Hvad fanden er det der er galt med det dan~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-11-01 10:04

Jeg har netop talt med HP i Danmark og i følge dem så er der så mange
problemer med det danske Mac OS 9.X at deres OfficeJet G55 samt
printserverbox 175X ikke fungerer på Mac.

En sådan løsning har jeg netop leveret til en kunde og dér vidste jeg
godt at det ville lave gnøf med et dansk OS, men det er ikke noget
problem, da jeg altid arbejder med et US OS.

Jeg har testet en nøjagtig tilsvarende løsning på en Main Street samt en
bærbar Compaq og det virkede uden problemer, men nu hvor løsningen står
ude hos kunden, så kan de ikke printe ud !

JetDirect gizmo'en bliver simpelthen usynlig i netværket selvom den har
fået tildelt en fast IP adresse.

Det hele består af en ADSL samt en switch og en iMac med OS 9.21 US samt
en bærbar Fujitsu/Siemens.

På HPs website kan man ikke hente driveren til Mac, da den fylder
meget............. !!! Den skal bestilles via en mail og så modtager man
en CD fra HP. Jeg har fået den tilsendt.

Nogen der har nogen ideer til en løsning ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-11-01 11:42

> Det hele består af en ADSL samt en switch og en iMac med OS 9.21 US samt
> en bærbar Fujitsu/Siemens.
Kunne det være noget med DHCPserver på ADSL og IPkonflikt mellem
printerens faste IP og anden enhed på netværket.

--
Preben
Numquam erro - umquam si errem, infitier.

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-11-01 12:29

In article <1f2r7lj.1rv65s91k2rrq2N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Nogen der har nogen ideer til en løsning ?

Ikke med så få oplysninger. Hvordan er netværket opsat (IP-adresser +
subnet, DHCP, osv).

Kan du pinge printserveren?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-11-01 13:20

> Ikke med så få oplysninger. Hvordan er netværket opsat (IP-adresser +
> subnet, DHCP, osv).
>
> Kan du pinge printserveren?

Det er en ADSL fra CC og den kører DHCP, men printserveren har fået en
fast IP adresse.

Det kører fra Cisco 677 router ind i en 5 ports switch (stik nr. 1) og
iMac, PC og printer har fået en af de resterende porte.

Ja, man kan godt pinge printserveren, men den fejler ca. 1/100 del
sekund hver gang (MacPing + IPnetMonitor), hvilket jo selvfølgelig er
mystisk.

Det er som om at det skal holdes i gang for at virke. Bruges det ikke i
en periode så "falder det i søvn".

Mangler jeg at komme med info ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-11-01 16:01

In article <1f2rgtm.1akzhhh1qzyy2qN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Det er en ADSL fra CC og den kører DHCP, men printserveren har fået en
> fast IP adresse.

Og den ligger så højt at DHCP-serveren ikke kommer i konflikt med den?

> Det kører fra Cisco 677 router ind i en 5 ports switch (stik nr. 1) og
> iMac, PC og printer har fået en af de resterende porte.

Kører switchen 10/100 autoswitching og synes printserveren om det?

Søg efter om der er kendte problemer mellem routeren og switchen.

> Ja, man kan godt pinge printserveren, men den fejler ca. 1/100 del
> sekund hver gang (MacPing + IPnetMonitor), hvilket jo selvfølgelig er
> mystisk.

Hvad mener du med at den fejler ca 1/100 sekund hver gang? Er det
delaytiden?

> Det er som om at det skal holdes i gang for at virke. Bruges det ikke i
> en periode så "falder det i søvn".

Det skal al IP-udstyr.

> Mangler jeg at komme med info ?

Indtil videre, ja

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-11-01 16:37

> Og den ligger så højt at DHCP-serveren ikke kommer i konflikt med den?

Print serveren har fået tvangsfodret 10.0.0.9 og iMac'en har vist
10.0.0.3 - PC'en bliver kun koblet på en gang om måneden i et par dage
og dén har ikke været koblet på i søndags hvor det drillede.

> Kører switchen 10/100 autoswitching og synes printserveren om det?

Ved det ikke. Hvordan finder man ud af det ?

> Søg efter om der er kendte problemer mellem routeren og switchen.

Switchen er en eTen 5 ports bondi farvet fætter.

> Hvad mener du med at den fejler ca 1/100 sekund hver gang? Er det
> delaytiden?

Når man pinger hele netværket kan den godt se alle enhederne, men
printserveren laver en rød plet på et mikrosekund.

> Det skal al IP-udstyr.

> Indtil videre, ja

Denne artikel er ret interessant, da deres Fujitsu/Siemens bærbare
crashede totalt efter installation af HP's software.

http://www.epinions.com/content_6897241732

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-11-01 19:55

In article <1f2rpim.16zo0j8fwqcp2N%jesper@gylling.net>,

> Print serveren har fået tvangsfodret 10.0.0.9 og iMac'en har vist
> 10.0.0.3 - PC'en bliver kun koblet på en gang om måneden i et par dage
> og dén har ikke været koblet på i søndags hvor det drillede.

OK. Gateway er også sat korrekt, ikke?

