Orkide
Fra : Kat

Dato : 11-11-01 15:30

Hjælp!
Jeg har fået mig en Orkide - en Phalaenopsis.
Jeg har vandet den for et par dage siden ved at nedsænke den i
lidt vand i 10 minutter.
Nu er der kommet skimmelsvamp på "jorden" of rødderne!
Hvordan kommer jeg af med det igen?
Vil jo ikke så gerne have at planten rådner op
--
/kat
---

Fra : Erna Andersen

Dato : 11-11-01 21:36

Hej

Her er et rigtigt amatørråd: Giv den en tur med hårtørreren,
skimmelsvampe elsker fugt og kulde.

Hilsen Erna

Fra : elha

Dato : 12-11-01 10:08

Hæld lidt Atamon i vandet, husk altid at vande med regn.
Mvh. Elha

http://www.kandu.dk/

Fra : stargazer

Dato : 21-11-01 06:35

Hej

Atamon....................... som man bruger når man sylter !

Atamon er et svampemidel.
Fortynd det med vand.

Husk at lade din plante tøre, mellem vandingerne - ikke asketør - men tør.
Jeg ved godt at nogle siger at man ikke må lade Phal. tørre, men det er gået
fint for mig i over 20 år !

Lars