Placering af formue
Fra : Bräuner

Dato : 10-11-01 21:33

Hej,

Jeg har efter solgt ejendom ca. 400.000 kr., som jeg ønsker at binde i 1-1,5
år.
Hvad er efter jeres skøn, den bedste måde at placere moneterne på.
MVH.
Jesper

Fra : Anders Mork

Dato : 11-11-01 18:19

> Jeg har efter solgt ejendom ca. 400.000 kr., som jeg ønsker at binde i
1-1,5
> år.
> Hvad er efter jeres skøn, den bedste måde at placere moneterne på.

Det kommer jo lidt an paa hvad man vil om et halvandetaars tid. Hvis man vil
vaere helt sikker paa at pengenes koebekraft kan bruges til det samme paa
det tidspunkt som de kan idag, kunne man jo koebe indeksobligationer. Eller
gider man ikke doeje med det er det nemmeste jo nok at lave et aftaleindskud
i banken.

../Anders

Fra : peter herzberg

Dato : 11-11-01 18:30

Hvis det alene handler om placering og ikke forrentning, er obligationer det
rigtige.
Du kan da også shoppe i banker og få 4-5% i rente.

Indexobligationer er gode hvis inflationen også stiger. Det er nærmest en
forudsætning.
Hvis vi ikke forudsætter noget som helst, så en kort obligation på 1½ år.
Det vil dog ikke give mere end 3-4% i rente.

Nej jeg tror du skal finde nogle hjemmesider for at fnde renten i
forskellige banker og placere dem der til muligivs 5%.