt på nummerplader, for det tog ca 5 minutter efter jeg havde
>monteret prøvepladen igår, før den var bukket, så vi skal nok ud i en

Ok det ka godt være at Lau nægter at vaske sin nummerplade fordi han
mener det er statens ejendom og dermed problem, men ligefrem at
ødelægge dem det er vist kun dig der har de tendenser..

Men med hensyn til "frakken" du siger bare til.. og ja jeg kender godt
fonten til nummerplader og jeg har også den rigtige folie.. (har
faktisk overvejet det lidt)

-

Morten Dahl
GSXR600 ´98 & GSXR750 ´99

Fra : Mads Lund

Dato : 14-11-01 11:41

> Men med hensyn til "frakken" du siger bare til.. og ja jeg kender godt
> fonten til nummerplader og jeg har også den rigtige folie.. (har
> faktisk overvejet det lidt)

Den skal jo skaleres lidt ned

Har du en god ide til design af KTM'en ?

Mads Lund
Ninja9Rt

Fra : Pein

Dato : 15-11-01 17:56

"Mads Lund" wrote ...

> Den skal jo skaleres lidt ned

Der er nok een der har kigget lidt på Rittigs KTM hva'.

/Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R (udsat for lettere downsizing)

Fra : Mads Lund

Dato : 15-11-01 18:17

> Der er nok een der har kigget lidt på Rittigs KTM hva'.

den har da været inspirationskilde. Men det var nu mest Søren's XT hvor
nummerpladen ligner noget der har været igennem en kødhakker, som gav mig
idéen til at lave en plastnummetplade. Og kombineret med er par 1/4 turns,
så kan man klikke den rigtige nummerplade på på 2 sekunder, og pille den af
lige så hurtigt, så den overlever lidt længere end til første grusgrav.

Mads Lund
Ninja9rT

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-11-01 16:07

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> lige så hurtigt, så den overlever lidt længere end til første grusgrav.

Mnja. Der er nu nok lidt produktudvikling forude før systemet kan erklæres
for produktionsmodent, for de der klik-låse tror jeg ikke dur i praksis.
Jeg har fastgjort den lovbefalede (og åndssvage) plade med vingemøtrikker
ovenpå min lille laminat-ting, og det dur ihvertfald ikke! Vibrationerne gør
at vingemøtrikkerne løsner sig, og så slides gigant-pladen foruroligende
hurtigt, jeg kan simpelthen ikke spænde dem hårdt nok. Derfor tror jeg
heller ikke 1/4-turns er nok, men hvis du udvikler en gangbar løsning, hører
jeg meget gerne om detaljerne.

Rittig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-11-01 16:22

> men hvis du udvikler en gangbar løsning, hører
> jeg meget gerne om detaljerne.

Selvklæbende velcro ?

To 50mm strimler - En ved toppen og en ved bunden af pladen. Er pladen ikke
~20cm bred - så skal der ihvertfald hives til for at få den af. Det jeg har
liggende ved jeg bare ikke hvor godt klæber når det udsættes for vand mm.

/A

Fra : Pein

Dato : 17-11-01 00:31

"Anders Majland wrote ...

> [...]
har
> liggende ved jeg bare ikke hvor godt klæber når det udsættes for vand

En offroader får jo tæsk. Også flere end jeg troede i første omgang.
I starten kunne jeg ikke forstå hvordan nummerpladen, højt placeret på den
halverede bagskærm, alligevel kom ind og fik fat i baghjulet, med en del
krølleri til følge. Jeg gik ud fra det måtte være landinger efter hop, men
jeg hopper nu altså ikke ret meget.

Senere fandt jeg ud af, at det sker hen ad langsiderne! De hullede
sporkørte langsider på f.eks. en crossbane, medfører så mange rystelser i
maskinen, at alt kan ske. Åbenbart også at hele bagenden vibrerer så
meget, at nummerpladen får fat i knopperne på baghjulet.
Løsningsmuligheder:
- Lettere bagende, d.v.s. lettere nummerplade eller nul lygte. Lidt
problematisk på offentlig vej.
- Kortere bagskærm, d.v.s. endnu mere ulovlig, dog bedre end fake
nummerplade.
- Stivere bagskærm, d.v.s. så skal ingeniøren i gang, og det må ikke blive
for tungt.

Møgproblem på en DT'er. Det har kostet mig en bagende, og den nye bagende
er delvist ødelagt samt nummerpladen er snart ved at knække.

/Pein

Fra : boe

Dato : 14-11-01 13:08

"Morten Dahl" <news@mekasign.dk> wrote in message

.. og ja jeg kender godt
> fonten til nummerplader

Hvad er det liiige for en font?