> Ved det ikke. Hvordan finder man ud af det ?

Hvilken af delene? Switchen manual burde fortælle om den
specifikationer, og om router og switch kan sammen, kan du evt finde på
de respektive hjemmesider og/eller en søgning på begge produktnavne.

> Switchen er en eTen 5 ports bondi farvet fætter.

Hvis det er en nyere billig-switch, kører den sikkert
10/100 autoswitching.

> Når man pinger hele netværket kan den godt se alle enhederne, men
> printserveren laver en rød plet på et mikrosekund.

Kan du tage et skærmbillede, jeg er overhovedet ikke med på hvad du
mener.

> Denne artikel er ret interessant, da deres Fujitsu/Siemens bærbare
> crashede totalt efter installation af HP's software.

Den er ikke specielt interessant - der er ikke en løsning på problemet.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-11-01 22:51

> OK. Gateway er også sat korrekt, ikke?

Jo gateway'en er sat til 10.0.0.1

> [...]
> de respektive hjemmesider og/eller en søgning på begge produktnavne.

> Hvis det er en nyere billig-switch, kører den sikkert

Det er en helt ny switch - jeg har i øvrigt købt en nøjagtigt magen til
bare i 8 ports til privat brug og den virker fint.

> Kan du tage et skærmbillede, jeg er overhovedet ikke med på hvad du
> mener.

Du ved der kører en grøn dot af en linie, der indikerer at der er hul
igennem, men på printseveren kommer der et par røde prikker lige ved
ping start. Det svarer vel tila t de første 3-4 ping ud af 100 ikke
bliver registreret og derfor kommer den ikke ud med 100%.

> Den er ikke specielt interessant - der er ikke en løsning på problemet.

Næ, det har du ret i, men det er da ejendommeligt at en 9 måneder gammel
artikel beskriver præcist samme scenarie som jeg oplevede forrige søndag
!

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-11-01 23:44

In article <1f2s79k.109gotuczihgwN%jesper@gylling.net>,

> Det er en helt ny switch - jeg har i øvrigt købt en nøjagtigt magen til
> bare i 8 ports til privat brug og den virker fint.

Du har ikke en almindelig skod 10MBit hub du kan teste med i stedet for,
vel?

> [...]
> ping start. Det svarer vel tila t de første 3-4 ping ud af 100 ikke
> bliver registreret og derfor kommer den ikke ud med 100%.

Det må så være med MacPing, IPNetMonitor skriver ret tydeligt hvor mange
svar, der ikke kommer tilbage.

Men det svarer meget godt til at printserveren lige skal finde ud af
hvilken hastighed switchen kører med, eller switchen skal finde ud af
hilken hastighed printserveren kører med.

> Næ, det har du ret i, men det er da ejendommeligt at en 9 måneder gammel
> artikel beskriver præcist samme scenarie som jeg oplevede forrige søndag
> !

Egentlig ikke, troede du at dit problem var unikt? Jeg har adskillige
gange søgt på nettet efter løsningen på et problem, for derefter finde
ud af at ingen (der ville være ved det) havde løsningen, men masser der
havde problemet. Så har jeg måtte finde løsningen selv.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-11-01 00:24

> Du har ikke en almindelig skod 10MBit hub du kan teste med i stedet for,
> vel?

Næ, men hvis du mener at det er en test værd, så skaffer jeg bare sådan
en. Er det fordi du mener at switchen får det hele til at tøve ?? Har du
en i gemmerne ?

> [...]
> ud af at ingen (der ville være ved det) havde løsningen, men masser der
> havde problemet. Så har jeg måtte finde løsningen selv.

Næ, det troede jeg ikke, men nu er jeg en stolt nørd, så jeg giver ikke
bare op, selvom HP Danmark tidligere lovede mig at give mig pengene
tilbage for udstyret....... men det løser jo hverken mit problem samt
stiller kunden uden en løsning de godt kunne tænke sig.

Samtidig bliver jeg ikke klogere og jeg er vild med dem her i gruppen
som kan strø om sig med erfaring og fornuftige ideer og forslag.

Når G55 + printserver boxen virker er kvalitet ganske god i forhold til
prisen og All-in-one fætter fylder altså ikke mere end en kasse øl.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-11-01 01:17

In article <1f2sbft.3gwleavwz1q8N%jesper@gylling.net>,

> Næ, men hvis du mener at det er en test værd,

Det gør jeg.

> så skaffer jeg bare sådan en.

Fino.

> Er det fordi du mener at switchen får det hele til at tøve ??

Ja.

> Har du en i gemmerne ?

Jeg har desværre kun en ikke-skod hub, og den er i brug.

> Næ, det troede jeg ikke, men nu er jeg en stolt nørd,

Kender godt "problemet".

> [...]
> tilbage for udstyret....... men det løser jo hverken mit problem samt
> stiller kunden uden en løsning de godt kunne tænke sig.

Får du det til at fungere, kan du jo prøve at lokke en lille pose penge
el lign ud af dem

> Samtidig bliver jeg ikke klogere og jeg er vild med dem her i gruppen
> som kan strø om sig med erfaring og fornuftige ideer og forslag.

