Bibelen
Fra : JWP

Dato : 12-11-01 00:37

Hvilket tegn er det Lukas mener som skal skje? (Luk. 21:25) Mener han i
menneskene at disse tegn(ene) skal skje - da tenker jeg på åndelig eller i
hvordan vi menneskar lever??

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 12-11-01 00:51

"JWP" <janpleym@c2i.net> skrev i en meddelelse
> Hvilket tegn er det Lukas mener som skal skje? (Luk. 21:25) Mener han
> menneskene at disse tegn(ene) skal skje - da tenker jeg på åndelig
eller i
> hvordan vi menneskar lever??

Læs det igen, og igen og igen, læs også de omkringliggende vers.. så kan
du være du ser det.. det står nemlig i klar tekst..

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk

Fra : Willy

Dato : 14-11-01 21:35

"JWP" <janpleym@c2i.net> skrev i melding

------------

>Og det skal skje tegn i sol og måne og stjerner<
Frelseren taler om den siste tids tegn som skal åpenbares på himmelen før
verdens ende kommer. Disse tegn skal skje i sol, måne og stjerner. I åndelig
betydning er solen kristendommens lys som er som en sol for dem som er på
vandring mot evigheten. Dersom denne sol formørkes, faller et åndelig mørke
over jorden slik at vandreren ikke ser hvor veien til himmelen går. Solen
formørkes ikke uten at månen kommer foran den. Da blir solen mørk. I åndelig
betydning er månen den natulige fornuft som er til stort hinder for dem som
har tenkt å gjøre anger og bedring. På samme måte som månen i seg selv er
mørk og sort, er den natulige fornuft blind og formørket av syndens lyster.
Men når solen får skinne på månen, kommer det litt lys fra den. Slik gir
også den åndelige sol opplysning til fornuften for at mennesket skal forstå
å utføre sine timelige gjerninger, og ordne sitt liv så at det kan forsørge
seg i denne verden.

Disse tanker kommer meg i hu når jeg leser Luk. 21:25

Mvh

Willy