Bo, VF1000F

Fra : Jakob Barfod

Dato : 12-11-01 15:17

> [...]
> helt voldsomme i form at vejr og vind er det nok smartest med noget
> der kan tåle lidt vand - hvor køber man sådan noget henne ? (det skal

Hep - det kan jeg svare på, for jeg spurgte om _nøjagtig_ det samme for et
par uger siden.

Svaret er: Enhver skiltemager ligger med stor sandsynlighed inde med den
slags - endda lige præcis i den farve, du vil have. Hvis du er heldig,
stikker han/hun dig en prøve for et smil. Det professionelle folie har den
fordel, at det ikke dratter af i regnvejr.

Hvis du skal bruge meget og ikke har tænkt dig at ofre kæmpestore beløb, har
Bo Ekjær her fra gruppen har også haft succes med folie fra Silvan. Det har
(vist) ikke samme kvalitet som det professionelle - men det kan jo opvejes
af, at det er billigere i indkøb.

Voilá!

--
Jakob

Fra : Michael K.S.

Dato : 12-11-01 15:28

On Mon, 12 Nov 2001 15:17:00 +0100, "Jakob Barfod"
<jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote:

>Hep - det kan jeg svare på, for jeg spurgte om _nøjagtig_ det samme for et
>par uger siden.

Hmm det må være undsluppet mit falkeblik

> [...]
>stikker han/hun dig en prøve for et smil. Det professionelle folie har den
>fordel, at det ikke dratter af i regnvejr.

Det var måske værd at prøve...

> [...]
>(vist) ikke samme kvalitet som det professionelle - men det kan jo opvejes

Ikke ret meget faktisk,lidt til nogle striber i hvid og lidt i rød til
nr. baggrunden,må lige ned i Silvan og se hvad de har...

Thx !

-M

Fra : Armand

Dato : 13-11-01 00:34

> Ikke ret meget faktisk,lidt til nogle striber i hvid og lidt i rød til
> nr. baggrunden,må lige ned i Silvan og se hvad de har...

Bare at du ikke taler hen over hovedet på pubertets-knægten der betjener
dig:
I Silvan/farvehandler er det ligesåmeget "selvklæbende hyldepapir"!

--
Aramand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 13-11-01 10:09

> [...]
> dig:
> I Silvan/farvehandler er det ligesåmeget "selvklæbende hyldepapir"!

Ups - jeg kom måske på dybt vand med rådet om Silvan. Bo, kan du redde mig
(igen)?

--
Jakob

Fra : boe

Dato : 13-11-01 10:37

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in message

> Ups - jeg kom måske på dybt vand med rådet om Silvan. Bo, kan du redde mig
> (igen)?

Du skal bare lære at ignorere Armand. Han aner ikke hvad han taler om
Hvis du ikke kan ignorere ham, så send ham en mail, hvori du lover ham tæsk.
Jeg har ganske rigtigt købt folie i Silvan. Lad endelig være med at spørge
pupertetsknægten hos Silvan om noget som helst (han vil alligevel i bedste
fald råde dig forkert - i værste fald forårsage skade på dig eller din mc),
men gå direkte hen til hylderne med folieark. Der vælger du farve og antal
og haster derefter til kassen, hvor du betaler uden at stille spørgsmål. Ved
at foretage indkøbet uden kontakt med ansatte i Silvan, undgår du de
psykiske følgevirkninger, som sædvanligvis opstår i kølvandet på kontakt med
en Silvan ekspedient, og som kan afstedkomme flere dages uforklarlig
opførsel.
Pyha - det hjalp
Jeg har vasket min mc med Silvan folie adskillige gange. Det holder da
endnu, men jeg må da give Armand ret i , at professionel skiltemaler folie
sikkert holder væsentligt bedre.

Bo, VF1000F

Fra : Jakob Barfod

Dato : 13-11-01 11:15

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse

> Du skal bare lære at ignorere Armand. Han aner ikke hvad han taler om
> Hvis du ikke kan ignorere ham, så send ham en mail, hvori du lover ham
tæsk.

Århvad, nu havde jeg lige sådan et godt indtryk af manden fra i fredags...
lørdags... weekenden!

> [...]
med
> en Silvan ekspedient, og som kan afstedkomme flere dages uforklarlig

Hæ. Tak som altid. Rart at få lidt backup!

--
Jakob
GSX750F (snart med varmehåndtag!)

Fra : boe

Dato : 13-11-01 11:45

> [...]