Jeg er fjollet med en slags problemer

> Når G55 + printserver boxen virker er kvalitet ganske god i forhold til
> prisen og All-in-one fætter fylder altså ikke mere end en kasse øl.

Uummmmh, øl.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-11-01 09:52

> Det gør jeg.

> Fino.

> Ja.

> Jeg har desværre kun en ikke-skod hub, og den er i brug.

Hvad er en skod hub ? Jeg har tidligere lånt en hub af MacBruger, som
virkede fint - mon det kan gå under betegnelsen en skod hub ?!

> Kender godt "problemet".

> Får du det til at fungere, kan du jo prøve at lokke en lille pose penge
> el lign ud af dem

> Jeg er fjollet med en slags problemer

> Uummmmh, øl.

Jule øl eller bare øl generelt ? ))

Er dine Smileys egentlig ikke lidt falsk reklame - du bruger da briller
ikke ? Ligesom mig !

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-11-01 11:44

In article <1f2t1kt.1mvmvar1vtatp2N%jesper@gylling.net>,

> Hvad er en skod hub ? Jeg har tidligere lånt en hub af MacBruger, som
> virkede fint - mon det kan gå under betegnelsen en skod hub ?!

Det må skam også gerne være en ordentlig hub, bare den kun kører 10Mbit.
Skod hub dækker bare over en ganske almindelig billig hub uden nigen
former for lir.

> Jule øl eller bare øl generelt ? ))

Sålænge det ikke er en standard pap-pilsner, dvs Hof, Grøn Tuborg osv.

> Er dine Smileys egentlig ikke lidt falsk reklame - du bruger da briller
> ikke ? Ligesom mig !

Jeg tager brillerne af før jeg smiler....

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-11-01 11:56

> Det må skam også gerne være en ordentlig hub, bare den kun kører 10Mbit.
> Skod hub dækker bare over en ganske almindelig billig hub uden nigen
> former for lir.

Forstået - jeg tager lige en tur i PC Pusher Street på Frederiksberg.

> Sålænge det ikke er en standard pap-pilsner, dvs Hof, Grøn Tuborg osv.

Meget enig - jeg er medlem af De Danske Ølentusiaster og dér er der ikke
meget Hof og Grøn.........

Må jeg ydmygt foreslå dig at prøve Ceres Royal All Malt - ganske enkelt
en fremragende øl !

> Jeg tager brillerne af før jeg smiler....

) ditto

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-11-01 14:31

In article <1f2t7oy.dtmj3ycee5q8N%jesper@gylling.net>,

> Meget enig - jeg er medlem af De Danske Ølentusiaster og dér er der ikke
> meget Hof og Grøn.........
>
> Må jeg ydmygt foreslå dig at prøve Ceres Royal All Malt - ganske enkelt
> en fremragende øl !

Er prøvet, og den smager ganske fortrineligt. Jeg er i høj grad til
mørkt øl.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-11-01 12:05

> Sålænge det ikke er en standard pap-pilsner, dvs Hof, Grøn Tuborg osv.

Yep, selv drikker jeg aldrig andet end Elefanter

(ca. 10-15 øl om året...)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-11-01 12:40

> Yep, selv drikker jeg aldrig andet end Elefanter
>
> (ca. 10-15 øl om året...)

For mange elefanter i mit liv - ah det kniber med potensen !!

MC Einar )

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-11-01 14:32

In article <1f2t862.ozd20vjfd5ejN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Yep, selv drikker jeg aldrig andet end Elefanter
>
> (ca. 10-15 øl om året...)

Mine år må være kortere end dine....

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 13-11-01 17:36

> Mine år må være kortere end dine....

Jeg forholder mig til Men in Black på det område: Standard uge på tværs
af universet er = én time. 52 af dem startende lørdag aften kan snilt
give 10-15 elefanter på et år.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-11-01 22:05

In article <1f2tpw9.emimf7n88t9yN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Jeg forholder mig til Men in Black på det område: Standard uge på tværs
> af universet er = én time. 52 af dem startende lørdag aften kan snilt
> give 10-15 elefanter på et år.

(-; Jeg tror nu nok jeg ville nå mere end 10-15 elefanter på 52 SUU'er.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-11-01 23:07

> (-; Jeg tror nu nok jeg ville nå mere end 10-15 elefanter på 52 SUU'er.

Det går det helt fint, når man suplerer de 10-15 elefanter med rødvin og
gin - Desuden slipper man at stå foran pesoiar'et halvdelen af aftenen.

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-11-01 23:30

In article <1f2u2rh.99z41eh5a000N%spam@reippuert.dk>,

> Det går det helt fint, når man suplerer de 10-15 elefanter med rødvin og
> gin - Desuden slipper man at stå foran pesoiar'et halvdelen af aftenen.

Slipper for? Som en anden en gang udtalte: Hvad skal man med kvinder,
når det er så fedt at pisse?

Mit svar fik en medpisser til at få våde bukser....

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-11-01 23:43

> Slipper for? Som en anden en gang udtalte: Hvad skal man med kvinder,
> når det er så fedt at pisse?
>
> Mit svar fik en medpisser til at få våde bukser....

farlige slanger....