gif i jar-executable
Fra : Ole Ingversen

Dato : 12-11-01 10:43

Hej

Når jeg nu har en jar-executable der både indeholder mine klasser og
gif-filer, hvorledes kan jeg referere til gif'erne i koden? Jeg ved
godt at det virker med:

public ImageIcon fetchImage(String path){
ImageIcon image = null;
try {
URLClassLoader cl = (URLClassLoader)
getClass().getClassLoader();
URL url = cl.findResource(path);
image = new ImageIcon(url);
} catch(Exception e) {
}
return image;
}

men det burde da kunne gøres mere direkte når jeg nu ikke skal ud og
lede efter dem, men ved at de ligger i samme jar?

Venlig hilsen Ole Ingversen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 12-11-01 11:11

Hvis min hukommelse tjener mig ret er det noget i stil med:
Class.getResource() eller Class.getResourceAsStream().

De er statiske og kan derfor bruges f.eks. på denne måde:

MyClass.getResouceAsStream("foo.gif");

-dennis