> tæsk.
>
> Århvad, nu havde jeg lige sådan et godt indtryk af manden fra i fredags...

Ja, ja - men det er altså irellevant i denne forbindelse. Vi lader os
bestemt ikke styre af personlig sym- eller antipati. Her taler vi om, at
Armand er dén man afreagerer på her i gruppen. Han er vant til det og
desuden den eneste der ikke bliver fornærmet over det

Bo, VF1000F

Fra : Armand

Dato : 13-11-01 18:57

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
> [...]
> tæsk.
> Århvad, nu havde jeg lige sådan et godt indtryk af manden fra i

Takker.
Så lykkedes det alligevel at opretholde facaden

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-11-01 20:53

Armand wrote:

> Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en

> Takker.
> Så lykkedes det alligevel at opretholde facaden

Nej, du bedøvede bare vores hjerner med alt det snapseskåleri

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-11-01 13:19

On Tue, 13 Nov 2001 10:37:00 +0100, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrote:

>Du skal bare lære at ignorere Armand. Han aner ikke hvad han taler om

Næh hov-hov (F)Armand er gud,det ved da alle og enhver og når han
udsteder et direktiv,så retter man bare ind til højre - Derfor ikke
gik, men løb jeg ned til den bedste skiltemaler og købte folie for en
fantasillionmilliard......

Nå ikke - well opsøgte den nærmeste skiltemaler og fik den folie jeg
skulle bruge i hans bedste kvalitet, for den håndfuld småpenge jeg nu
engang havde (ca. 40-50 kr.) til kaffekassen,så var det næsten ikke
værd at opsøge Silvan....

>Hvis du ikke kan ignorere ham, så send ham en mail, hvori du lover ham tæsk.

Nu kender jeg faktisk Armand jo og det er vist mest folk der ikke gør
der sender ham trusselsmails og det bliver jo alliwl aldrig til noget
- svagpissere )

>Jeg har vasket min mc med Silvan folie adskillige gange. Det holder da
>endnu, men jeg må da give Armand ret i , at professionel skiltemaler folie
>sikkert holder væsentligt bedre.

Det kommer lidt an på om man regner asfaltsurf med som alm. slid
),men nu fik jeg da en supremo-kvalli,så potentialet til at holde
har det da ...

-M

Fra : boe

Dato : 13-11-01 13:26

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Næh hov-hov (F)Armand er gud,det ved da alle og enhver og når han
> udsteder et direktiv,så retter man bare ind til højre -

Ja, jeg ved også godt, at jeg nok har stukket snydeskaftet for langt frem
nu. Oh ve, oh skræk når "ham sææl" kommer hjem fra arbejde og ser alle disse
skriverier - jeg tør næsten ikke tænke på konsekvenserne. I værste fald
vælger han at ignorere mig for fremtiden. På den anden side, så er det vist
imod hans natur at forsømme en eventuel lejlighed til at svine min viffer
til Så mon ikke han set i det lys vælger at tilgive min utidighed.
Armand? Er du der??

Bo, VF1000F

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-11-01 13:41

On Tue, 13 Nov 2001 13:26:09 +0100, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrote:

>På den anden side, så er det vist
>imod hans natur at forsømme en eventuel lejlighed til at svine min viffer
>til

Tjoh-tjah det forekommer mig at den sidste VF-tråd var han slet ikke
med i,måske han _har_ lært at det er øretævernes holdeplads at
kritisere de dejlige viffere )

> Så mon ikke han set i det lys vælger at tilgive min utidighed.

Jeg tror det næsten....

-M

Fra : Armand

Dato : 13-11-01 19:02

> Ja, jeg ved også godt, at jeg nok har stukket snydeskaftet for langt
frem
> nu. Oh ve, oh skræk når "ham sææl" kommer hjem fra arbejde og ser alle
> disse skriverier

Arbejde??
Jeg er da en aktiv feriende, og har brugt hele eftermiddagen på at
traske Rosengårdcenteret tyndt efter julegaver m.m.

Der kan være noget dér!

--
Armand.
(ikke så tungsindig; men hár opfattet at "hvor andre skriver indlæg.

Fra : Armand

Dato : 13-11-01 18:56

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
> "Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in message

> Du skal bare lære at ignorere Armand. Han aner ikke hvad han taler om

Hov!
Jeg tilføjede blot et alternativt handelsnavn for den selvklæbende
folie, og har ikke anfægtet hverken folien, endsige eksistensen deraf i
Silvan :-/

> Hvis du ikke kan ignorere ham, så send ham en mail, hvori du lover ham
> tæsk.

