"Gæster" på loftet
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-11-01 08:47

Hej,

Jeg er så "heldig" at have fået logerende i form at et eller andet dyr
på loftet. Hvilket betyder det er ret svært at sove når de absolut skal
løbe rundt lige over mit soveværelse hver aften fra kl. 23.00 og frem.

Jeg har været oppe og kigge det ser ikke ud til at der er sket skader på
isolering eller andet så jeg gætter/håber på at det ikke er en mår,
måske mus?

Jeg har tænkt mig at sætte nogle musefælder op på loftet får at få has
på problemet, men hvordan forhindre jeg at der er andre dyr som flytter
ind?

Jeg boer lige ud til åbne marker og skov, så der er sikkert nogle som
syntes det kunne være hyggeligt at overvintre hos mig.

For nogle år siden så jeg annoncer for et elektronisk apparat som
udsender højfrekvente lyde som ikke generer mennesker men som får
gnavere til at fortrække, er der nogen som har erfaring med et sådanne
apparat?

--
Regards/Med venlig hilsen
Michael Rasmussen, Denmark

Fra : Finn

Dato : 12-11-01 09:35

Jeg bor i Australien og er ofte udsat for disse problemer hos andre. Jeg er
bliktud og kravler ofte i lofter og under huse. Folk vil derfor hyppigt
spørge om jeg så/hørte nogen ubudne gæste i de respektive områder.
Dem ser man aldrig men jeg har konstateret at ca.95% har disse vidunder
diveces (jeg kan ikke tænke på hvad de kunne kaldes i DK) og de hjælper ikke
en s..d, så derfor find hullet og bloker det med hønsenet eller lignende,
alt andet er ønske tænkning, god jagt

cheers Finn

Fra : Albert

Dato : 12-11-01 10:04

Hej Michael!

Et familiemedlem har et sommerhus, hvor han gennem mange år var "plaget" af
mus på loftet om vinteren. Han satte fælder op og fangede 20-25 mus hver
vinter gennem mange år. - På et tidspunkt talte han med en ældre medborger -
som det vist hedder på nudansk - og han sagde, at et gammelt og godt råd var
at lægge nogle kvæder der, hvor musene færdedes, altså på loftet. Så skulle
de nok holde sig væk.
Gamle råd skal man jo ikke altid kimse af, så det blev prøvet. - Det lyder
fantastisk, men han har ikke fanget en eneste mus på loftet de sidste år.
Hvad der er den videnskabelige forklaring på dette - eller om det skulle
være rent tilfældigt - kan jeg ikke fortælle, men det kan jo være, at kvæder
har en "ultraduft", som vi mennesker ikke kan opfange.

Hilsen - Albert

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-11-01 21:48

"Albert" <albertp@post2.tele.dk> wrote:

Hej Albert

> [...]
>at lægge nogle kvæder der, hvor musene færdedes, altså på loftet. Så skulle

Her må jeg som yngere medborger lige have forklaret hvad kvæder er og
hvor det kan købes?
--
Regards/Med venlig hilsen
Michael Rasmussen, Denmark

Fra : Robert Piil

Dato : 13-11-01 21:58

On Tue, 13 Nov 2001 21:47:38 +0100, Michael Rasmussen <miker@miker.dk>
wrote:

>Her må jeg som yngere medborger lige have forklaret hvad kvæder er og
>hvor det kan købes?

En frugt:

http://www.kvik.dk/madweb/leksikon.asp?vis=401
(kunne ikke finde bedre link)

Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Albert

Dato : 13-11-01 22:32

> Her må jeg som yngere medborger lige have forklaret hvad kvæder er og
> hvor det kan købes?
> --

Hej Michael!

Jeg er ikke nogen ørn til det med de latinske navne, men det er en frugt fra
en busk, som nogle har i deres prydhave. Der findes i hvert fald nogen som
kaldes pærekvæder og nogle som kaldes æblekvæder. Det har nok noget med
formen at gøre. Hvis ikke du kender ejere af disse buske, kunne jeg
forestille mig, at du kan få dem på en planteskole. De har nok nogle buske,
hvor de stadig sidder.

Hilsen - Albert

Fra : Erna Andersen

Dato : 12-11-01 20:48

"Michael Rasmussen" <miker@miker.dk> wrote in message
> [...]

får
> gnavere til at fortrække, er der nogen som har erfaring med et

Ja, den hedder en ghettoblaster )

Hilsen Erna

Fra : Michael Hougaard

Dato : 15-11-01 18:44

Hej Michael...

Du har uden tvivl fået en husmår på loftet !!!

Den render ud sent om aftenen, og kommer hjem igen ved morgenlysningen...
Hvis du vil vide mere, så klik ind på www.chrisal.dk

Jeg er skadedyrsbekæmper til dagligt, så jeg er ikke i tvivl...
I øvrigt er jeg ejer af Chrisal

Med venlig hilsen

M. Hougaard / Chrisal

--