Skærme
Fijala 3554
LCD (Fladskærm) Prisleje 8500,-
Fra : WormMan

Dato : 11-11-01 15:03

Hejsa

Jeg har tænkt mig at købe en LCD (Fladskærm) skærm. Og det højeste jeg kan
give for skærmen er 8500,-, er der nogen der kan anbefale en god skærm. Så
vil jeg blive meget glad.

Mvh

Peter Clausen
pclausen@mail.dk

Fra : MacMan

Dato : 11-11-01 15:30

I brevet "3bee8506$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk" skrev WormMan
(pclausen@mail.dk) den 11/11/01 15:02:

> [...]
> give for skærmen er 8500,-, er der nogen der kan anbefale en god skærm. Så

Jeg har selv set en del på 17" LCD skærme den seneste uge og regner med at
købe denne:
http://www.samsungmonitor.com/html/products/171b.htm
Pris: Ca. 8.000,-

Eneste minus er, at den kun har analog indgang.

- Morten

Fra : WormMan

Dato : 11-11-01 17:35

Jeg vil gerne have den er digital. Da det er lidt latterligt at have en
analog skærm, og heller ikke så smart igen :) (Lidt blærerøv er man vel)

Mvh

Wormie

Fra : MacMan

Dato : 11-11-01 17:45

I brevet "3beea89d$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk" skrev WormMan
(pclausen@mail.dk) den 11/11/01 17:34:

> Jeg vil gerne have den er digital. Da det er lidt latterligt at have en
> analog skærm, og heller ikke så smart igen :) (Lidt blærerøv er man vel)

Hvad så med denne (lidt for dyr):
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797943

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-11-01 19:06

"WormMan" <pclausen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> give for skærmen er 8500,-, er der nogen der kan anbefale en god skærm. Så

Ved du hvad,,, du kan få meget alm. skærm for 8500 kroner... LCD skærme er
stadig alt for dyre... Jeg ville da ikke kunne holde ud at køre i 1024/768
ved 60 HZ fx..... eller ved 17 "´erne er opløsningen vist oppe på 1280/1024
men stadig ved 60 HZ. Det er altså ikke holdbart.....

Man skal mindst op på 85 HZ.

Køb dog en Eizo kvalitets skærm eller ligende. Med flat billedrør og store
opløsninger og god refresh rate ~ >85 HZ

Fra : Jacob

Dato : 11-11-01 20:20

> [...]
1280/1024
> men stadig ved 60 HZ. Det er altså ikke holdbart.....

Hej,

Dette gælder ikke ved TFT skærme - da opdateringen af billedet foregår på en
helt anden måde. Så du vil ikke opleve 60Hz som flimren - faktisk kan man
slet ikke se en TFT skærm opdatere billedet.

Køb bare en 17" TFT skærm af et anderkendt mærke, så skulle det nok gå

Mvh
Jacob

Fra : M. Aa. J.

Dato : 11-11-01 20:25

> men stadig ved 60 HZ. Det er altså ikke holdbart.....
>
> Man skal mindst op på 85 HZ.

Sådan noget vrøvl.

Du kan overhovedet ikke sammenligne refresh rates for CRT og TFT skærme da
en TFT skærm fungerer helt anderledes.

Her er et eksempel:
Jeg kører 1280x1024 ved 85 hz på min 19" IBM G96 og
1024x768 ved 60 hz på min bærbare HP Omnibook 6000 med TFT skærm.
Billedet på min bærbare pc står langt mere flimmerfrit end på den stationære

Venlig hilsen
M. Aa. J.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-11-01 20:45

"M. Aa. J." <edb@a-kraft.dk> wrote in message

> Sådan noget vrøvl.
>
> Du kan overhovedet ikke sammenligne refresh rates for CRT og TFT skærme da
> en TFT skærm fungerer helt anderledes.

Ok ok,, til jer begge,,,

Men så fik jeg da også lært lidt idag......

Men jeg kan nu ikke helt fortå, at du siger man ikke kan se de 60 HZ.
Skærmene må have et eller andet filter eller noget indbyget. Således at
flimmeren ikke kan ses....

Man kan jo fx. godt se at en glødepære flimre, hvis man kigger godt efter.

Fra : MacMan

Dato : 11-11-01 20:52

I brevet "3beed53a$0$2045$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk" skrev Bjarke
Hansen (bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk) den 11/11/01 20:44:

> [...]

> Men jeg kan nu ikke helt fortå, at du siger man ikke kan se de 60 HZ.
> Skærmene må have et eller andet filter eller noget indbyget. Således at

Læs mere om hvorfor LCD skærme ikke flimrer, og hvorfor 60 Hz er nok her:
http://www.samsungmonitor.com/html/support/faqtft.htm

- Morten

--
Arto - Danmarks sjoveste hjemmeside

På Arto finder du bl.a. sjove postkort, pennevenner, downloads, SMS,
fansider, forum, chat og ikke mindst over 15.000(!) vitser.

http://www.arto.dk

Fra : WormMan

Dato : 12-11-01 13:44

Og jeg skal ikke have en TFT skærm, da jeg vil have en LCD skærm. BASTA :)

Wormie

Fra : MacMan

Dato : 12-11-01 16:00

I brevet "3befc42e$0$214$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk" skrev WormMan
(pclausen@mail.dk) den 12/11/01 13:44:

> Og jeg skal ikke have en TFT skærm, da jeg vil have en LCD skærm. BASTA :)

Okay, der er vist en der skal have læst lidt om teknik.
TFT er LCD.
Man kan lave et LCD display med forsk. teknologier - f.eks. DSTN og TFT,
hvor TFT er det bedste.

- Morten

Fra : M. Aa. J.

Dato : 12-11-01 17:48

> Og jeg skal ikke have en TFT skærm, da jeg vil have en LCD skærm. BASTA :)

er det humor?

Venlig hilsen
M. Aa. J.

Fra : WormMan

Dato : 13-11-01 14:09

Den var lidt koger den besked. Jeg var nemlig ret sur på det tidspunkt da
jeg skrev den. En downloade på 600 megs, gik i kludder den dag.

MVH

Peter

Fra : Dr. Ralph

Dato : 12-11-01 17:59

> [...]
>give for skærmen er 8500,-, er der nogen der kan anbefale en god skærm. Så

Overvej denne, hvis du vil have det nyeste af det nyeste i flot
design:
http://www.proconsult.dk/katalog/disp/tft/tft-15/mon-vs-vx500_stor.html

Den har et rekordstort kontrast forhold på 400:1 (normalen er for de
bedste TFT 300:1), både digital og analog indgang, mikrofon og
højttaler i fod, LCD synsvinkel vandret og lodret på 160 grader.
Kort sagt den bedste 15' tft på markedet lige nu.

Og den fås til kun 5900 kr incl moms.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : M. Aa. J.

Dato : 12-11-01 19:05

linket virker ikke

Venlig hilsen
M. Aa. J.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-11-01 20:36

> linket virker ikke

Det gør det her!

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-11-01 22:11

> "M. Aa. J." <junker_mads@hotmail.com> wrote in message
> linket virker ikke

Sørg for at hele linket er kopieret over i din browser - din newsreader
ombryder sikkert linket til at fylde halvanden linje og så er det kun den
øverste linje som kommer med når du klikker på linket.

Flemming

Fra : Dr. Ralph

Dato : 13-11-01 00:49

>linket virker ikke
>
>Venlig hilsen
>M. Aa. J.

Sludder........har lige testet det igen...virker fint.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.