Lygtetids script
Fra : anybody

Dato : 09-11-01 22:15

Hejsa

Jeg skal have et script eller lign. på min hjemmeside, der fortæller hvornår
man skal have lys på cyklen. Da det tidspunkt ændre sig hver dag, skulle det
gerne opdatere sig selv, noget i stil med et dato script. Er der nogen der
kan hjælpe mig ?

-Johnni

--
Svar adresse:
nana-johnni@indbakke.dk

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 10-11-01 23:15

anybody wrote:
> [...]
skulle det
> gerne opdatere sig selv, noget i stil med et dato script. Er der

Jeg kan fortælle dig to ting:
Du skal have lys på cyklen når det er lygtetændingstid, og det er det,
lidt løst sagt, når det bliver mørkt. Dette tidspunkt afhænger ikke kun
af datoen, men også vejret, så medmindre du vil have dit script til at
kigge ud af vinduet så bliver det nok svært.
Den anden ting jeg kan fortælle dig er at denne gruppe omhandler java
og _ikke_ javascript. Hvis du er i tvivl om hvor du skal stille dine
spørgsmål, så kig på www.usenet.dk

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 10-11-01 00:16

Martin Ehmsen <thames@get2net.dk> wrote:

> Du skal have lys på cyklen når det er lygtetændingstid, [...]

Fra Færdelsloven §2:
"10. Lygtetændingstiden:

tiden fra solnedgang til solopgang eller i øvrigt, når anvendelse af
køretøjets lygter på grund af mørke, tåge, dis, regn eller lignende
dårlige sigt- eller lysforhold er påkrævet enten for at gøre køretøjet
synligt for andre trafikanter eller for at give føreren tilstrækkelig
synsvidde."

Man må nok nøjes med solnedgang og solopgang.