Den Dominikanske Republik
Fra : jehandersen@my-deja.~

Dato : 19-01-01 14:05

Den 16. februar rejser min kæreste og jeg to uger til Den Dominikanske
Republik (Cofresi Beach på nordkysten). Nogen der har erfaringer/gode
råd om destinationen?

Vh.

Jette

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Have

Dato : 19-01-01 16:07

Øv....Bare det var mig. Vi, min hustru og jeg, var der på denne årstid
sidste år. Hvis det er varme, sol og strand liv i går efter så bliver i ikke
skuffet. Forventer i derimod at komme til et vestligt land, med dertil
hørende civilisation og liv i byerne så bliver i skuffet.

Landet er meget fattigt og ca. 60% af befolkningen lever på et
eksistensminimum, hvilket sætte sine helt naturlige begrænsninger for hvad
der sker i byen m.m.

Dog skal det også siges at befolkningen er utrolig imødekommen, men der
hersker en del kriminalitet, grundet den store fattigdom, og de store
klasseforskelle i samfundet generelt. Af samme årsag er der meget bevogtning
på hotelstederne, men uden at det føles generende på nogen måde. Desuden er
det et godt sted at dykke hvis i har den interesse. Hvis ikke kan jeg
kraftigt anbefale at i køber et prøve dyk (jeg mener det koster et par
hundrede kroner) og får set et koralrev fra den rigtige side - vandsiden.

Alt i alt kan jeg kun sige at vi havde en rigtig god ferie på Cofresi Beach
med Tjæreborg rejser.

Har du mere konkrete spørgsmål vil jeg gerne prøve at besvare dem.

Med venlig hilsen

Jens

Fra : jehandersen@my-deja.~

Dato : 23-01-01 16:58

In article <949lhi$a$1@news.inet.tele.dk>,
"Have" <jph@mlh.dk> wrote:
> [...]
Beach
> med Tjæreborg rejser.
>
> Har du mere konkrete spørgsmål vil jeg gerne prøve at besvare dem.

Orv, nu glæder jeg mig endnu mere! Vi havde bestemt ikke ventet os den
rene overflod derovre. Det er jo stadig et udviklingsland, så det har
vi også forberedt os på.

Jeg har hørt, at februar er den perfekte årstid, hvis man vil ud og se
hvaler på Silver Bank. Har du eller andre prøvet det?? Og er det dyrt?

:) Jette

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Have

Dato : 23-01-01 18:42

> Jeg har hørt, at februar er den perfekte årstid, hvis man vil ud og se
> hvaler på Silver Bank. Har du eller andre prøvet det?? Og er det dyrt?

Ja...vi var ude at se hvaler, hvilket var en kæmpe oplevelse, og det skal
prøves. det er et imponerende syn at se en 15 m pukkelhval springe helt fri
af vandet.......

Men, på trods af at WWF fører tilsyn med hvalobservatørerne, og der bliver
sejlet meget forsigtig, så er det meget kommercielt. Den tur vi var på var
arrangeret af guiderne fra hotellet, og efter vi havde set hvaler sejlede vi
ind til en lille ø, der i øvrigt var en vaskeægte "Bounty" ø. Eneste problem
var bare at for hver turist der ankom, ankom der to sælgere.........Men
selvfølgelig prøver de bare at udnytte os, og vores penge og det kan man vel
ikke fortænke dem i.

Hvis jeg skal komme med et godt råd til en udflugt, så skal det være en tur
til det Caribiske hav, altså til den sydlige del af øen. Der finder i de
mest perfekte strande i kun har hørt om og set på postkort, men de
findes.....

Med ønsket om en rigtig god tur.

Jens

Fra : Have

Dato : 23-01-01 18:46

Og er det dyrt?

Glemte lige at svare på den sidste del.... Jeg mener at vi måtte betale ca.
700 Dkr for to voksne, for en heldagstur med mad og drikke.

Jens