spørgsmål af Ida
Fra : Ivar Andersen

Dato : 10-11-01 20:47

Hej
dette er på min kærstes pc'er, derfor hans navn..

tak for alle de flotte svar.. håber på andre lige så gode
svar på dette brev..

1. hvor stor er en stor tissemand, når den er stiv??
min kærstes er cirka på størrelse som en dildo..

2. når jeg kommer, er det sæd?? Eller hvad hedder
det, når en kvinde kommer??

3. hvad er forskellen på at komme og få en orgasme??

dette var alt for nu..

Venlig hilsen
Ida

Fra : Henning

Dato : 11-11-01 17:13

"Ivar Andersen" <ivar@pc.dk> wrote in message
> Hej

Hej Ida

> 1. hvor stor er en stor tissemand, når den er stiv??
> min kærstes er cirka på størrelse som en dildo..

Dildoer findes jo i forskellige størelser, det samme med
mænds tissemænd, størrelsen, og du mener vel længden?
er ca. 15- 17 cm som det der ligger inden for normal-
længde området, målt fra skambenet til spidsen, om
han er kraftig eller mager har lidt indflydelse på målet,
jo tykkere han er, des kortere vil hans penis jo virke,
da fedtlaget på hans mave vil optage 1-2 cm.

> 2. når jeg kommer, er det sæd?? Eller hvad hedder
> det, når en kvinde kommer??

Fra du bliver tændt og får lyst til sex, vil dit skød blive
fugtigt, fordi du begynder at udskille en lidt tuktflydende
klar vædske, der gør at du kan have sex/samleje, uden
det bliver ubehageligt, men rart og dejligt, det føles nærmest
som eksplorations-kreame, blødt og smørende.
Det er kun mænd, der har sæd, kvinder har æg, som udvikles
i æggestokkene og bliver befrugtet i æggelederen når de
er på vej ned i livmoderen, den ene gang om måneden du
har ægløsning, det styres af dine hormoner, fra menstruation
til ægløsning går der ca. 14 dage og så går der ca. 14 dage
til du igen får menstruation, det kaldes menstruations-cyklus.

Når en kvinde kommer, kaldes det orgasme, nogle kvinder
får sprøjtende væske udflod, der minder om at tisse, men det er
af en helt anden konsistens, det kaldes at kvinden ejakulere,
men det er ikke så almindeligt det sker så kraftigt, at man
lægger mærke til det, oftest kan man bare opleve, at kvindens
fugtighed, bliver ligesom tyndere og mindre smørende.

> 3. hvad er forskellen på at komme og få en orgasme??

Når mange taler om at de kommer, mener de at de fik
orgasme, som mange også kalder at få udløsning.
Mænd kan godt få sædafgang, uden de derfor opnår
at få orgasme.
Orgasme er der tale om, når det fysiske og psykiske
"smelter sammen" til en helhed og sker samtidig,
får man de fysiske tegn på orgasme/udløsning, før
man tanke og følelsesmæssigt er parat til det, føler
man ikke helt den tilfredsheds-mætheds fornemmelse,
som man føler, når sindet og fysikken følges ad til
klimaks.

Har du lidt svært ved at blive fugtig, når du har lyst
til sex, kan du finde det sted hvor fugten kommer fra
og stimulere dette til at afgive den nødvendige bløde
kreamede fugtighed.
Stedet er i kanten af din skedeåbning der hvor dit
mellmkød adskiller dit numsehul og skeden, ved blidt
at stimulere dette område, kan man få kirtlene til at
åbne sig og afgive deres smørende sekret, som man
så kan fordele over sine kønsdele, mellem skamlæberne
og klitoris, en tør klitoris vil hurtigt gøre ondt når den
bliver kærtegnet og klitoris er nok det vigstigste område
når en kvinde skal opnå orgasme, da det er hendes
mest følsomme område i forbindelse med hendes kønsorganer,
svarende til mændenes pik-hoveder, mændene udskiller gennem
urinrøret også en klar smørende vædske, når de bliver tændt
og får lyst til sex, deet er ikke sperm, men kaldes
pre-sperm og kan godt indeholde sædceller ( gør det altid)
Det er derfor, man skal bruge kondom fra start til slut, hvis
kvinden ikke bruger anden form for beskyttelse mod graviditet,
er steriliseret som du, eller han er steriliseret, Det må dog anbefales
at der ved nye forhold altid anvendes kondom, til man er sikker
på, at partneren ikke har en sygdom der kan oveføres seksuelt,
for visse kønssygdomme kan føre til sterilitet hos begge parter
og det er jo ikke så smart, hvis man senere vil have børn, hvilket
jo ikke er aktuelt i dit tilfælde, men smittet kan du aligevel blive.

