Dæk + Benzin/2Tolie -> Noget skidt?
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 11-11-01 20:13

Hej..

Jeg fik monteret nyt bagdæk på min moped for et par dage siden. Da jeg så
ville ud og trille en bitte tur til aften hoppede den så underligt. Da jeg
kommer hjem i garagen, opdager jeg at dækket er blevet helt bulet og
"opsvulmet" enkelte steder ( på midten af dækket ). Jeg mistænker lidt at
det er kommet fra min kaburator der har dryppet lidt på dækket, men kan det
være rigtigt at lidt Blyfri 95 og lidt 2T Fuldsyntetisk olie kan lave ravage
på et dæk? Der skete ikke noget med mit gamle Pirelli . Btw : dækket er af
mærket Kenda ..

/Thomas

Fra : Toft

Dato : 13-11-01 11:05

Ja det er noget skidt, olie ødelægger alle dæk - hvis de da er lavet af
gummi
Dog skulle "et par dråber" ikke kunne gøre nogen betydelig skade, det lyder
mere som om dit dæk er "født" med defekt i tråden (f.eks. neylon wire inden
in dækket). Prøv at snakke med dem der solgte dækket - hvis de har fået
flere lignende klager kan du regne med et nyt dæk imod at de kan sende det
gamle retur til fabrikken. Hvis de ikke har hørt om problemet før skal du
nok argumentere lidt for det.
mvh Klaus