Buddhistmunk vender tilbage fra de døde
Fra : Live4Him

Dato : 11-11-01 15:14

Det usædvanlige vidnesbyrd fra en buddhist munk i Myanmar (Burma), der kom
tilbage til livet som en forandret mand!

Læs historien på

http://www.udfordringen.dk/

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-11-01 15:50

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det usædvanlige vidnesbyrd fra en buddhist munk i Myanmar
> (Burma), der kom tilbage til livet som en forandret mand!

Ja, det er da en meget sød historie, men sand? Nej det kan jeg ikke
tro, da beretningen indeholder elementer der klart strider imod
Bibelens lære om hvad der sker når et menneske dør.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Live4Him

Dato : 11-11-01 16:22

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message

> Ja, det er da en meget sød historie, men sand? Nej det kan jeg ikke
> tro, da beretningen indeholder elementer der klart strider imod
> Bibelens lære om hvad der sker når et menneske dør.
~~~~~~~~~~~
Og hvor er det så lige at beretningen strider mod bibelens lære, efter din
mening ?

jørgen.

Fra : Live4Him

Dato : 11-11-01 16:41

Der er åbenbart blevet rejst tvivl om autenciteten ved historien. Bla.
spørgsmålet om vidner :

"...The claim that 'there are many witnesses to these events' is also
disputed by Myanmar Christian leaders, who have stated that they had never
met anyone who had been a direct primary witness - nor anyone who had
personally met a direct witness to these events. And when asked, Paul
himself was totally unable to produce any witnesses whatever, not even his
father or mother..."

Læs mere om den opsigstvækkende beretning på :
http://www.ccgm.org.au/articles/resurrected_monk_story.html

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-11-01 16:49

> [...]
> Det usædvanlige vidnesbyrd fra en buddhist munk i Myanmar (Burma), der kom
> tilbage til livet som en forandret mand!

Tja, det er jo lidt svært at forholde sig til.

Det er jo altså ikke til at vide, om manden enten er fuld af løgn eller blot
har været i en skindød tilstand af een eller anden slags.

Et andet er om han kan have hallucineret.

Det er ikke til at vide med sikkerhed om han muligvis kan have læst nogle
passager af Åbenbaringen, som han så har fortrængt og som så er dukket op i
hans bevidsthed igen.

Der er selvfølgelig Ildsøen fra Åbenbaringen, som spiller en temmelig
dominerende rolle.

Jeg har især lagt mærke til hans beskrivelse af denne "Helvedeshersker": Den
synes at være et konglomerat af Abaddon/Apollyon, som beskrives som
"Ødelæggeren" og muligvis også hhv. af Det Lille og Store Dyr...
Det samme gælder "Ildpasseren".

At han oven i købet bogstaveligt talt skulle have mødt Skt. Peter selv er
lidt mistænkeligt: Det er nemlig en ret udbredt og uunderbygget myte at Skt.
Peter skulle passe Himlens port. I Middelalderen var denne dom over
enkeltindividet en rolle som snarere tilfaldt "Mikael Sjælevejer", hvis vi
skal tro vore kalkmalerier.

--
Kh
Anders Peter Johnsen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-11-01 18:36

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> Det usædvanlige vidnesbyrd fra en buddhist munk i Myanmar (Burma), der kom
> tilbage til livet som en forandret mand!
>
> Læs historien på
>
> http://www.udfordringen.dk/

Tak for linket, Jørgen.

Jeg vælger at tro på manden udsagn.
Som nævnt før har jeg selv været "derovre"
et smut, så jeg kan nemt følge ham.
Der er jo masser af andre mennesker, som
har prøvet det, tænk på Raymond Moody's bog:
"Livet efter døden", som udkom i 1976.
Siden er der jo kommen masser af andre af slagsen,
men denne her - den er virkelig fin.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 11-11-01 19:00

> [...]
kom
> tilbage til livet som en forandret mand!

En virkelig interessant historien, ligeså frugterne af den!

Niels

Fra : claus

Dato : 11-11-01 18:57

Live4Him skrev i meddelelsen
<3bee8809$0$768$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Det usædvanlige vidnesbyrd fra en buddhist munk i Myanmar (Burma), der
kom
>tilbage til livet som en forandret mand!

Desværre kan jeg ikke finde din artikel. Men jeg fandt det her:

Citat:
Kirkens traditioner
skal afskaffes nu

Kirken er ufattelig dårlig til at kommunikere med de unge, konkluderer
nyt forskningsprojekt, der anbefaler et opgør med former og traditioner.
De unge i dag leder efter forskellige strategier, der kan få tilværelsen
til at hænge sammen. Men kirken forstår slet ikke at kommunikere med de
unge og svigter dem.
Det er en af konklusionerne i et forskningsprojekt, der bliver
offentliggjort i slutningen af november i forbindelse med Refill 2001,
en konference for teenage- og ungdomsledere.
Projektet hedder "Generation search" (søger-generationen, red.) og er en
beskrivelse af en generation, der skal forsøge at overleve i et kaos af
modsætninger.
- De unge søger blandt andet efter tryghed og fællesskab, og det er lige
nøjagtig, hvad kirken kan tilbyde. Men rammerne er frygtelige, og det
holder de unge væk, siger Thomas Willer, der har en bachelor i sociologi
og sammen med Søren Østergaard står bag Generation Search.

Hilsen Claus der er helt enig.

Fra : claus

Dato : 11-11-01 19:05

> [...]
kom
>tilbage til livet som en forandret mand!

Jeg kan ikke få det frem. Jeg søger men finder ikke. Kan du ikke lægge
det ud i et brev?

Hilsen Claus.

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-11-01 19:34

"claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Live4Him skrev i meddelelsen
> <3bee8809$0$768$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Jeg kan ikke få det frem. Jeg søger men finder ikke. Kan du ikke
> lægge det ud i et brev?

Prøv på dette link, hvor du kommer direkte til artiklen helt uden om
forsiden!

http://www.udfordringen.dk/Fraavisen/back_from_the_dead.htm

Fra : claus

Dato : 11-11-01 20:32

Andreas Falck skrev i meddelelsen <9smgb1$9n$1@egon.worldonline.dk>...

>Prøv på dette link, hvor du kommer direkte til artiklen helt uden om
>forsiden!
>
>http://www.udfordringen.dk/Fraavisen/back_from_the_dead.htm

Tak for hjælpen.

Jeg er dog skuffet over indholdet af teksten. Det er føelsespornografisk
mission.

Hilsen Claus.

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-11-01 21:05

> Andreas Falck skrev i meddelelsen
<9smgb1$9n$1@egon.worldonline.dk>...

> Tak for hjælpen.
>
> Jeg er dog skuffet over indholdet af teksten. Det er
> føelsespornografisk mission.

Jeg er nok ikke spor uenig, om end jeg nok havde valgt et lidt andet
udtryk )