Maling / behandling af pudsede væge og lof~
Fra : Brian

Dato : 09-11-01 23:14

Hej NG.

Da jeg åbentbart ikke kan skrive til dk.bolig mere ?? (hvor jeg mener dette
indlæg hører hjemme) så prøver jeg lige her.

Mit badeværelse skal nu have en omgang, så jeg er gået i gang med at fjerne
løst hængende maling.
Dvs. det har vist sig at al maling skal væk, for det falder ned i store
flager .
Vægen og loftet er pudset, også er der malet direkte på det.
Grunden til afskalningen er nok,1. at vægen bliver direkte udsat for vand
når der bades, 2. den tidligere behandling ikke har været rigtig !.
Derfor mine spørgsmål : Hvordan får jeg det gjort bedst mht. holdbarhed og
finish ?.

1. Der er en del huller fra skruer og deslige. De har tidligere være fyldt
med Polifilla, men det har vist den kedelig egenskab at det efter nogen tid
"arbejder" sig ud af vægen (sikkert pga. fugt optagelse). Jeg har derfor
spurgt lidt omkring mig, og har fået den anbefaling at bruge Alfix fliseklæb
til at lukke huller med. Er der nogen som kan af eller bekræfte at det
skulle være godt ?.

2. Hvad med spartling, det er jo et vådrum, så hvad bruger jeg ?.

3. Hvad med for / efterbehandling hvad kan anbefales ?.

P.S. Fliser er ikke et alternativ.

Mvh. Brian

Fra : Ulrich

Dato : 11-11-01 10:07

> P.S. Fliser er ikke et alternativ.

Glasvæv - og et ordenligt lag "tæt" maling?

Mvh Ulrich

Fra : Brian

Dato : 11-11-01 19:32

> Glasvæv - og et ordenligt lag "tæt" maling?
>
> Mvh Ulrich

Hvad så med loftet, vil du også sætte væv op der ??.

/Brian.

Fra : Ulrich

Dato : 11-11-01 21:12

> Hvad så med loftet, vil du også sætte væv op der ??.

Det kunne man godt - men det bliver nok lidt ens (loft og væg),
hvad med profilbrædder? Og så er det billigt

Jeg kommer lige i tanke om, du har udluftning ik'?

Mvh Ulrich

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 12-11-01 08:07

Brian wrote:

> Hvad så med loftet, vil du også sætte væv op der ??.
>
> /Brian.

Evt. glasfilt, det er finere end væv.

/Tobias