Automatisk logon
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-01 21:30

Måske et dumt spørgsmål, men jeg har ikke kunnet finde noget i
hjælpefilerne.

Jeg har et lille lokalt netværk, som kun jeg selv har adgang til. Jeg
vil meget gerne have en automatisk logon, når jeg starter computeren -
vel og mærke uden jeg behøver indtaste brugernavn og kodeord. Hvad skal
jeg gøre?

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Thomas Lersey

Dato : 10-11-01 23:58

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> vil meget gerne have en automatisk logon, når jeg starter computeren -
> vel og mærke uden jeg behøver indtaste brugernavn og kodeord. Hvad skal

En logon kræver som minimum et brugernavn og eventuelt et password, men det
hele kan klares fra en kommando i startup.cmd.
fx
logon.exe USERID /pPASSWORD

Logon.exe har også en række andre options til angivelse af lokal eller
domain logon m.m.

/Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-01 01:18