/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Færgesvigt-hvad gør man?
Fra : Inger Buchard


Dato : 21-01-01 21:18

Vi havde bestilt og betalt færge med Colorline 7.2.01 fra Hirtshals til
Larvik. I fredags fortalte vores rejsebureau, at turen var aflyst. I dag
søndag fortalte Color Lines billetkontor, at turen var aflyst, fordi der var
for få passagerer.
Hvad gør man som forburger overfor den slags? Der er under 3 uger til
feriestart, så jeg kan ikke aflyse turen uden økonomiske tab. Jeg har kun et
færgealternativ, nemlig at tage til Kristiansand fra Hirtshals. Det
indebærer, at jeg ikke får en nats søvn - der er afgang kl. 01.00 og ankomst
07.00, altså maks. 5 timers fred og ro - og køreturen til Rauland forlænges
med to timer. For os halvgamle mennesker er det ikke ligemeget, og det var
da også afgørende for vores valg af feriemål, at vi kunne få en god langsom
færgesejlads fra Hirtshals til Larvik og en stille 3-timers køretur på
kendte veje til Rauland.
Har ColorLine ikke en pligt til at overholde indgåede aftaler, også når de
er underskudsgivende?
Inger



 
 
Kennet og Pernille (21-01-2001)
Kommentar
Fra : Kennet og Pernille


Dato : 21-01-01 21:39

Du rører ved en generelt problem ved køb af ferieydelser. Charterselskaber
kan også uden grund aflyse rejser indtil kort før tid. Vi mangler en
interesseorganisation der skal varetage forbrugernes interesse i den slags
sager, men vi finder os i det....


Inger Buchard skrev i meddelelsen <94ffto$res$1@news.inet.tele.dk>...
>Vi havde bestilt og betalt færge med Colorline 7.2.01 fra Hirtshals til
>Larvik. I fredags fortalte vores rejsebureau, at turen var aflyst. I dag
>søndag fortalte Color Lines billetkontor, at turen var aflyst, fordi der
var
>for få passagerer.
>Hvad gør man som forburger overfor den slags?



Keld Westergaard Bør~ (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Keld Westergaard Bør~


Dato : 07-02-01 07:31


Prøv at videresende din forespørgsel til Forbrugerrådet og bed dem vurdere
spørgsmålet.
Det mangler da bare at forbrugeren skal stå helt uden rettigheder!
Keld



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste