Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grappe tv
Fra : Kongen

Dato : 11-11-01 20:42

Hejsa

Jeg har et problem med at få lyd på mit tvrip, billedet er ok men lyden
mangler,

Jeg har et hauppauge Tv kort, og af software bruger jeg VirtualDub, samt
Divs4 code

Hvis dette ikke er den rette NG så fut lige !

Mvh

Jan Pedersen

Blomst 92159636

Fra : Mogens

Dato : 11-11-01 21:51

On Sun, 11 Nov 2001 20:41:41 +0100, "Kongen" <jp@person.dk> wrote:

> [...]
>mangler,
>
>Jeg har et hauppauge Tv kort, og af software bruger jeg VirtualDub, samt

Du mangler sikkert at slå Line-In til i Record Control.
Det er ikke nok at det er slået til i Play Control.

Dobbeltklik på lyd ikonet i Systray

Klik på Indstillinger > Egenskaber > Indspilning > OK

Flueben ved Line-In. Luk vindue

Prøv så igen

Mvh Mogens

Fra : Kongen

Dato : 13-11-01 11:42

> Dobbeltklik på lyd ikonet i Systray
>
> Klik på Indstillinger > Egenskaber > Indspilning > OK
>
> Flueben ved Line-In. Luk vindue
>
> Prøv så igen
virker ikke øv !

Fra : Mogens

Dato : 13-11-01 16:29

On Tue, 13 Nov 2001 11:41:30 +0100, "Kongen" <jp@person.dk> wrote:

> virker ikke øv !

Har du tjekket at der ikke er skruet ned for lydstyrken på Line-In ?

Og at der ikke er flueben i Slå Fra ved Line-In i Play Control ?

Er der ellers lyd på når du bruger kortet til at se TV ?
For hvis der er det, så kan det næsten ikke være andet end
det jeg beskrev igår.

Mvh Mogens

Fra : Kongen

Dato : 13-11-01 17:30

> [...]
>
> Er der ellers lyd på når du bruger kortet til at se TV ?
> For hvis der er det, så kan det næsten ikke være andet end

Har også være dette igennem mindst 10 gang, og der er fin lyd på når jeg ser
tv, bare ikke på mine optagelser !

Men har lige set i "Device Manager" at der ikke er installeret nogle driver
ud for "Hauppauge WinTV 878/9 WDM Audio Driver" men der skulle ikke nogle
konflikter med dette efter hvad jeg kan se, ( billede postet i dk.binaer)
men det er jo nok det der er problemet !

Nogle der har en driver der kan virke under WinXP, kan ikke finde nogen på
http://www.hauppauge.com/xp

På forhånd tak !