Motortosserne slår til igen.
Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-01 09:35

Efter at have overlevet endnu en weekend, må jeg hellere berette om
motortossernes bedrifter. TosseMikkel var taget på charmetur til kbh, så han
var afskåret for deltagelse i langseringen af et Newzelandsk koncept.

Konceptet har vist ikke noget navn endnu, men det går ud på at mænd skal
give efter for deres trang til "at lukke sig inde i et skur, mens de drikker
øl og konstruere "ting"". Og efter vi havde varmet op med en gang øl og
Hillclimb på flimmeren (hvor der åbenbart er mange der har drukket øl og
bygget motorcykler) så var vi i mode til at gå igang. Og det gik egentlig
meget pænt. Per fik GS'eren samlet (egentlig uden for konkurrencen) og vi
fik drukket godt med øl. Ved midnat's tid måtte PerP kapitulere uden at have
lavet en "ting" men han havde tilsyneladende intaget en passende mængde
alkohol. kl 02.03 havde jeg KTM'en færdig og kunne trille en lille prøvetur.
Det er et kanont koncept som afgjort skal prøves igen.

Så til motortosse følgetonen. Nu var KTM'en jo synsklar (-at jeg lig e skal
have skiftet dæk). Og med prøvepladen på, skulle den jo lige testes i
bakkerne i Fr.havn. og så kom TosseMikkel II (det er lidt noget rod vi har 2
mikkler) som er ganske nybagt ud i offroad kørslen. Men vi fik da kørt lidt
rundt på et par stejle bakker. Nu er det såda n at der også er en meget
lille å i området (ca 1/2 m bred) og bag åen er der en skrænt på et par
meter i højden og vel ca 45° håldning. Og jeg hoppede over åen landede på
skrænten og kørte op, vendte og hoppede ud over og over åen. Ikke så
imponerende når man lige havde set hill climb. Så mente Tossemikkel at det
kunne han også sagtens gøre. Godt med tilløb, over åen, og ca 1/2 vejs op ad
skrænten. Så gik motoren i stå, og han kurrede lige så nydeligt ned ad
skrænten og ned i åen, hvor han væltede til siden. Og han var 100% under
vand og havde det ene ben i klemme under cyklen.
Og jeg var ikke til megen hjælp, for jeg lå med mavekramper og hulkede af
grin. KTM'en var nu totalt mudret til (igen) og bagstellet er endnu engang
blevet bukket. Jeg irritere mig maks over at vi endnu ikke har et video
kamara, for jeg var nærmest sikker på det ville gå galt, og det ville 100%
være klar til Motortossernes hjemmeside.

Mads Lund
KTM

Fra : Søren L Hansen

Dato : 12-11-01 09:51

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<HQLH7.21$0f3.2035@news.get2net.dk>...
> [...]
han
> var afskåret for deltagelse i langseringen af et Newzelandsk koncept.

Jeg vil gerne bevidne starten af lørdagen. Jeg overvågede de indledende
øvelser i skuret, og selvfølgelig Hillclimben. Jeg forstod jo nok en anelse
om konceptet (vædskeindtagelsen), da PerPs frue spurgte efter hvornår
d´herrer kunne tænke sig aftensmaden, "I må godt sige et tidspunkt, mens I
stadig kan sige et"
Jeg har lidt fotodokumentation, særligt af den omtalte "ting" Det vil med
tiden dukke op på en af de bagerste sider af internettet

Og det bagstel må nu ligne en juletræsfod der har været gennem en blender,
mon det nogensinde bliver sig selv igen??

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 12-11-01 10:25

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in article
<01c16b57$117a0260$517010ac@pc4148>...
> Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
> <HQLH7.21$0f3.2035@news.get2net.dk>...

> d´herrer kunne tænke sig aftensmaden, "I må godt sige et tidspunkt, mens
> stadig kan sige et"

Aargh! Man kan da heller ikke være udenlands i bare en weekend...

Men jeg har lige set et billede af en næsten færdig samlet 'ting' og jeg må
indrømme at det da begynder at ligne noget.
Jeg *vil* være til stede under '1. run' !

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-01 12:16

> Men jeg har lige set et billede af en næsten færdig samlet 'ting' og jeg

> indrømme at det da begynder at ligne noget.
> Jeg *vil* være til stede under '1. run' !

