Peugeot 45 luft/vandkølet?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-11-01 17:50

Hej,
jeg har en Peugeot Vivacity, en alletiders scooter, som uden begænsninger
løber ca. 70. Den har en luftkølet motor.
En af mine venner har en P Speedfight, vandkølet, og den løber 85.
Motorstørrelsen (50ccm) er jo den samme, de har fået fjernet de samme
begrænsninger, så kan det passe at det betyder 15 km/t topfart, om den er
luft- eller vandkølet? Andre der har erfaringer med Vivacity'en?

--
Venlig hilsen
Lasse Jensen

Fra : RpR

Dato : 09-11-01 19:59

> [...]
> begrænsninger, så kan det passe at det betyder 15 km/t topfart, om den er
> luft- eller vandkølet? Andre der har erfaringer med Vivacity'en?

Der er sikkert forskel på tuningsgraden fra fabrikken, hvis motorerne
overhovedet ligner hinanden.
Vandkøling er på en 50cc'er i og for sig totalt tosset, men en meget god
ting hvis den skal tunes =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Peter Konner

Dato : 09-11-01 22:57

"Lasse Jensen" <lgjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begrænsninger, så kan det passe at det betyder 15 km/t topfart, om den er
> luft- eller vandkølet? Andre der har erfaringer med Vivacity'en?

LC'en yder ca. 0,3 hk mere i standard-trim, så måske er det nok til at give
forskellen ?

/Peter

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-11-01 17:49

"Peter Konner" <konner@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
> LC'en yder ca. 0,3 hk mere i standard-trim, så måske er det nok til at
give
> forskellen ?
>
> /Peter

Tja, måske. Er der noget relativt nemt og billigt jeg kan gøre for at tune
Vivacity'en lidt?
Det skal ikke være det helt vilde....

--
Venlig hilsen
Lasse Jensen

Fra : Brian aka Hekto

Dato : 12-11-01 13:07

Hej!

Du har samme motor; men en anden udstødning, end en Speedfight. Prøv at se
under 'udstødning', måske du kunne få nogle ideer??
Ellers kan der pusles lidt med vægten på rullerne, men jeg vil ikke anbefale
en anden vario, da det ofte gør at der skal ændres på koblingen (ny!).
Der er ikke så meget at gøre; med mindre man sætter helt andre dele på.

/Brian
www.speedfight.cjb.net