Lesbos (Mytilini)
Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 17-01-01 19:53

Hej

Vi har tænkt os at rejse på ferie til Lesbos i september.
Men vi er i tvivl om hvor man skal bo på Lesbos. Altså nord eller syd.

Vi er til lidt strand men især vandreture og idyliske landsbyer.

Er der nogle som har nogle gode idéer ??

Fra : Bjørn Erik Thomsen

Dato : 18-01-01 22:45

Annika Leth-Olsen <alo@private.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:LMl96.660$As4.42002@news101.telia.com...
> [...]
>
> Vi er til lidt strand men især vandreture og idyliske landsbyer.
>
> Er der nogle som har nogle gode idéer ??

Det er lidt svært at svare entydigt på dit spørgsmål. Som sædvanligt kan
man ikke få både i pose og sæk.

Jeg har været både nord (flere gange)- Molyvos - og syd - Plomari. Jeg
foretrækker så langt nord!

Molyvos er en hyggelig og stemningsfyldt landsby, men stranden er ganske
smal. 3 km nord for byen er dog en glimrende strand - en god gåtur. Også 6
km mod syd ved turistbyen Petra er gode strande.

Plomari-området er meget turistpræget, strandene er ikke noget at skrive om.
Vælger I at komme her er der en god vandretur til landsbyen Megalochori. Et
must er også bil eller bus til Agiassos - en pilgrimsby i bjergene mod nord.
Det siges, at 2 pilgrimsture til Agiassos er lige så godt som 1 til
Jerusalem! De sælger smukt træskærearbejde i valnøddetræ (som vokser i
bjergene omkring).

Iøvrigt - Lesbos er en STOR ø. Man er nødt til at leje bil, hvis man
virkelig vil se øen - og der er så meget at se, at man ikke når det på en
ferie - hvis det skal være ferie.

Venlig hilsen
Bjørn

Fra : janoehlenschlager

Dato : 21-02-03 09:22

"Annika Leth-Olsen" skrev d. 17-01-01 19:53 dette indlæg :
> [...]
>
> Vi er til lidt strand men især vandreture og idyliske landsbyer.
>
> Er der nogle som har nogle gode idéer ??

Lesbos er en dejlig ø på størrelse med fyn og den rareste by er plomari,
som er meget lidt turistet. Plomari er en fugerende by forstået således
at grækerne dominere.
Vi er en gruppe som har købt hus i byen. Bliver du glad for byen kan
huset lånes.
MVH Jan

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-02-03 22:39

Hej

"janoehlenschlager" <janoehlenschlager.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>at grækerne dominere.
>Vi er en gruppe som har købt hus i byen. Bliver du glad for byen kan

Hm, du svarer på et mere end 2 år gammelt indlæg ! - Så Annika har nok
været på ferie op til flere på hinanden følgende gange siden..... Men
ellers har du ganske ret, Plomari er en ganske charmerende by.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 23-02-03 01:04

Hej Jan
Jo, vi har været på Lebos og det var en dejlig ferie.
Jeg har holdt meget ferie i Grækenland og jeg må sige at Lesbos er blevet
min favorit ø.
Vi lejede bil og kørte rundt på bl.a. til det forstenet skov.
Vi boede i Molivos en smuk og charmerende by.
kh Annika