Det bliver stort. Men vi har allerede planlagt næste "ting" der skal bygges.
Og når det hillclimb monster er færdigt kunne vi godt bruge dig til at
testkøre den

Mads Lund
KTM

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-11-01 17:06

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.dk> skrev i en meddelelse

> Aargh! Man kan da heller ikke være udenlands i bare en weekend...

Jeg passerede Sono på motorvejen i sydgående retning, og prompte ringede han
op og skældte ud, men sagde han noget om øl og "ting"? NÆÆÆÆÆÆÆHHHH!!!!!

> Men jeg har lige set et billede af en næsten færdig samlet 'ting' og jeg

> indrømme at det da begynder at ligne noget.
> Jeg *vil* være til stede under '1. run' !

DET vil jeg fanme osse! I behørig sikkerhedsafstand, naturligvis, og det vil
være fint hvis det kan blive et sted hvor der er en sikkerhedsmur at dukke
sig bag, ligesom sidst vi lavede æblemos!

Rittig

Fra : Armand

Dato : 12-11-01 11:33

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en

> [...]
> PerPs frue spurgte efter hvornår d´herrer kunne tænke sig aftensmaden,
> "I må godt sige et tidspunkt, mens I stadig kan sige et"

Hæ!

Og jeg kan bevidne Per P's markant rolige tilstand søndag eftermiddag -
Som jeg først nu hører om baggrunden til

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 12-11-01 17:08

> Og jeg kan bevidne Per P's markant rolige tilstand søndag eftermiddag -
> Som jeg først nu hører om baggrunden til

PerP kan godt fremstå som et roligt gemyt. Men han er rablende gal, tag ikke
fejl af det.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 13-11-01 01:03

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> PerP kan godt fremstå som et roligt gemyt. Men han er rablende gal,
> tag ikke fejl af det.

Nåh ja, jeg skulle nok nærmere have benyttet ordet "tam"

--
Armand.

Fra : Per Pedersen

Dato : 12-11-01 19:22

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
> [...]
prøvetur.
> Det er et kanont koncept som afgjort skal prøves igen.

okay..Okay... OKAY...

Jeg var for 10 min. siden klar til at ringe til Mads for at få et
tilbageblik og en konklusion på det nye koncept. Jeg var/er stadig meget
skeptisk over for konceptet da man får så pokkers ondt dagen efter. Måske
jeg havde misforstået en del af konceptet og fokuseret for meget på den våde
del af det. I al fald tænker jeg tilbage på det tidspunkt omkring kl 01.00
hvor jeg vågnede og fandt mig selv liggende på stuegulvet. Lige nøjagtigt
hvad jeg lavede (sov vist) og hvordan jeg var endt der vides ikke men jeg
kom dog op at stå og begav mig tilbage til der hvor konceptet fandt sted,
nemlig værkstedet. Jeg husker så at jeg fik spillet lidt musik og hængt
noget værktøj på plads. Nu er der så rod i mine CD´er og noget af mit
værktøj mangler.....

Per Pedersen.....som har det glimrende i dag))
....men som ikke har turde starte GS´eren.... jeg ved ikke om den er færdig
endnu.........

Fra : Mads Lund

Dato : 12-11-01 19:37

Jeg tror den egentlige succes af konceptet afhænger at tempoet man indtager
alkohold i. Da en tur i skuret jo med rette kan strække sig over 12-15
timer, nytter det jo ikke at prøve at drikke wiskey i et tempo som kun os
voksne mænd kan klare
Men til næste gang bør vi absulut sætte irsk kaffe på programmet, for det
bliver lidt trivielt at hælde dåse bajere i roen efter 12 timer i skuret.

Til gengæld skal vi snart have kigget på den honda 75o ove har til at stå,
for jeg tror vi kan få den for at fjerne den. og det var jo et oplagt
udgangspunkt for en jackass hill climber (Mikkel har på det nærmeste lovet
han godt vil køre først)

Mads Lund
Ninaj9RT

Fra : Steen Schmidt

Dato : 12-11-01 23:17

> Per Pedersen.....som har det glimrende i dag))
> ...men som ikke har turde starte GS´eren.... jeg ved ikke om den er færdig
> endnu.........

LOL

Mvh
Steen