Færgesvigt-hvad gør man?
Fra : Inger Buchard

Dato : 21-01-01 21:18

Vi havde bestilt og betalt færge med Colorline 7.2.01 fra Hirtshals til
Larvik. I fredags fortalte vores rejsebureau, at turen var aflyst. I dag
søndag fortalte Color Lines billetkontor, at turen var aflyst, fordi der var
for få passagerer.
Hvad gør man som forburger overfor den slags? Der er under 3 uger til
feriestart, så jeg kan ikke aflyse turen uden økonomiske tab. Jeg har kun et
færgealternativ, nemlig at tage til Kristiansand fra Hirtshals. Det
indebærer, at jeg ikke får en nats søvn - der er afgang kl. 01.00 og ankomst
07.00, altså maks. 5 timers fred og ro - og køreturen til Rauland forlænges
med to timer. For os halvgamle mennesker er det ikke ligemeget, og det var
da også afgørende for vores valg af feriemål, at vi kunne få en god langsom
færgesejlads fra Hirtshals til Larvik og en stille 3-timers køretur på
kendte veje til Rauland.
Har ColorLine ikke en pligt til at overholde indgåede aftaler, også når de
er underskudsgivende?
Inger

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 21-01-01 21:39

Du rører ved en generelt problem ved køb af ferieydelser. Charterselskaber
kan også uden grund aflyse rejser indtil kort før tid. Vi mangler en
interesseorganisation der skal varetage forbrugernes interesse i den slags
sager, men vi finder os i det....

Fra : Keld Westergaard Bør~

Dato : 07-02-01 07:31

Prøv at videresende din forespørgsel til Forbrugerrådet og bed dem vurdere
spørgsmålet.
Det mangler da bare at forbrugeren skal stå helt uden rettigheder!
Keld