Multiplade?
Fra : Finn Jensen

Dato : 10-11-01 06:54

Hej alle,

Bare mig med fliseklæberen og det sat... tapet !

Nå men da jeg sad over aftenskaffen i går og kiggede på mine akvarier så fik
jeg en idé med at byggen en hel reol væg i multiplader, altså disse her som
er af gasbeton/letbeton.

Jeg havde tænkt mig at der skulle være 4 huller á 70 cm. længde og 50 cm.
højde samt et lang hul på 150 cm. og 90 cm. høj. Her i skal mine 5 akvarier
stå. Derud over vil jeg så lave yderligere nogle således at det passer med
loftshøjden.

Spørgsmålene er så:
1- Hvor meget kan disse multiplader bære?
2- Kan 2 multiplader sat sammen som en lang plade på 180 cm. bære 300 kilo?.
Her tænker jeg på om sammenlimningen vil brase sammen?. Jeg kan understøtte
pladerne ved hver 80 cm. men desværre ikke ved limningen.
3- Hvilken lim/klæber skal jeg bruge for at lime pladerne sammen?
4- Hvilken spartelmasse skal bruge til efterbehandlinge?
5- Hvilken maling skal jeg bruge til slut malingen?
6- Hvilken mål fåes multiplader i?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Calle

Dato : 10-11-01 09:47

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| 4- Hvilken spartelmasse skal bruge til efterbehandlinge?
| 5- Hvilken maling skal jeg bruge til slut malingen?

Hej

Jeg har lige muret med mutiplader. Du skal bruge den multipladelim der hører
til.
Ang. brud i samlinger, så kan jeg sige dig, at limen er så stært, at det vil
brække et andet sted.
Ang. længde, så kan man få blokke på med en længde på et par meter
(overliggere + multiplade) , så du kan evt. lave det med en gennemgående.
Pladerne er meget nemme at save i, så du kan tilpasse dem til dit brug.
Til spartling, laver de noget der hedder gullspackt, som fås i forskellige
grovheder.
Men du skal nok lave reolen på stedet, da den bliver tung.
(en kammerat fik en stor demoreol i det lokale byggemarked, den måtte vi
save i mange dele, for at den kunne bæres. Da han fik den hjem limede han
den sammen, det blir ikke at se, når den bliver spartlet over.

Calle