Fandt i ud af om det var tale om svampe-infektion
din kæreste havde? Du kan godt gå rundt og være
symptomfri smittekilde, uden at være klar over det.
Det for øvrigt med enhvær kønssygdom.

Du må altid enten ringe, eller maile til mig privat,
hvis du føler du har nogle spørgsmål, jeg kan
hjælpe dig med

> Venlig hilsen
> Ida

Kærligst
Henning

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 11-11-01 18:42

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message

> Mænd kan godt få sædafgang, uden de derfor opnår at få orgasme.

Generelt må man nok sige at det er mere reglen end undtagelsen du har
beskrevet der..

For tiden hører man om flere og flere kvinder som enten aldrig får orgasme
eller gør det meget sjældent, men jeg har på fornemmelsen at mænd ikke får
orgasme i mere end 2-3% af alle tilfælde, måske meget mindre..

Personligt er det temmelig sjældent jeg får det.. Tror ikke jeg har fået
mere 10-15 stykker i hele mit sexuelt aktive liv..

Fra : Anita

Dato : 11-11-01 19:33

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Personligt er det temmelig sjældent jeg får det.. Tror ikke jeg har fået
> mere 10-15 stykker i hele mit sexuelt aktive liv..

Kan du beskrive forskellen?

/Anita

Fra : Tomas O.

Dato : 11-11-01 23:20

Anita skrev:

SNIP manden orgasme

> Kan du beskrive forskellen?

Har du aldrig onaneret for lige at kunne falde i søvn?
Der kommer man men det er ikke en orgasme.

Det er det samme for mænd. 10 hurtige ryk for at kunne sove er en
ting, en orgasme hvor man ser sol måne og stjerner og næsten går
i sort og hvor kroppen snurrer bagefter og man er fuldstændig
flad og ikke helt ved bevidsthed er mere sjældent omen jeg
oplever den oftere er der når den jeg har sex med er en jeg
elsker.

Svært at beskrive. Prøv du at beskrive en af dine orgasmer?

Der ER MEGET stor forskel på hvor intenst en mand kan komme,
sprøjte, få udløsning. Nogen gange er det som et hurtigt nys,
nogen gange som en sagte rislende bæk, nogen gange som et
vulkanudbrud der efterlader en i en tilstand som franskmændene
kalder 'den lille død'

--
Hilsen Tomas O. som mangler et sted at bo fra 01.01.02 1v eller
2v lejlighed, gerne fremleje i kortere tid helst i København

Fra : Anita

Dato : 12-11-01 10:24

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> SNIP manden orgasme

> Har du aldrig onaneret for lige at kunne falde i søvn?

Ærligt nej. Det har jeg faktisk aldrig prøvet.

> Der kommer man men det er ikke en orgasme.

Jeg ta'r dit ord for det

> [...]
> flad og ikke helt ved bevidsthed er mere sjældent omen jeg
> oplever den oftere er der når den jeg har sex med er en jeg

Jeg er skam godt klar over at der er forskel på styrken i en orgasme, men
jeg kan vist stadig ikke helt se forskellen på hvornår det er en orgasme og
hvornår det 'bare' var en udløsning. Jeg ved godt at det ikke nødvendigvis
sker på samme tid, men da *Drømmefyren* påstår at det kun sker i ca. 2-3% af
tilfældene at han får orgasme, bliver jeg temmelig overrasket. Derfor kunne
jeg godt tænke mig at høre nærmere om hvori forskellen består. Jeg tror, jeg
forestiller mig en eller anden form for skala (fx. fra 1 til 10) hvor 10 er
den ultimative orgasme og 1 'bare' er udløsningen. Hvad er en 5'er så? En
orgasme eller en udløsning? Og hvordan kan man vide det?

Jeg forstår det vist bare ikke, da jeg ikke selv oplever noget tilsvarende.

> Svært at beskrive. Prøv du at beskrive en af dine orgasmer?

Ja, det er sgu ikke let *S* Var også derfor jeg spurgte om han 'kunne'
beskrive det.

> [...]
> nogen gange som en sagte rislende bæk, nogen gange som et
> vulkanudbrud der efterlader en i en tilstand som franskmændene

Se det er jo ellers ret flot beskrevet, hvordan det føles

Venligst Anita

Fra : claus

Dato : 12-11-01 11:49

Anita <anita@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> den ultimative orgasme og 1 'bare' er udløsningen. Hvad er en 5'er så? En
> orgasme eller en udløsning? Og hvordan kan man vide det?

Det er en ren strid om ord; orgasme, udløsning, ejakulation - og hvad
man så vælger at lægge i ordene. Man kan som mand godt nå et højdepunkt
af nydelse uden at få udløsning og man kan få udløsning uden at føle ret
meget ved det.
Lægevidenskabeligt er en orgasme bl.a. karakteriseret ved en række
ufrivillige muskelsammentrækninger. Så ud fra den betragtning er en
udløsning altid det samme som orgasme. Om man så vælger at brede
orgasmebegrebet ud til også at dække lystfølelser uden disse
muskelsammentrækninger er vel et spørgsmål om personlig smag.
--
hilsen claus

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 13-11-01 21:55

"Anita" <anita@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> "*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du beskrive forskellen?

Argh!!! Du er da ikke sød nu...

Men hvis man skal sætte det op lidt sort/hvid, så er udløsning fysisk, og
orgasmen psykisk..

Udløsningen er let nok at opnå, men for at få orgasme, så skal en række af
faktore være opfyldt, og er de det, får man måske en orgasme...

Du må selv kende det.. Du dyrker sex med en fyr, og du får en orgasme..
Senere, er situationen PRÆCIS den samme (sted, stilling, person, følelser
osv), men denne gang får du ikke orgasme... Hvorfor gør du ikke det?? Det
kan man ikke svare på, vel?

Fra : chokmah

Dato : 12-11-01 07:43

"Ivar Andersen" skrev d. 10-11-01 20:47 dette indlæg :
> Hej
> dette er på min kærstes pc'er, derfor hans navn..

Nå men det var da rat ligeopsm at få det på plads !

> tak for alle de flotte svar.. håber på andre lige så gode
> svar på dette brev..

ja dte manglede bare !

> 1. hvor stor er en stor tissemand, når den er stiv??
> min kærstes er cirka på størrelse som en dildo..

Ja ida lad os tage det fra grunden og sige det er meget forskeligt fra
mand til mand men i mellem hvide mænd tror jeg at længde i genemsnit
ligger i rejst tilstand omkring 16,3 cm måske 17 - hvad egentligt er
knapt så væsentligt som breden - hvad jeg egentligt ikke ved havd er
men mon ikke det svinger fra et sted mellem 4½x6 cm i begge vider

> 2. når jeg kommer, er det sæd?? Eller hvad hedder
> det, når en kvinde kommer??

Puuh skede sekret vil jeg tror det er lidt noget andet ved ejakulation
lidt tynder den kliniske betagensle kender jeg ikke !

> 3. hvad er forskellen på at komme og få en orgasme??

ingen tror jeg ?
MvH
Bo

http://www.kandu.dk/