Med tog Berlin-Warszawa-Litauen?
Fra : Mads Pedersen

Dato : 21-01-01 20:11

Er der nogen der har nogle erfaringer med ovennævnte? Personligt prøvede jeg
turen den modsatte vej for nogle år siden, hvilket (på grund af egen
manglende omtanke) var en hårrejsende oplevelse med både toldrazzia, trusler
om overfald, chikane fra hviderussiske grænsevagter (ALDRIG har jeg set så
stor en kvinde!!!!!!!!!), men har alligevel overvejet at tage turen igen her
til sommer. Dog vil jeg forberede mig en hel del bedre end sidst, og det er
såmænd derfor jeg skriver.

Kort sagt : er der nogen der har prøvet turen og kan fortælle om gode og
dårlige ting, hvad man eventuelt skal se undervejs m.m.?

Jeg havde umiddelbart forestillet mig, at jeg ville lave et par stop
undervejs, gerne i nogle af de mindre byer man eventuelt passerer undervejs,
i såvel Hviderusland som Polen og Litauen, men hvad er der at se?

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : SP

Dato : 22-01-01 00:54

Du kan finde alle oplysninger på www.inyourpocket.com
/SP

Fra : Emil Jelstrup

Dato : 28-05-01 14:24

Mads Pedersen wrote to news:dk.fritid rejse (21/01/01):

> [...]
>
> Mvh Mads
> ----
> Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Det er godt nok et sent svar, men jeg håber, at du kan bruge det (hvis du ikke
ved det i forvejen eller har været ude at rejse på denne strækning).

Toget Warszawa-Vilnius har det sidste halve år gået direkte fra Polen til
Litauen via Trakiszki og Sestokai,
uden om Hviderusland. Så du vil ikke få problemer med visum og hviderussiske
grænsevagter.

Toget (nummer D28) har kun sovevogne, og går på ulige datoer fra Warszawa C
21:45, og ankommer i
Vilnius 08:05 næste dag.

Den modsatte vej går tog D 27 (kun sovevogne) på lige datoer fra Vilnius 19:30,
og det ankommer til Warszawa C 05:47 næste dag.
-
Priser (uden ligge/sovepladstillæg, hvis billetten købes i Polen, den vil koste
meget mere i Danmark):
2.kl. enkelt: 14,84 euro (110 DKK).
1.kl. enkelt: 18.47 euro (138 DKK).
2.kl. tur/retur: 23,74 euro (177 DKK).
1.kl. tur/retur: 29,55 euro (220 DKK).

Obligatoriske sovepladstillæg (enkelt, hvis tillægget købes i Polen):
3-persons sovekupé: 15 euro (112 DKK).
2-persons sovekupé: 23 euro (172 DKK).
1-persons sovekupé: 53 euro (395 DKK).
-
Du kan reservere plads hos WARS (det polske sovevognsselskab) på telefon
0048-22 82 72 219.
Så kan du hente billetterne når du kommer til Polen.

//Emil Jelstrup