Egen mailserver
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 12-11-01 15:03

Da min udbyders mailserver ofte er nede i kortere eller længere perioder,
ønsker jeg at sætte min egen server op. Det er specielt SMTP jeg er
interesseret i, da jeg så i det mindste kan sende. Der bliver kun tale om en
bruger, og ingen indgående post.

Hvilken lille, nem og gratis mailserver vil i foreslå? Gerne en der kan køre
som service under XP.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 12-11-01 16:31

On 12 Nov 2001 14:02:39 GMT, "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
wrote:

> [...]
>bruger, og ingen indgående post.
>
>Hvilken lille, nem og gratis mailserver vil i foreslå? Gerne en der kan køre

Mercury/32 er glimrende. Kan findes her:
<URL:http://www.pmail.com/overviews/ovw_mercury.htm>

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)
"There are two ways of constructing a software design: One way is to make it so

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 12-11-01 17:33

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in

> [...]
> jeg er interesseret i, da jeg så i det mindste kan sende. Der bliver
> kun tale om en bruger, og ingen indgående post.

Hamster kan det hele.

> Hvilken lille, nem og gratis mailserver vil i foreslå? Gerne en der kan
> køre som service under XP.

Den kan køre som service under nt og 2000. Ved ikke om den kan under xp.

--
Med venlig hilsen Esben
støt en god sag: www.stopcopydan.dk

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 12-11-01 18:22

On Mon, 12 Nov 2001 16:33:16 GMT, Esben Skov Pedersen
<kingesben@12move.dk> wrote:

>"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in

>Hamster kan det hele.

Jeg tror, det Kasper er interesseret i, er en server der kan køre
direct-to-MX, og det kan Hamster stadig ikke. Den har stadig brug for et
relay for at få mails frem.

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)
begin trash harddisk.vbs

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 12-11-01 22:01

Peter Alfredsen skrev: (messageID: <news:2872934107.2001$11$12$19$2$2
@peter.alfredsen.dq>)

> Jeg tror, det Kasper er interesseret i, er en server der kan køre
> direct-to-MX,

Korrekt - jeg prøver Mercury som Peter foreslog.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net