Defekt pære kan snuppe hovedsikringen.
Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 11-11-01 22:18

Bare en lille oplevelse med min "bette-røv" (GN-125).

Forleden skulle jeg køre på den, men kom kun ca. 50 m. før den døde
fuldstændigt. Efterfølgende skiftede jeg sikringen der var gået, men fandt
ud af at den sprang igen så snart lyset blev tændt.

Ved nærmere eftertanke synes jeg godtnok at lyset ikke har været rigtig
asymmetrisk, og at det lange lys slet ikke kunne lyse langt, men nærmere
lyste nedad !

Synderen blev fundet i går - hvor tiden var til det: Jeg tjekkede pæren og
ledningerne i lygtehuset. Det skal siges at det ikke er halogén, men en alm.
40/45 w. pære der sidder i den. Den lille reflektor der sidder ved det lange
lys var nærmest nedsmeltet og kortsluttede forbindelsen inde i pæren -
hvilket igen kunne snuppe hovedsikringen ! Så blev jeg så klog.

Så nu er jeg vinterklar. 600'eren kommer ikke på vejen mere i år !

Lad blot sneen vælte ned

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125 (SUPER til vinter og bykørsel)