Hjælp min kone vil til Mallorca
Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 19-01-01 21:19

Sommerferien skal snart planlægges og min kone og jeg er enige om at det
skal være et børnevenligt sted. Vi har to på hhv 7 og 9 år. Men hun vil
gerne til Mallorca (nordkysten) - der har nogle meget børnevenlige steder.

Jeg kunnne godt tænke mig noget andet. Er der nogen der kan hjælpe med gode
tips.

Det skal - som sagt - være børnevenligt - og det skal heller ikke være for
dyrt.

Hvad med Cypern, Malta eller Grækenland? Findes der nogle rigtigt gode
steder for en børnefamilie her ??

Hvordan er mulighederne for selv at arrangere en billig og god rejse til de
tre nævnte lande?

mvh
Stig

Fra : Thumb

Dato : 22-01-01 10:52

On Fri, 19 Jan 2001 21:18:58 +0100, "Stig Hartvig Nielsen"
<hartvig@wmr.dk> wrote:

> [...]
>steder for en børnefamilie her ??
>
>Hvordan er mulighederne for selv at arrangere en billig og god rejse til de

Mallorca er alletiders ø at cykle på ! Bliver brugt af profferne til
sæson fortræning omkring påske.

Om sommeren bliver man føntørret ! Højeste vejpunkt er 1500 meter.

Bjergvandring kan man også.

mvh

John

Fra : Dennis Fantoni

Dato : 22-01-01 23:55

"Stig Hartvig Nielsen" <hartvig@wmr.dk> wrote in message

> [...]
> dyrt.
>
> Hvad med Cypern, Malta eller Grækenland? Findes der nogle rigtigt gode

Jeg har været på Cypern (kan ikke lige huske stedet, rigtig flotte
sandstrande) og på mallorca. (palma, cala millor, pueto de soller) (og kreta
, italen, tyrkiet, portugal, tjekkiet og spanien). Af alle de steder er
Mallorca en klar favorit til næste gang jeg skal på ferie tæt på. Jeg er
nysgerrig og vil gerne se noget nyt hver dag..

Mallorca er faktisk et ret godt sted at holde ferie - du skal bare sørge for
at komme rundt på øen (kan måske blive et problem med børnene) lej en bil i
starten af ferien og kør rundt og få set på de forskellige byer. Vær ikke
bange for at køre langt. Øen er ikke så stor - man kan altid finde tilbage
igen.

Der er meget flot natur på den ene side af øen ( fra palma og til hjøre
langs kysten og bjergene).

Mallorca har den flotteste natur jeg har set indtil videre i europa - men du
skal køre lidt rundt for at finde den. Prøv også at tage turen med toget fra
palma til soller. (der går et turisttog om morgenen - det er *rigtigt*
gammelt, og en ret speciel oplevelse.). fra soller tager man sporvognen ud
til puerto de soller. Soller og puerto de soller er ret specelle oplevelser.
Byerne har ikke ændret sig særligt meget de sidste 20 år, siden jeg var der
første gang. Fra puerto de soller kan man tage en båd ud og kigge på nogle
klipper og en (faktisk ret spændende) stenstrand mellem nogle høje klipper.

Grækerne er meget flinke. Jeg syntes de er flinkere end mallorcinerne, men
begge steder føler du dig velkommen. Børnene er nok nogenlunde ligeglade -
bare nogen sørger for at underholde dem.

I kan også prøve portugal.

Definer Børnevenlig...

Hvis i bare skal sumpe ved poolen i 14 dage mens hotellets personale render
rundt med ungerne så har spies og tjæreborg vist sådan nogen steder. Det er
ikke helt billigt og (syntes jeg) extremt kedeligt at holde ferie hvor man
forbliver på samme hotel 14 dage i træk. Men det er ganske børnevenligt.. De
skal nok ha' det sjovt i sådan et vandslaraffenland med pools og alverdens
aktiviteter...

Som jeg ser det, så er mallorca et *RET* godt sted at tage hen *før* man får
børn.. hvis man kender øen kan man lave en uhyggelig romatisk ferie ud af
det.

God rejse

Dennis (Som er på vej til brasilien).