Dét er rigtigt!
Så sender jeg dig direkte i kill-filteret - Og således sker det
ihvertfald ikke at jeg svarer på nogen af dine indlæg.

> [...]
ekspedient,
> og som kan afstedkomme flere dages uforklarlig opførsel.

GRILL

> Jeg har vasket min mc med Silvan folie adskillige gange. Det holder da
> endnu, men jeg må da give Armand ret i , at professionel skiltemaler
folie
> sikkert holder væsentligt bedre.

Har jeg overhovedet skrevet andet???

Fra tidligere tråd om emnet husker jeg at den professionelle folie er
mere lysægte (=falmer ikke); men det er vel irrelevant for Michaels
Priller-racer :-/

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-11-01 19:19

On Tue, 13 Nov 2001 18:55:42 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Hov!
>Jeg tilføjede blot et alternativt handelsnavn for den selvklæbende
>folie, og har ikke anfægtet hverken folien, endsige eksistensen deraf i
>Silvan :-/

Eller endnu sjovere hvis du havde anfægtet eksistensen af Silvan

>Fra tidligere tråd om emnet husker jeg at den professionelle folie er
>mere lysægte (=falmer ikke); men det er vel irrelevant for Michaels
>Priller-racer :-/

Næh nej,kun det bedste er godt nok og ved hvem måske skal det holde
længe )...Vidste du forresten at det er en af Racermules gamle
cykler,som han vist forresten også har haft på taget på Ring D. ??

-M

Fra : Armand

Dato : 13-11-01 19:30

> On Tue, 13 Nov 2001 18:55:42 +0100, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> ...Vidste du forresten at det er en af Racermules gamle
> cykler,som han vist forresten også har haft på taget på Ring D. ??

2½'er 'Prilleren?

Hæ!
D.F.M.'ere kan sågu da også bruge alt hans aflagte
S.v.j.h. var den ihvertfald på taget på publikumslangsiden i Resenbro

--
Armand.

Fra : Michael K.S.

Dato : 13-11-01 19:43

On Tue, 13 Nov 2001 19:29:44 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>2½'er 'Prilleren?

Jeps,jeg hørte det først da jeg havde købt den ).

>Hæ!
>D.F.M.'ere kan sågu da også bruge alt hans aflagte

Jeps,det begynder at ligne noget,Mikkel er jo nu ejer af hans
tidligere AF1'er,men CBR'eren røg da vist til en ikke-D.F.M'er ?!?

>S.v.j.h. var den ihvertfald på taget på publikumslangsiden i Resenbro

Jow - det er vist sådan det var - Søren (og mig) på Ring D. og Erik på
JR.

Ak ja den har haft et hårdt liv (og det er ikke slut endnu),men den
tager det nu relativt godt,RS250'eren crasher (for det meste) ret
fornuftigt.

Da jeg kom ind i pitten efter mit lille stunt havde Erik denne
kommentar "ja-ja, ting holder jo ikke evigt " ).

-M

Fra : Armand

Dato : 14-11-01 00:10

> Jeps,det begynder at ligne noget,Mikkel er jo nu ejer af hans
> tidligere AF1'er,men CBR'eren røg da vist til en ikke-D.F.M'er ?!?

Nårh ja (Bo "Billand" forresten!). Men som for dit vedkommende, kan den
jo ende med at blive solgt til D.F.M.-side næste gang. Hvem ved :-/

> Jow - det er vist sådan det var - Søren (og mig) på Ring D. og Erik på
> JR.

Og anden gang på JR bulede han CBR'eren voldsomt dér hvor også Thomas
Linnet året efter lagde sig - Men sidenhen har han kunnet holde sig
oprejst når der racedes i Resenbro (R6'erens skyld? - Næppe! :-/ )

> Da jeg kom ind i pitten efter mit lille stunt havde Erik denne
> kommentar "ja-ja, ting holder jo ikke evigt " ).

Mon ikke det kan henføres under "livsvisdom" ?

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 12-11-01 16:25

www.dinmc.dk

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Pein

Dato : 12-11-01 18:21

Hvis det skal være rigtig amatøragtigt, så gør som jeg.
I Enduro breddeklassen skal man have sorte numre på gul baggrund.

En rulle selvklæbende gul hyldepapir, og noget sort tape. Rækker længe, og
kan godt holde til at blive dyppet i en mudderpøl, eller skrabe sidelæns
hen ad en grusvej (med lidt held).
Og den slags kan jo købes mange steder.

Jeg har overvejet at "opgradere" til at skære numrene ud i sort
hyldepapir.

/Pein